
Η ιστορική Mercedes-Benz W 196 R, το μονοθέσιο με το οποίο ο Juan Manuel Fangio κατέκτησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 το 1954, πουλήθηκε έναντι 51,1 εκατ. ευρώ, διπλασιάζοντας το προηγούμενο ρεκόρ για το ακριβότερο αγωνιστικό αυτοκίνητο που έχει δημοπρατηθεί.
Η δημοπρασία πραγματοποιήθηκε από τον οίκο RM Sotheby’s στη Στουτγάρδη, σε μια ιδιαίτερα αποκλειστική εκδήλωση στο μουσείο της Mercedes-Benz. Η W 196 R Streamliner, με αριθμό πλαισίου 00009/54, ήταν το πρώτο μοντέλο του είδους του που διατέθηκε ποτέ για ιδιωτική κατοχή.
Η Mercedes-Benz W 196 R Streamliner έκανε το ντεμπούτο της στο γαλλικό Grand Prix του 1954, όπου σημείωσε μια θριαμβευτική νίκη με τον Fangio. Το μονοθέσιο κυριάρχησε στους αγώνες εκείνης της εποχής, βοηθώντας τον Αργεντινό θρύλο να κατακτήσει το δεύτερο από τα συνολικά πέντε πρωταθλήματά του.
Το 1955, ο Sir Stirling Moss οδήγησε επίσης αυτό το μονοθέσιο στο ιταλικό Grand Prix στη Monza, καταγράφοντας τον ταχύτερο γύρο. Με την απόσυρση του αυτοκινήτου από την ενεργό δράση το ίδιο έτος, μόνο 10 μοντέλα W 196 R παρέμειναν στον κόσμο. Με την τιμή των 51,1 εκατ. ευρώ, η Mercedes-Benz W 196 R έγινε το ακριβότερο μονοθέσιο της Formula 1 που έχει πωληθεί ποτέ. Παράλληλα, κατατάσσεται ως το δεύτερο πιο ακριβό αυτοκίνητο όλων των εποχών, πίσω μόνο από τη Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe του 1955, η οποία πωλήθηκε το 2022 για το αστρονομικό ποσό των 135 εκατ. ευρώ. Η W 196 R ξεχώριζε για την πρωτοποριακή της τεχνολογία, βασισμένη στους κανονισμούς της F1 της δεκαετίας του ’50. Διέθετε έναν 8κύλινδρο κινητήρα 2,5 λίτρων, με αρχική απόδοση 257 ίππων, που αργότερα αυξήθηκε στους 290 ίππους. Η συγκεκριμένη W 196 R είχε δωριστεί το 1965 στο μουσείο της Indianapolis Motor Speedway και επανήλθε στο προσκήνιο έξι δεκαετίες αργότερα, προσελκύοντας έντονο ενδιαφέρον από συλλέκτες. Ο τελικός πλειοδότης, του οποίου η ταυτότητα παραμένει άγνωστη, έθεσε νέο ορόσημο στην αγορά των ιστορικών αγωνιστικών αυτοκινήτων. Το αυτοκίνητο αυτό δεν ήταν απλώς ένα αγωνιστικό, αλλά ένα σύμβολο κυριαρχίας της Mercedes-Benz στη Formula 1. Η τελευταία του πώληση επιβεβαιώνει ότι η αξία του –τόσο ιστορικά όσο και οικονομικά– παραμένει ανεκτίμητη.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.