ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Χριστοπωλητή, όταν σε πλήρωνε το pronews.gr, ήταν καλά;

Νέα κολωνάκια μπαίνουν στους δρόμους – Ποιος είναι ο ρόλος τους

Σε πολλά μέρη του κόσμου λαμβάνονται μέτρα για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων

Νέα κολωνάκια μπαίνουν στους δρόμους – Ποιος είναι ο ρόλος τους

Νέου τύπου κολωνάκια θα μπουν στους δρόμους της Ευρώπης με στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στους ευρωπαϊκούς δρόμους και ακόμη περισσότερο των θανατηφόρων βρίσκεται ανάμεσα στις προτεραιότητες της ΕΕ προς έναν μέλλον για τις μεταφορές απαλλαγμένο από σοβαρά τροχαία.

Η μείωση των ατυχημάτων στους δρόμους της Ευρώπης δεν αφορά μόνο τον ανθρώπινο παράγοντα αλλά και τα άγρια ζώα (και όχι μόνο), τα οποία διασχίζουν ή χρησιμοποιούν κάποια μέρη του οδηγού δικτύου για να μετακινηθούν με κίνδυνο να χάσουν τη ζωή τους από κάποιο διερχόμενο όχημα.

Σε πολλά μέρη του κόσμου λαμβάνονται πλέον μέτρα για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στα οποία εμπλέκονται ζώα και μια από τις λύσεις που αξιοποιούνται είναι η τοποθέτηση ηχητικών και οπτικών φάρων αυτόματης λειτουργίας.

Τελευταία μέχρι στιγμής περιοχή στη Γηραιά Ήπειρο που υιοθετεί και εγκαθιστά τα νέου τύπου κολωνάκια στους δρόμους της είναι η αυτόνομη κοινότητα Εστρεμαδούρα της Ισπανίας.

Έπειτα και από απόφαση της τοπικής κυβέρνησης η αυτόνομη ισπανική κοινότητα αποφάσισε να τοποθετήσει τους αυτόνομης λειτουργίας ηχητικούς φάρους στον δρόμο ΕΧ-206 σε ένα πρόγραμμα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας που υλοποιείται αρχικά σε πιλοτική φάση.

Οι αυτόνομης λειτουργίας ηχητικοί φάροι φέρουν αισθητήρες κίνησης και «κοιτάζουν» τόσο προς τον δρόμο όσο και πίσω από αυτόν. Αν τα κολωνάκια εντοπίσουν κάποιο ζώο και ταυτόχρονα και ένα όχημα που κινείται στον δρόμο προς αυτό, σε κοντινή απόσταση, τότε εκπέμπουν ένα ηχητικό αλλά και οπτικό σήμα που έχει σαν στόχο να αποτρέψει το ζώο από το να διασχίσει τον δρόμο εκείνη τη στιγμή.

Οι αισθητήρες που φέρουν τα αυτόματα κολωνάκια-φάροι που χρησιμοποιούνται στην αυτόνομη ισπανική κοινότητα εξελίχθηκαν από την εταιρεία Visere σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο της Καστίγια-Λα Μάντσα και το ισπανικό Ερευνητικό Ινστιτούτο Κυνηγιού και Άγριας Ζωής (Instituto de Investigación en Recursos Cinegéticos -IREC).

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Οι αισθητήρες των φάρων καλύπτουν πεδίο 160 μοιρών και μπορούν να ενεργοποιηθούν όταν το ζώο βρίσκεται σε απόσταση 13-17 μέτρων από αυτούς. Με την τοποθέτησή τους ανά 20 μέτρα έχουν τη δυνατότητα να καλύπτουν πλήρως το μήκος του δρόμου που έχουν τοποθετηθεί.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.