Porsche 963 RSP: Όταν το Le Mans βγαίνει νόμιμα βόλτα στο δρόμο
Είναι μια καθαρόαιμη κατασκευή του WEC, που τροποποιήθηκε διακριτικά ώστε να κυκλοφορεί νόμιμα στον δρόμο
Newsroom | email: info@pronews.gr
Η Porsche 963 RSP δεν αποτελεί απλώς μια εξελιγμένη εκδοχή ενός υπάρχοντος μοντέλου. Έχει σχεδιαστεί εξαρχής ως καθαρόαιμο αγωνιστικό, με στόχο τη συμμετοχή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) και, με ελάχιστες μετατροπές, μπορεί να κυκλοφορεί νόμιμα στον δρόμο.
Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο κατασκευάστηκε αποκλειστικά για τον Roger Searle Penske, δισεκατομμυριούχο, οδηγό και ιδιοκτήτη της ομάδας Penske, του οποίου τα αρχικά (RSP) έδωσαν και το όνομά του.
Η μηχανολογική βάση παραμένει κοντά σε αυτή των καθαρόαιμων αγωνιστικών: V8 με διπλό τούρμπο και υβριδική μονάδα, με συνδυαστική απόδοση 671 ίππων, που μεταφέρονται στους τροχούς μέσω 7τάχυτου κιβωτίου της Xtrac.
Μοναδικές διαφορές σε σχέση με το αγωνιστικό είναι οι ρυθμίσεις στον ηλεκτροκινητήρα για πιο ομαλή λειτουργία στον δρόμο, καθώς και η χρήση συμβατικής βενζίνης στον θερμικό κινητήρα.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η εκκίνηση γίνεται μέσω φορητού υπολογιστή και όχι με διακόπτη ή κουμπί, ενώ η Porsche δεν αναφέρει τίποτα για το σύστημα εξάτμισης, υπονοώντας πως ο ήχος παραμένει… αμιγώς αγωνιστικός.
Η 963 RSP πατά σε ζάντες 18 ιντσών της OZ, με βρόχινα ελαστικά Michelin που προσφέρουν καλύτερη πρόσφυση σε κανονικούς δρόμους σε σχέση με τα αγωνιστικά slick. Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί ψηλότερα και πιο μαλακά, ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα στη χρήση σε δημόσιους δρόμους, ενώ έχουν προστεθεί τα απολύτως απαραίτητα: κόρνα, βάσεις για πινακίδες και λειτουργία φλας.
Το αμάξωμα, κατασκευασμένο από ανθρακόνημα και κέβλαρ, διατηρεί τη ριζοσπαστική σχεδίαση των αγωνιστικών 963, με μικρές αλλά διακριτές παρεμβάσεις: καλύμματα στους θόλους, νέους αεραγωγούς, επανασχεδιασμένο πίσω φτερό και το λογότυπο Porsche στο καπό. Η βαφή Martini Silver με μαύρες λεπτομέρειες παραπέμπει ευθέως στην εμβληματική 917 του WEC από τη δεκαετία του ’70.
Στο εσωτερικό, έχουν γίνει οι αναγκαίες επεμβάσεις ώστε να αποκτήσει έναν πιο «ανθρώπινο» χαρακτήρα. Χειροποίητες επενδύσεις από δέρμα και Alcantara, καθίσματα με ενισχυμένη επένδυση και ενσωματωμένα προσκέφαλα, καθώς και επενδυμένα δάπεδο και οροφή, συνθέτουν ένα περιβάλλον που συνδυάζει λειτουργικότητα και υψηλή ποιότητα. Επιπλέον, έχουν προστεθεί έξυπνες λεπτομέρειες, όπως μια 3D-printed ποτηροθήκη και μια μικρή επενδυμένη επιφάνεια που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για laptop, τιμόνι ή κράνος.
Προς το παρόν, η μοναδική αυτή Porsche εκτίθεται στο Circuit de la Sarthe και, μετά τις 24 Ώρες του Le Mans, θα μεταφερθεί στο μουσείο της εταιρείας στη Στουτγάρδη. Τελικός της σταθμός θα είναι το Goodwood Festival of Speed, όπου θα παρουσιαστεί πλάι στην ιστορική 917.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.