ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Ο Κασσελάκης θα τα «κουτσοκαταφέρει» στις ευρωκάλπες , ο Κούλης θα μείνει πρωθυπουργός, έτσι ή αλλιώς. Αυτόν τον Ανδρουλάκη λυπάμαι...

Σκάνδαλο προμήθειας γαλλικών φρεγατών FDI: Τις αγοράζουμε με τα μισά όπλα και 9% ακριβότερες! – Υπόλογη η κυβέρνηση

Σκάνδαλο προμήθειας γαλλικών φρεγατών FDI: Τις αγοράζουμε με τα μισά όπλα και 9% ακριβότερες! – Υπόλογη η κυβέρνηση

(Ανανέωση – Αρχικό κείμενο 10/2/2022, 20:06) Σε επιχειρησιακό και οικονομικό σκάνδαλο εξελίσσεται η προμήθεια των 3 νέων γαλλικών φρεγατών FDI από το ΠΝ: Όπως αποκάλυψε χθες το pronews.gr, η κυβέρνηση εξαπάτησε τους Έλληνες πολίτες σε ότι αφορά τα πλοία που παίρνει καθώς τα δύο πρώτα σκάφη θα έχουν τις μισές αντιαεροπορικές δυνατότητες, μέχρι και την ολοκλήρωση και της τρίτης φρεγάτας, κάπου στο 2030-2032, οπότε τότε θα τοποθετηθούν τα «κελιά» με τους επιπλέον 16 πυραύλους α/α τύπου ASTER-30

Eπίσης πρώτο και δεύτερο σκάφος που πρόκειται να ναυπηγηθούν στα γαλλικά ναυπηγία θα στερούνται και του αντιβληματικού συστήματος RAM που θα τοποθετηθεί και αυτό μεταξύ του 2030-32.

Όλα αυτά υποτίθεται για να επιταχυνθεί η ναυπήγηση των FDI και να μπουν στην ίδια γραμμή παραγωγής με τις γαλλικές FDI. Ελπίζεται το πρώτο σκάφος να είναι έτοιμο το 2026, το δεύτερο σκάφος το 2028 και το τρίτο σκάφος -αν όλα πάνε καλά- το 2030. Μετά τα δύο πρώτα πλοία θα αποσυρθούν από την υπηρεσία για περίπου έναν χρόνο προκειμένου να υποστούν αυτή την ανακατασκευή. Επειδή ποτέ τα ναυπηγικά προγράμματα δεν πάνε βάση των αρχικών σχεδιασμών, τρεις πλήρως εξοπλισμένες φρεγάτες αποκλείεται να έχει το ΠΝ πριν το 2032, στην καλύτερη περίπτωση.

Μετά από όλα αυτά θα περίμενε κάποιος μια χαμηλότερη τιμή περίπου μειωμένη κατά 15-20% τουλάχιστον για τα επόμενα δέκα χρόνια (το 40% σχεδόν του κόστους προμήθειας μιας φρεγάτας αντιστοιχεί στο οπλικό φορτίο), καθώς τα σκάφη θα έρθουν σε διαμόρφωση της ιταλικής κορβέτας τύπου FCX 30, δηλαδή θα έχουν την ίδια διαμόρφωση οπλικού φορτίου.

Λάθος! Το κόστος κτήσης των τριών σκαφών αντί να μειωθεί καθώς θα έχει την μισή διαμόρφωση βλημάτων του συστήματος μάχης τελικά ανέβηκε κατά 9% χωρις να έχουν δοεθεί οι κατάλληλες εξηγήσεις αγγίζοντας τα 3.237 δισεκατομμύρια ευρώ!

Έτσι οι Belhara έρχονται στο επίπεδο των σκαφών συνοδείας του γαλλικού ναυτικού όταν ναυπηγηθούν κάτι που τα κάνει ακατάλληλα για τις ελληνικές επιχειρησιακές ανάγκες.

Υπενθυμίζεται επίσης ότι είναι η δεύτερη κρίσιμη έκπτωση που αποφασίζει η κυβέρνηση στο οπλικό φορτίο των FDI από την διαμόρφωση Belhara δηλαδή την διαμόρφωση FDI συν τους πυραύλους cruise SCALP NAVALE που καταργήθηκαν από την τελική διαμόρφωση (για να μην αναφερθούμε στο strales) αποτρέποντας έτσι την μεταμόρφωση του ΠΝ σε στρατηγικό όπλο, ενώ τώρα μειώνει το φορτίο α/α πυραύλων στο μισό!

Το πλοίο με αυτή την διαμόρφωση είναι αδύνατον να εξυπηρετήσει τις ανάγκες ασφαλείας της χώρας πολλώ δε μάλλον όταν τα υπο ναυπήγηση πρώτο και δεύτερο σκάφη δεν θα έχουν ούτε και το RAM που σημαίνει ότι θα είναι στο έλεος των τουρκικών αντιπλοϊκών βλημάτων αέρος-επιφανείας και επιφανείας-επιφανείας.

Δυστυχώς η μεγαλύτερη και πιο κρίσιμη προμήθεια (που στηρίχθηκε από το pronews.gr και το defencenet.gr ως η πλέον κατάλληλη για το ΠΝ διαμόρφωση σκάφους πλήρους οπλισμού, με τους 8 SCALP, τους 24 ASTER-30, πυροβόλο STRALES και σύστημα RAM και ECM) μετατρέπεται από ένα σκάφος ναυτικής κυριαρχίας σε ένα πανάκριβο πλοίο προορισμένο να βυθιστεί στην πρώτη υψηλής έντασης ναυτική σύγκρουση καθώς θα είναι αδύνατον να παίξει στις επιθέσεις κορεσμού με τόσο μικρό οπλικό φορτίο.

Το σκάνδαλο δεν αφορά μόνο την πολιτική ηγεσία , δηλαδή του πρωθυπουργού Κ.Μητσοτάκη και του ΥΕΘΑ Ν.Παναγιωτόπουλου, αλλά και την ηγεσία των ΕΔ , δηλαδή τον Α/ΓΕΕΘΑ Κ.Φλώρο και τον Α/ΓΕΝ Σ.Πετράκη ο οποίος δέχθηκε την επαίσχυντη σύμβαση που καταδικάζει σε έκκλειψη το ΠΝ.

Οι δύο πρώτες FDI αναμένεται να παραληφθούν από το Πολεμικό Ναυτικό το 2025 και η τρίτη αναμένεται να έχει χτιστεί το 2026. Ο χρόνος θεωρείται ρεκόρ για την ναυπήγηση ενός πολεμικού πλοίου, που μάλιστα δεν βρίσκεται ακόμη σε μαζική παραγωγή και όλοι σκέφτονται αν θα τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα.

Η πρώτη φρεγάτα FDI που θα παραδοθεί στο ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό θα είναι η δεύτερη «Belh@rra» που θα ναυπηγηθεί στο Λοριάν. Για λόγους άμεσης ολοκλήρωσης του προγράμματος, ώστε να ενισχυθεί το Πολεμικό Ναυτικό το συντομότερο δυνατό, ελήφθη η απόφαση τα δύο πρώτα πολεμικά πλοία να χτιστούν με τις προδιαγραφές που έχει ζητήσει το γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό.

Έτσι η τελική διαμόρφωση του οπλισμού και ειδικότερα της εγκατάστασης των επιπρόσθετων 16 βλημάτων και του RAM επιμερίζεται σε δύο φάσεις! Είναι επίσης μειονέκτημα η έλλειψη ECM σε πρώτη φάση και το ΠΝ θα περιμένει το τέλος του 2027 ώστε τα πλοία να είναι στη πλήρη διαμόρφωση όπως τα ζητά και τα θέλει το ΠΝ!

Και μέχρι τότε τα νέα και πανάκριβα σκάφη θα έχουν ρόλο “πλωτού ραντάρ” καθώς με μόλις 16 πυραύλους ούτε και θα τολμά να βγει στην πρώτη γραμμή καθώς όχι μόνο δεν θα αντέξει μια επίθεση κορεσμού αλλά δεν θα επαρκεί ο οπλισμός ούτε για αυτοπροστασία.

Έτσι αρχικά θα έχουν:

2 εκτοξευτές Sylver A50 8 κελιών, δηλαδή 16 πυραύλους ASTER 30

8 αντιπλοϊκούς πυραύλους MM40 Block 3c

1 πυροβόλο Super Rapido 76 mm

Αντίμετρα τορπιλών CANTO

2 πυροβόλα Narwal των 20 χιλιοστών

Και κάπου στο ενδιάμεσο της κατασκευής των δυο πλοίων, η Naval Group, θα ολοκληρώσει την επανασχεδίαση της κλάσης, και θα προσθέσει κάποια επιπλέον συστήματα που επιθυμεί το Πολεμικό Ναυτικό για να δημιουργήσει την FDI HN (ή FDI Standard II) ή πιο αναλυτικά:

Προσθήκη ακόμη δύο εκτοξευτών A50 Sylver, για ένα σύνολο 4 x Sylver A50, για 32 ASTER

RAM 21cell, πάνω από το υπόστεγο των ελικοπτέρων

Chaffs και Flares (που ακόμα και αυτά θα απουσιάζουν από την Batch I) και κάτι (άγνωστο ακόμα) για ECM.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Πού θα γίνουν οι εργασίες αναβάθμισης ακόμη δεν έχει συμφωνηθεί. Αν δεν επιλεγεί η λύση των εργασιών εντός του Ναυστάθμου Σαλαμίνας σε συνεργασία με το ειδικευμένο προσωπικό του Πολεμικού Ναυτικού, ίσως επιλεγεί η λύση κάποιου ναυπηγείου, αν και ουδείς μπορεί εύκολα να προβλέψει ποια θα είναι η πραγματικότητα το 2027 στα ναυπηγεία της Ελευσίνας ή του Σκαραμαγκά.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.