
Το Vision X-Compact, που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Tokyo, έχει μήκος 3,8 m, πλάτος 1,8 m και ύψος 1,5 m, γεγονός που το καθιστά ελαφρώς μικρότερο από το παλιό Mazda 2. Το οποίο συνταξιοδοτήθηκε νωρίτερα φέτος, αφήνοντας προς πώληση μόνο το 2 Hybrid που βασίζεται στο Toyota Yaris.
Η Mazda δεν έχει επιβεβαιώσει τα σχέδιά της για την παραγωγή του 5θυρου Vision X Compact, ούτε έχει αποκαλύψει περισσότερες λεπτομέρειες για το εκθεσιακό πρωτότυπο. Δήλωσε μόνο ότι «αντιπροσωπεύει το όραμα της Mazda για το μέλλον της έξυπνης κινητικότητας». Προφανώς οι Ιάπωνες σφυγμομετρούν αντιδράσεις και θα αποφασίσουν εν καιρώ.
Σύμφωνα με την εταιρεία, θα μπορεί να συμμετέχει σε «φυσική συζήτηση» με τον οδηγό και τους επιβάτες, καθώς και να προτείνει προορισμούς για να «βοηθήσει στην επέκταση των οριζόντων του οδηγού».

Η Mazda λέει ότι το όραμά της για το μέλλον βασίζεται στην ιδέα ότι «τα οχήματα και οι άνθρωποι θα σχηματίζουν μια συναισθηματική σύνδεση, όπως με έναν φίλο».
Ενώ η εξωτερική εμφάνιση βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στη σχεδιαστική γλώσσα «Kodo» της Mazda και σχετίζεται σαφώς με τα τρέχοντα μοντέλα παραγωγής, το εσωτερικό παρουσιάζει μια ριζική απόκλιση από τις τρέχουσες καμπίνες της εταιρείας.
Διαθέτει κλασικό 3άκτινο τιμόνι, απλή ψηφιακή οθόνη οδηγού και φυσικό επιλογέα κίνησης που μοιάζει με χειροκίνητο λεβιέ ταχυτήτων. Το ταμπλό είναι κατά τα άλλα εντελώς λιτό -χωρίς οθόνη αφής ή ακόμα και οποιαδήποτε επένδυση.
Αντί για οθόνη ψυχαγωγίας, η Mazda έχει εξοπλίσει το πρωτότυπο με μια βάση για smartphone δίπλα στο τιμόνι -υπονοώντας πώς η εταιρεία θα μπορούσε να μειώσει την τιμή των αυτοκινήτων στο μέλλον. Το κάνει κι ο Όμιλος Stellantis σε κάποια μοντέλα. 
Δεν γνωρίζουμε τι σύστημα μετάδοσης κίνησης φοράει το Vision X-Compact -ίσως πρόκειται απλώς για ένα στατικό πρωτότυπο που δεν μπορεί να κινηθεί ιδιαίς δυνάμεις.
Τα προηγούμενα Mazda 2 χρησιμοποιούσαν έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,5 lt, ενώ το 2 Hybrid το ίδιο πλήρως υβριδικό σύστημα με το Yaris στο οποίο βασίζεται.
Αλλά οι αστικές μετακινήσεις κινούνται προς την ηλεκτροκίνηση. Η Hiroshima μόλις πρόσφατα λάνσαρε το δεύτερο ηλεκτρικό της στην Ευρώπη –τη νέα μπερλίνα 6e, η οποία κατασκευάζεται στην Κίνα από την κοινοπραξία με την Dongfeng.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.