ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Έτσι εξηγείται το σπίτι του Βολταίρου...

Πώς η Ινδία έγινε ο δεύτερος μεγαλύτερος προμηθευτής προϊόντων διύλισης πετρελαίου της ΕΕ… μέσω Ρωσίας

Είναι πίσω μόνο από τη Σαουδική Αραβία

Πώς η Ινδία έγινε ο δεύτερος μεγαλύτερος προμηθευτής προϊόντων διύλισης πετρελαίου της ΕΕ… μέσω Ρωσίας

Ο δεύτερος μεγαλύτερος προμηθευτής προϊόντων διύλισης πετρελαίου της Ευρωπαϊκής Ένωση έχει γίνει η Ινδία μέσα στο 2023, με τη Σαουδική Αραβία, σύμφωνα με τα ρωσικά μέσα ενημέρωσης.

Η ΕΕ εισήγαγε 7,9 εκατομμύρια τόνους διυλισμένων προϊόντων πετρελαίου από την Ινδία από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του RIA Novosti, αριθμός που είναι υπερδιπλάσιος από έτος σε έτος και τριπλάσιος όγκος από το 2021.

Σύμφωνα με την έκθεση, ο φετινός όγκος προϊόντων διύλισης πετρελαίου εκτόξευσε την Ινδία από την έκτη θέση το 2022 στην πρώτη θέση το 2023, με τη Γαλλία, την Ολλανδία και την Ιταλία να είναι οι τρεις μεγαλύτεροι εισαγωγείς, ακολουθούμενες από την Κροατία, τη Λετονία, τη Ρουμανία και τη Γερμανία.

Πώς μπήκε «στο κόλπο» η Ρωσία – Ο ρόλος της Βουλγαρίας

Η Ινδία, το δεύτερο μεγαλύτερο διυλιστήριο πετρελαίου της Ασίας μετά την Κίνα, εισάγει περίπου το 40% του αργού που διυλίζει από τη Ρωσία, με τους όγκους να έχουν αυξηθεί εκθετικά λόγω της έκπτωσης στο ρωσικό αργό ως αποτέλεσμα των δυτικών κυρώσεων.

Έτσι, όπως σχολιάζει το oilprice.com, το ρωσικό αργό συνεχίζει να εισχωρεί στις ευρωπαϊκές αγορές και με άλλους τρόπους.

Σύμφωνα με στοιχεία του Κέντρου Έρευνας για την Ενέργεια και τον Καθαρό Αέρα (CREA), το βουλγαρικό διυλιστήριο Neftochim Burgas της Μαύρης Θάλασσας εισήγαγε πάνω από 4,95 εκατομμύρια τόνους ρωσικού αργού κατά τους πρώτους 10 μήνες του τρέχοντος έτους.

Η Βουλγαρία έλαβε εξαίρεση από το ρωσικό εμπάργκο πετρελαίου της ΕΕ που εφαρμόστηκε στα τέλη του 2022, προκειμένου να διασφαλιστεί επαρκής εγχώριος εφοδιασμός. Ωστόσο, το ρωσικό πετρέλαιο διυλίζεται και πωλείται σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές.

Μια πρόσφατη έρευνα από την Global Witness και άλλες μη κερδοσκοπικές ομάδες, δείχνει ότι η παρέκκλιση αυτή, επέτρεψε στη Ρωσία να συγκεντρώσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε φορολογικά έσοδα από το πετρέλαιο που ρέει μέσω της Βουλγαρίας.

Σύμφωνα με το CREA, η Βουλγαρία είναι ο τέταρτος μεγαλύτερος εισαγωγέας ρωσικού θαλάσσιου αργού, μετά την Ινδία, την Κίνα και την Τουρκία.

Σύμφωνα με τη Eurostat, το φυσικό αέριο, το πετρέλαιο, το νικέλιο, ο σίδηρος, ο χάλυβας και τα λιπάσματα, αντιπροσωπεύουν τα δύο τρίτα των «εξωκοινοτικών» εισαγωγών  (συναλλαγές με όλες τις χώρες εκτός ΕΕ) από τη Ρωσία.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Επιπλέον, η επίσημη στατιστική υπηρεσία, σημειώνει ότι μεταξύ του τρίτου τριμήνου του 2021 και του τρίτου τριμήνου του 2023, το μερίδιο της Ρωσίας στις «εξωκοινοτικές» εισαγωγές φυσικού αερίου μειώθηκε κατά 27%.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.