
Η γερμανική start-up NorcSi, η οποία ειδικεύεται στην ανάπτυξη ανόδων από πυρίτιο, εξασφάλισε πρόσφατα χρηματοδότηση ύψους 10,7 εκατομμυρίων ευρώ, με στόχο την εκβιομηχάνιση της καινοτόμου τεχνολογίας της.
Σύμφωνα με την εταιρεία, το πυρίτιο έχει τη δυναμική να «φέρει επανάσταση στον κόσμο των μπαταριών». Τα νέα κεφάλαια θα χρησιμοποιηθούν για την εγκατάσταση γραμμής παραγωγής και τη βιομηχανική κατασκευή ανόδων πυριτίου. Εφόσον το εγχείρημα προχωρήσει όπως σχεδιάζεται, θα πρόκειται για παγκόσμια πρωτιά. Η NorcSi δηλώνει ότι έχει ήδη ξεπεράσει το βασικό τεχνικό εμπόδιο που μέχρι τώρα φρέναρε τη συγκεκριμένη τεχνολογία: Τη μηχανική ευθραυστότητα των ανόδων. 
Μήπως λοιπόν πλησιάζει η εποχή των μπαταριών με βάση το πυρίτιο; Παρότι το πυρίτιο μπορεί να αποθηκεύσει έως και δέκα φορές περισσότερο λίθιο σε σύγκριση με τον γραφίτη, παρουσιάζει έντονες διαστολές και συστολές κατά τους κύκλους φόρτισης και εκφόρτισης, κάτι που μειώνει σημαντικά τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας.
Η NorcSi αναπτύσσει μια λύση με τριπλή τεχνική: Επίστρωση μέσω εμβάπτισης, εφαρμογή σε φύλλο χαλκού και τελική επεξεργασία με παλμούς από λάμπες φλας. Το αποτέλεσμα είναι μια σταθερή νανοδομή ανάμεσα στο χαλκό και στο πυρίτιο, ικανή να αντέξει τις διακυμάνσεις όγκου και να παραμένει οικονομικά αποδοτική. Τα πλεονεκτήματα είναι πολλαπλά: Αύξηση ενεργειακής πυκνότητας χωρίς αύξηση όγκου ή βάρους, και ταυτόχρονα μείωση του χρόνου φόρτισης -από 20% έως 80% σε μόλις 10 λεπτά. Για παράδειγμα, με αυτή την τεχνολογία, ένα Hyundai Ioniq 5 θα μπορούσε να εξοπλιστεί με μπαταρία 145 kWh, χωρίς αλλαγή σε βάρος ή διαστάσεις, πετυχαίνοντας αυτονομία που ξεπερνά τα 1.000 χιλιόμετρα. Επιπλέον, η χρήση πυριτίου απαιτεί λιγότερες πρώτες ύλες υψηλού κόστους, γεγονός που αναμένεται να μειώσει το συνολικό κόστος της μπαταρίας. Το πυρίτιο παρουσιάζει και στρατηγικά οφέλη. Σε αντίθεση με το γραφίτη, του οποίου η εφοδιαστική αλυσίδα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την Κίνα, το πυρίτιο είναι άφθονο και πιο εύκολα προσβάσιμο. Αυτή η ανεξαρτησία θα μπορούσε να ενισχύσει τη βιομηχανική κυριαρχία της Ευρώπης, σε μια εποχή όπου προσπαθεί να καλύψει το χαμένο έδαφος στην τεχνολογία των μπαταριών.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.