ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Έτσι εξηγείται το σπίτι του Βολταίρου...

Λιανεμπόριο: Aυτοί είναι οι 5 βασικοί τύποι πελατών

Λιανεμπόριο: Aυτοί είναι οι 5 βασικοί τύποι πελατών

Για να κατανοήσετε τη συμπεριφορά των πελατών είναι απαραίτητο να μπορείτε να αναγνωρίζετε τα διαφορετικά τους. Γνωρίζοντας τους τύπους των πελατών που επισκέπτονται ένα κατάστημά, θα είστε σε θέση να αναπτύξετε και τις κατάλληλες στρατηγικές για να τους προσεγγίσετε.

Στο λιανεμπόριο, οι πελάτες διακρίνονται σε 5 βασικές κατηγορίες:

#1 – Πιστοί πελάτες

Οι πιστοί πελάτες αποτελούν την πιο σημαντική κατηγορία στην οποία οφείλει να εστιάσει οποιαδήποτε εταιρεία. Γενικώς δεν αντιπροσωπεύουν πάνω από το 20% της πελατειακής βάσης, ωστόσο συνεισφέρουν το μεγαλύτερο ποσοστό των εσόδων μίας επιχείρησης. Επιπλέον, οι πιστοί πελάτες είναι πιο πιθανό να προτείνουν τα προϊόντα σας σε άλλους, γι’ αυτό είναι σημαντικό να εξασφαλίζετε το feedback τους και να τους εμπλέκετε στη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Αν θέλετε να μεγαλώσετε την επιχείρησή σας, πρέπει να δώσετε μεγάλη έμφαση στον συγκεκριμένο τύπο πελάτη.

#2 – Παρορμητικοί πελάτες

Είναι το καλύτερο είδος πελάτη για να τους πουλήσετε επιπλέον προϊόντα (upselling) και η δεύτερη πιο σημαντική κατηγορία -μετά τους πιστούς πελάτες- για να εστιάσετε την προσοχή σας. Οι παρορμητικοί πελάτες δεν έχουν κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό τους και αγοράζουν αυθόρμητα με βάση την παρόρμηση της στιγμής. Γι’ αυτό και είναι πολύ δεκτικοί σε νέες ιδέες και είναι διατεθειμένοι να ακούσουν τι έχετε να τους προτείνετε. Για να αυξήσετε την κερδοφορία σας, φροντίστε να τους κρατάτε πάντα ενήμερους για νέα προϊόντα και λύσεις.

#3 – Πελάτες των προσφορών

Οι πελάτες των προσφορών παίζουν σημαντικό ρόλο στον τζίρο μίας εταιρείας, γι’ αυτό και αποτελούν κατηγορία-κλειδί για τη ρευστότητα της επιχείρησής σας. Οι πελάτες αυτού του είδους σπάνια αγοράζουν στην κανονική τιμή και ψάχνουν πάντα να βρουν τις καλύτερες προσφορές. Ως εκ τούτου, πρόκειται για τη λιγότερο αφοσιωμένη μερίδα των πελατών σας, ενώ επιπλέον δεν είναι καθόλου δεκτικοί να μάθουν για άλλα προϊόντα της εταιρείας σας.

#4 – Πελάτες της ανάγκης

Αυτοί οι πελάτες θέλουν να καλύψουν μία συγκεκριμένη ανάγκη. Με άλλα λόγια, μπαίνουν στο κατάστημα γρήγορα, αγοράζουν αυτό που χρειάζονται, και φεύγουν. Καθώς αγοράζουν για συγκεκριμένη ανάγκη ή περίσταση, είναι πολύ δύσκολο να αγοράσουν άλλα προϊόντα και πολύ εύκολο να απευθυνθούν στους ανταγωνιστές σας. Επομένως, για να μπορέσετε να τους κρατήσετε, είναι σημαντικό να δημιουργήσετε θετικές προσωπικές σχέσεις. Κατ’ αυτόν τον τρόπο είναι εφικτή η μετατροπή ενός πελάτη της ανάγκης σε πιστό πελάτη.

#5 – Αναποφάσιστοι πελάτες

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Οι αναποφάσιστοι πελάτες αποτελούν το μεγαλύτερο ποσοστό της επισκεψιμότητας και το μικρότερο ποσοστό των εσόδων. Δεν έχουν συγκεκριμένες ανάγκες ή επιθυμίες και αυτό που τους προσελκύει σε ένα κατάστημα είναι η… τοποθεσία του. Πρόκειται για τους πελάτες που απολαμβάνουν περισσότερο την εμπειρία του shopping και δεν ενδιαφέρονται τόσο για τα προϊόντα καθ’ εαυτά. Όμως αν και είναι η λιγότερο κερδοφόρος κατηγορία, προσφέροντάς τους χρήσιμες πληροφορίες για τα προϊόντα μπορείτε να τους τραβήξετε το ενδιαφέρον και να προχωρήσουν σε αγορά.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.