Αν κατά τη διάρκεια του χειμώνα δεν χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητο, είτε γιατί έχουμε παραδώσει τις πινακίδες είτε γιατί το έχουμε σε μια θέση πάρκινγκ παροπλισμένο και το κυκλοφορούμε περιστασιακά, ή για κάποιον άλλο λόγο, θα πρέπει να κάνουμε κάποιες ενέργειες για να παραμείνει σε άριστη κατάσταση.
Με αυτό τον τρόπο θα είμαστε σίγουροι ότι το αυτοκίνητό μας θα είναι απόλυτα ασφαλές και λειτουργικό όταν θα κληθούμε να το χρησιμοποιήσουμε.
Πριν μείνει για μεγάλο χρονικό διάστημα ακινητοποιημένο, θα πρέπει να έχουμε στο ρεζερβουάρ αρκετό καύσιμο, αντιψυκτικό στο ψυγείο και λιπαντικό στη στάθμη που ορίζει ο κατασκευαστής, ενώ τα ελαστικά θα πρέπει να έχουν την ιδανική πίεση.
Εάν υπάρχουν τάκοι τροχών, καλό είναι να χρησιμοποιηθούν, γιατί σε περίπτωση που παραμείνει για μεγάλο χρονικό διάστημα ακίνητο με το χειρόφρενο, μπορεί αυτό να παραμείνει κολλημένο την στιγμή που θα το κινήσουμε.
Πριν το αφήσουμε για μεγάλο χρονικό διάστημα ακινητοποιημένο, το εσωτερικό θα πρέπει να είναι καθαρό και σε καμιά περίπτωση να μην αφήσουμε κάποιο προϊόν που χαλάει ή κάποια σκουπίδια που θα δημιουργήσουν δυσάρεστες οσμές.
Οι ειδικοί συμβουλεύουν ότι ένα αυτοκίνητο πρέπει να οδηγείται κάθε δύο έως τρεις εβδομάδες για να παραμείνει σε καλή κατάσταση. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα μετακίνησης, τότε θα πρέπει να λειτουργεί ο κινητήρας για λειτουργήσει τουλάχιστον επί 15 λεπτά μία φορά την εβδομάδα.
Η καλή εξωτερική κατάσταση θα βοηθήσει το αυτοκίνητό μας να μη σκουριάσει κυρίως σε σημεία που έχουμε μικρά χτυπήματα ή έχει φύγει το χρώμα. Ένα καλό πλύσιμο για να φύγουν οι βρωμιές ή οι κουτσουλιές των πουλιών θα προστατεύσει το χρώμα.
Το σύστημα κλιματισμού του αυτοκινήτου σας μπορεί να δίνει λύσεις τις ζεστές ήμερες του καλοκαιριού, όμως μπορεί να βοηθήσει και τον χειμώνα. Βάζοντάς το σε λειτουργία μπορεί να στεγνώσει τυχόν βρεγμένα καθίσματα ή εσωτερικά υφάσματα. Εάν δεν υπάρχει γκαράζ, καλό είναι να το σκεπάσουμε με μια κουκούλα. Με αυτό τον τρόπο προστατεύουμε το αυτοκίνητο από τα καιρικά φαινόμενα.
Η κουκούλα θα πρέπει να είναι σφιχτή και ασφαλισμένη από κάτω. Εάν το κάλυμμα δεν είναι ασφαλισμένο, τότε οι δυνατοί άνεμοι μπορεί να το σκίσουν. Θα πρέπει, επίσης, το κάλυμμα να είναι μαλακό και ελαστικό, επιτρέποντας την υγρασία να εξατμιστεί. Πλαστικοί μουσαμάδες μπορεί να προκαλέσουν ζημιά στη βαφή του.
Τέλος, ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών. Σε περίπτωση που κάποιο ελαστικό χάνει αέρα, πρέπει να συμπληρώσουμε με ειδικό κομπρεσέρ. Σε περίπτωση που τα ελαστικά μείνουν ξεφούσκωτα για αρκετό καιρό, τα ελαστικά θα σκιστούν και θα είναι ακατάλληλα προς χρήση.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.