Σπουδαία ανακάλυψη: Εντοπίστηκε «υποψήφιος» εξωπλανήτης έξω από τον δικό μας γαλαξία (φώτο-βίντεο)

Αμερικανοί αστρονόμοι, γνωστοποίησαν ότι βρήκαν ενδείξεις του πρώτου μακρινού εξωπλανήτη που έχει ποτέ ανακαλυφθεί έξω από τον γαλαξία μας.

Η πιθανή ανακάλυψη -που πρέπει να επιβεβαιωθεί- έγινε με το διαστημικό τηλεσκόπιο ακτίνων-Χ Chandra της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA).

Ο υποψήφιος εξωπλανήτης, με εκτιμώμενο μέγεθος ανάλογο του Κρόνου, βρίσκεται στον σπειροειδή γαλαξία Messier 51 (Μ 51), γνωστό και ως Γαλαξία της Δίνης, σε απόσταση περίπου 28 εκατομμυρίων ετών φωτός από τον δικό μας γαλαξία.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρ Ροζάν Ντι Στέφανο του Κέντρου Αστροφυσικής Χάρβαρντ-Σμιθσόνιαν των ΗΠΑ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό αστρονομίας «Nature Astronomy», ανίχνευσαν μια παροδική μείωση φωτός (ακτινοβολίας-Χ)από ένα άστρο και την ερμήνευσαν ως διέλευση πλανήτη που σκίασε ένα μέρος της φωτεινότητας του άστρου.

​​​​​​​Το εν λόγω άστρο, με μάζα 20 φορές μεγαλύτερη του Ήλιου, φαίνεται να βρίσκεται σε τροχιά γύρω από ένα άλλο άστρο νετρονίων ή από μια μαύρη τρύπα.

Μέχρι σήμερα έχουν ανακαλυφθεί σχεδόν 5.000 επιβεβαιωμένοι εξωπλανήτες, αλλά όλοι γύρω από άστρα του δικού μας γαλαξία και σε απόσταση έως 3.000 έτη φωτός από τη Γη.

​​​​​​​Οι ερευνητές παραδέχτηκαν ότι θα χρειαστούν περισσότερα δεδομένα για να πουν με βεβαιότητα ότι όντως ανακάλυψαν τον πρώτο εξωγαλαξιακό εξωπλανήτη. Δυστυχώς η θέση του πιθανού εξωπλανήτη είναι τέτοια που δεν είναι εφικτό να γίνουν νέες παρατηρήσεις μέσα στα επόμενα 70 χρόνια.