Pronews
Κλείσιμο
  • Κύρια Θέματα
  • Οικονομία
  • Κόσμος
  • Κοινωνία
  • Επιστήμες
  • Ιστορία
  • Κύπρος
  • X-Files
  • Travel
  • Μύκονος
  • Ελληνική Πολιτική
    • ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
    • ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
    • ΒΟΥΛΗ
    • ΠΡΟΕΔΡΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
    • ΝΔ
    • ΣΥΡΙΖΑ
    • ΚΙΝΑΛ
    • ΚΚΕ
    • ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ
    • ΜΕΡΑ25
    • ΑΝΕΛ
    • ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ
    • ΕΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΩΩΝ
    • ΛΑΙΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ
    • ΑΛΛΑ ΚΟΜΜΑΤΑ
    • ΜΜΕ
    • PROVOCATEUR
    • ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ
    • ΕΚΛΟΓΕΣ 2019
  • Αθλητισμός
    • CHAMPIONS LEAGUE
    • ΑΛΛΑ ΣΠΟΡ
    • ΔΙΑΙΤΗΣΙΑ
    • ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ
    • ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ
    • ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
    • ΜΠΑΣΚΕΤ
    • ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ
    • ΠΡΟΓΝΩΣΤΙΚΑ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • Άμυνα & Ασφάλεια
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
    • SPY NEWS
    • ΕΝΟΠΛΕΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
    • Γ.Ε.ΕΘ.Α
    • ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
    • ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ
    • ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
    • ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΚΟ
    • ΟΜΟΓΕΝΕΙΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΠΥΡΑΥΛΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
    • ΥΠ.ΕΘ.Α
    • ΥΠ.ΕΞ.
    • ΧΕΡΣΑΙΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
  • Auto - Moto
    • FUTURE
    • SPORTS CARS
    • ΑΓΟΡΑ
    • ΑΓΩΝΕΣ
    • ΔΟΚΙΜΕΣ
    • ΜΕΤΑΤΡΟΠΕΣ
    • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ
    • ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
  • Lifestyle
    • CELEBRITIES
    • GOOD LIFE
    • ΑΣΤΡΑ & ΖΩΔΙΑ
    • ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ
    • ΜΟΔΑ
    • ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
    • ΦΑΓΗΤΟ
  • Υγεία
    • ΔΙΑΤΡΟΦΗ
    • ΠΛΑΣΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ
    • ΠΡΟΙΟΝΤΑ & ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
    • ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
    • ΦΑΡΜΑΚΑ
    • ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
  • Θρησκεία
    • ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
    • ΑΙΡΕΣΕΙΣ
    • ΒΙΟΙ ΑΓΙΩΝ
    • ΒΑΤΙΚΑΝΟ
    • ΔΙΔΑΧΕΣ
    • ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
    • ΙΣΛΑΜ
    • ΚΛΗΡΟΣ
    • ΜΥΣΤΙΚΙΣΜΟΣ
    • ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
    • ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΑ
  • Γυναίκα
    • STYLE
    • ΓΑΜΟΣ
    • ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ
    • ΟΜΟΡΦΙΑ
    • ΠΑΙΔΙ
    • ΣΧΕΣΕΙΣ
  • Περιβάλλον
    • ΑΓΡΙΑ ΖΩΗ
    • ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ
    • ΚΑΙΡΟΣ
    • ΚΑΤΟΙΚΙΔΙΑ
    • ΚΥΝΗΓΙ
    • ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ
    • ΤΟΠΙΑ
    • ΦΥΣΗ
    • ΨΑΡΕΜΑ
  • Πολιτισμός
    • ΒΙΒΛΙΟ
    • ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
    • ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
    • ΘΕΑΤΡΟ
    • ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΝΕΑ
    • ΠΡΟΣΩΠΑ
  • Ελληνική Πολιτική
  • Αθλητισμός
  • Άμυνα & Ασφάλεια
  • Auto - Moto
  • Lifestyle
  • Υγεία
  • Θρησκεία
  • Γυναίκα
  • Περιβάλλον
  • Πολιτισμός
Menu
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • RSS
  • Future
  • Sports cars
  • Αγορά
  • Αγώνες
  • Δοκιμές
  • Μετατροπές
  • Παρουσιάσεις
  • Τεχνολογία
Menu
Αλλάζουν τα πάντα στην αγορά αυτοκινήτων με το νέο ν/σ: Προβλέπεται ραγδαία αύξηση στην πώληση ηλεκτροκίνητων οχημάτων
29/11/2019 - 11:03  |  Τελευταία ενημέρωση: 30/11/2019 - 12:15
ΑΓΟΡΑ

Αλλάζουν τα πάντα στην αγορά αυτοκινήτων με το νέο ν/σ: Προβλέπεται ραγδαία αύξηση στην πώληση ηλεκτροκίνητων οχημάτων

Translate this page
  • EN
  • FR
  • DE
  • ES
  • RU
  • AR

Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε το βράδυ της Πέμπτης (28/11) το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα, το οποίο προβλέπει ηλεκτροκίνηση car sharing, ποδήλατα, αλλά και σημαντική αύξηση των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων.

Μάλιστα, στο Σχέδιο αναφέρεται ότι το 2030 οι πωλήσεις θα ξεπεράσουν τις 275.000 αυτοκίνητα εκ των οποίων πάνω από 82.000 θα είναι ηλεκτρικά, plug-in υβριδικά, δηλαδή το 30% του συνόλου της αγοράς.

Παράλληλα, όπως επισημαίνεται η εφαρμογή του νέου και πιο αυστηρού τρόπου μέτρησης των εκπομπών CO2 (WLTP), σε συνδυασμό με τους αυστηρότερους κανόνες εκπομπών, καθιστούν επιτακτική την ανάγκη για ανάπτυξη και διάθεση στην αγορά οχημάτων χαμηλών ρύπων από τους κατασκευαστές οχημάτων, με πολυάριθμα νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα να διατίθενται τα επόμενα χρόνια, ξεκινώντας από το έτος 2020.

Το κυβερνητικό επιτελείο πάντως στοχεύει στην αύξηση του υφιστάμενου 0,33% μεριδίου των ηλεκτρικών οχημάτων στην ελληνική αγορά σε τουλάχιστον 8,7% επί των νέων ταξινομήσεων εντός χρονικού διαστήματος 5 ετών (2020-2024).

Τέλος το σχέδιο προβλέπει την αντικατάσταση των επιβατικών οχημάτων και ελαφριών φορτηγών με νέα υψηλής ενεργειακής απόδοσης μέσω συνδυασμού μέτρων όπως είναι ο σχεδιασμός στοχευμένου προγράμματος απόσυρσης επιβατικών οχημάτων, η θέσπιση αποτελεσματικότερου νομοθετικού πλαισίου για τη σύνδεση της φορολογίας των οχημάτων με την ενεργειακή απόδοση και τις εκπομπές CO2 και η εφαρμογή ενός ευρύτερου προγράμματος χρηματοδότησης για την αντικατάσταση οχημάτων δημοσίας χρήσης και εμπορευματικών οχημάτων.

Κινητικότητα
Σύμφωνα με όσα αναφέρει το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα οι πόλεις βρίσκονται στο επίκεντρο της μετάβασης στη βιώσιμη κινητικότητα. Μέσω του βιώσιμου πολεοδομικού σχεδιασμού (στην κατεύθυνση της συμπαγούς πόλης και της μείωσης της αστικής διάχυσης) και της αντιμετώπισης των αιτημάτων κινητικότητας και υποδομών, οι πόλεις καλούνται να διαδραματίσουν κομβικό ρόλο. Οι αστικές περιοχές πρέπει να οδηγηθούν προς την ψηφιοποίηση, την αυτοματοποίηση και άλλες καινοτόμες λύσεις και θα πρέπει να υιοθετήσουν ενεργητικά και κοινόχρηστα μεταφορικά μέσα, από περισσότερο περπάτημα και χρήση ποδηλάτου έως υπηρεσίες κοινής χρήσης αυτοκινήτων και συνεπιβατισμό («sharing economy» ή οικονομία διαμοιρασμού).

Καθοριστικός τομέας για τη μετάβαση προς ένα μέλλον καθαρό, αποδοτικό ως προς τη χρήση των πόρων και με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα είναι αυτός της κινητικότητας, συμπεριλαμβάνοντας από την αστική κινητικότητα έως τα διευρωπαϊκά δίκτυα, τις οδικές μεταφορές, καθώς και τη ναυτιλία και τις αεροπορικές μεταφορές. Οι μεταφορές ευθύνονται κατά μείζονα λόγο για την ατμοσφαιρική ρύπανση, το θόρυβο, την κυκλοφοριακή συμφόρηση και τα τροχαία ατυχήματα. Το σχέδιο δράσης για την κινητικότητα χαμηλών εκπομπών, που παρουσιάστηκε από την Επιτροπή το έτος 2016, και οι προτάσεις για την «Ευρώπη σε κίνηση» που ακολούθησαν, προβλέπουν πολυάριθμα μέτρα για την ενίσχυση της βιωσιμότητας του συστήματος των μεταφορών. Οι δράσεις αυτές αποσκοπούν στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και στο να δρομολογηθούν επενδύσεις σε καθαρές μεταφορές. Αυτό θα συμβάλει επίσης στη δημιουργία θέσεων απασχόλησης και στην ανάπτυξη.

Ιδιαίτερη προτεραιότητα θα πρέπει να δοθεί σε καθαρές και οικονομικά προσιτές εναλλακτικές λύσεις, με στόχο να έχουμε μόνο οχήματα μηδενικών εκπομπών στο οδικό δίκτυο της ΕΕ και να γίνει βέλτιστη χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών που συμβάλλουν στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων. Ομοίως, τα συστήματα δορυφορικής πλοήγησης της ΕΕ συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών, για παράδειγμα στον τομέα της αεροπορίας και των οδικών μεταφορών.

Μεταφορές
Στον τομέα των μεταφορών, η διείσδυση, μέσων μεταφοράς που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα και ηλεκτρική ενέργεια, η ραγδαία μείωση της μοναδιαίας κατανάλωσης ενέργειας ανά τύπο οχήματος, η διείσδυση των βιοκαυσίμων δεύτερης γενιάς, ο πλήρης εξηλεκτρισμός των σιδηροδρομικών υποδομών, καθώς και η αύξηση της συμμετοχής των μέσων μεταφοράς σταθερής τροχιάς στο μεταφορικό έργο, θα μεταβάλουν πλήρως, έως το τέλος της επόμενης δεκαετίας, την τεχνολογική διάρθρωση και μείγμα καυσίμων στον τομέα των μεταφορών, με επιπτώσεις στο σύνολο της Εθνικής οικονομίας. Τέλος, στη ναυτιλία όπου η Ελλάδα κυριαρχεί, σημαντική θα είναι η προώθηση τεχνολογιών μείωσης εκπομπών σε εναρμόνιση με την απόφαση του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας τον Απρίλιο του 2018 για μείωση των εκπομπών κατά 50% ως το 2050 με έτος αναφοράς το 2008 και οριστική εξάλειψή τους ως το έτος 2100.

Προώθηση της Ηλεκτροκίνησης
Το βασικότερο και πιο αποτελεσματικό μέτρο πολιτικής για την προώθηση της χρήσης βιοκαυσίμων στις μεταφορές είναι η συνέχιση του υφιστάμενου κανονιστικού πλαισίου υποχρέωσης ανάμιξης βιοκαυσίμων και χρήσης αυτούσιων βιοκαυσίμων. Πιο συγκεκριμένα, η υποχρέωση ανάμιξης σε ποσοστό 7% κ.ο. του ντίζελ κίνησης με βιοντίζελ και σε ποσοστό 1% για το 2019 και 3,3% για το έτος 2020 επί του ενεργειακού περιεχομένου της βενζίνης με βιοαιθανόλη θα συνεχιστεί, ενώ σταδιακά θα εξεταστούν τόσο νέες ενισχυμένες υποχρεώσεις ανάμειξης, όσο και η πιθανή επέκταση του μέτρου και σε άλλους τομείς μεταφορών. Επιπρόσθετα, θα διερευνηθεί η αναγκαιότητα ανάπτυξης ειδικών μηχανισμών αγοράς για την υποστήριξη της χρήσης βιοκαυσίμων σε συγκεκριμένους τομείς. Τέλος, θα υποστηριχθεί η εγχώρια παραγωγή προηγμένων βιοκαυσίμων, όπου αυτό είναι εφικτό, μέσω της ανάπτυξης ειδικών χρηματοδοτικών εργαλείων δίνοντας έμφαση στην παραγωγή βιοκαυσίμων με τη μεγαλύτερη εγχώρια προστιθέμενη αξία.

Ο σχεδιασμός πιλοτικών δράσεων για την παραγωγή και αξιοποίηση αέριων καυσίμων ΑΠΕ στον τομέα των μεταφορών θα συμβάλλει τόσο στη μείωση του κόστους υλοποίησης, όσο και στη βελτίωση της τεχνικής εφικτότητας των συγκεκριμένων καυσίμων δίνοντας σε μεταγενέστερο στάδιο την ευκαιρία για την ευρύτερη αξιοποίηση τους. Για την επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου απαιτείται σε αρκετές περιπτώσεις η θέσπιση του απαιτούμενου ρυθμιστικού πλαισίου για την παραγωγή των συγκεκριμένων καυσίμων, όπως είναι για παράδειγμα η παραγωγή βιομεθανίου από οργανικά απόβλητα και η έγχυση του στο δίκτυο φυσικού αερίου ή τη χρήση του ως καύσιμο κίνησης. Επιπρόσθετα, πρέπει να καθοριστεί η περιβαλλοντική αδειοδότηση τεχνολογιών αναβάθμισης βιοαερίου ώστε να δρομολογηθεί η απρόσκοπτη υλοποίηση των απαιτούμενων επενδύσεων.

Η πορεία προς μια κυκλική οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα αποτελεί, υπό τις παρούσες περιβαλλοντικές και οικονομικές προκλήσεις, μονόδρομο για οποιαδήποτε χώρα επιθυμεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του σύγχρονου παγκόσμιου οικονομικού συστήματος. Η πορεία αυτή, ωστόσο, προκειμένου να είναι επιτυχής, πρέπει να χαραχθεί με υπευθυνότητα και ορθολογικότητα.

Κατά τη μετάβαση προς μία ανταγωνιστική και βιώσιμη οικονομία, βασικός άξονας της εν λόγω στρατηγικής είναι η εδραίωση της κινητικότητας χαμηλών εκπομπών, σύμφωνα με τη δέσμευση που αναλάβαμε στα πλαίσια της συμφωνίας του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και σύμφωνα με την Ατζέντα του 2030 για τη βιώσιμη ανάπτυξη. O τομέας των μεταφορών είναι ένας πλέον ενεργοβόρος τομέας, υπεύθυνος στην Ευρώπη για το ένα τέταρτο των εκπομπών ΑτΘ, καταλείποντας επομένως σοβαρά περιβαλλοντικά αποτυπώματα.

Ακριβώς, για αυτό το λόγο, ο τομέας των μεταφορών συνιστά την ισχυρότερη πρόκληση και το πλέον γόνιμο έδαφος για την πρώτη εφαρμογή καινοτόμων, φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών, και την ανάπτυξη δράσεων τόσο οικονομικά όσο και περιβαλλοντικά επωφελών, όπως η ηλεκτροκίνηση.

Δεδομένου ότι οι οδικές μεταφορές ευθύνονται για το μεγαλύτερο ποσοστό ΑτΘ στον τομέα των μεταφορών και για μεγάλο μέρος της ατμοσφαιρικής ρύπανσης , απαιτείται μια συνεκτική, ολιστική προσέγγιση καθώς και μία μεθοδική και ορθολογική στρατηγική, ώστε η μετάβαση προς μια κλιματικά ουδέτερη οικονομία να γίνει με τρόπο που θα συγκεράζει και θα εξυπηρετεί διάφορους σκοπούς, όπως ενδεικτικά, η προσέλκυση επενδύσεων, η δημιουργία νέων επιχειρηματικών ευκαιριών, η προαγωγή της έρευνας και της καινοτομίας, η βελτιστοποίηση του συστήματος μεταφορών μέσω της ανάπτυξης των κατάλληλων υποδομών για τα εναλλακτικά καύσιμα.

Είναι αδιαμφισβήτητος ο καταλυτικός ρόλος που καλούνται να διαδραματίσουν τα οχήματα χαμηλών ή μηδενικών ρύπων ZLEV (Zero and Low Emission Vehicles), σε αυτήν τη μετάβαση, όπως περιγράφεται παραπάνω.

Άλλωστε, για τους κατασκευαστές των οχημάτων, θεσπίστηκαν ανώτατα όρια μέσων εκπομπών CO2 στις ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων ανά έτος, ορίζονται σε:

2020: Μέγιστες μέσες εκπομπές CO2 95 gr/km.
2021: Μείωση της μέσης τιμής εκπομπών CO2, κάτω από τα 95 gr/km.
2025: Μείωση κατά -15%, σε σχέση με το 2021.
2030: Μείωση κατά -37,5%, σε σχέση με το 2021.

Η εφαρμογή του νέου και πιο αυστηρού τρόπου μέτρησης των εκπομπών CO2, όπως αναφέρθηκε παραπάνω, σε συνδυασμό με τους αυστηρότερους κανόνες εκπομπών, καθιστούν επιτακτική την ανάγκη για ανάπτυξη και διάθεση στην αγορά οχημάτων χαμηλών ρύπων από τους κατασκευαστές οχημάτων, με πολυάριθμα νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα να διατίθενται τα επόμενα χρόνια, ξεκινώντας από το έτος 2020.
Είναι σημαντικό να τονιστεί πως ο ρόλος των οχημάτων αυτών, θα γίνεται όλο και πιο καίριος, όσο αυξάνεται το μερίδιο της ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από ΑΠΕ και ταυτόχρονα μειώνεται το αντίστοιχο μερίδιο των ορυκτών καυσίμων. Και αυτό, διότι τα ηλεκτρικά οχήματα θα παρέχουν τη δυνατότητα για έναν όλο και πιο “καθαρό” τρόπο μετακίνησης σε σύγκριση με τα συμβατικά οχήματα, όσο συντελείται η απανθρακοποίηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.

Ως εκ τούτου, η προώθηση της ηλεκτροκίνησης αποτελεί βασικό στόχο πολιτικής, ο οποίος προϋποθέτει την ολοκλήρωση του σχετικού κανονιστικού πλαισίου, τον προγραμματισμό ανάπτυξης των απαραίτητων ενεργειακών υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.

Για το σκοπό αυτό έχει συσταθεί η Διυπουργική Επιτροπή για την υλοποίηση του Έργου «Προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελληνική επικράτεια» με σκοπό μεταξύ άλλων την εκπόνηση εθνικού επιχειρησιακού σχεδίου για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, τη διαχείριση και συντονισμό σε διυπουργικό επίπεδο όλων των ενεργειών και των δράσεων που αφορούν στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης, το σχεδιασμό και εφαρμογή ολοκληρωμένου προγράμματος κινήτρων και τον καθορισμό της χωροταξίας και τη διαμόρφωση του ρυθμιστικού πλαισίου των ηλεκτρικών υποδομών φόρτισης.
Παρά το μικρό μέγεθος της ελληνικής αγοράς οχημάτων, αυτή παρουσιάζει συγκεκριμένες ιδιοτυπίες σε σύγκριση με τις αντίστοιχες των λοιπών Κρατών Μελών ΕΕ λόγω κυρίως του γεγονότος ότι η ελληνική αγορά καινούργιων επιβατικών έχει συρρικνωθεί σημαντικά την περίοδο 2010-2018. Αυτό οφείλεται, πρώτον, στο γεγονός ότι το αυτοκίνητο έχει υποστεί σοβαρές φορολογικές επιβαρύνσεις και δεύτερον, στην παρατεταμένη οικονομική κρίση των τελευταίων 10 ετών, η οποία προκάλεσε μια ασταθή και ευάλωτη αγορά.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι το μέσο μέγεθος της αγοράς καινούργιων επιβατικών οχημάτων την περίοδο 2010-2018 ανήλθε σε 85.890 οχήματα, εμφανίζοντας πτώση μεγαλύτερη του 68% σε σχέση με το μέσο όρο της περιόδου 2000-2009. Επισημαίνεται και η διάρθρωση αυτών των πωλήσεων με τις Λιανικές πωλήσεις να αντιστοιχούν σε 47.444 οχήματα (μερίδιο 55,2%) και τις Εταιρικές πωλήσεις να αντιστοιχούν σε 38.444 οχήματα (μερίδιο 44,8%).

Αναφορικά με τις πραγματικές δυνατότητες του ελληνικού καταναλωτικού κοινού, κατά το έτος 2018, η πλειονότητα των επιβατικών ταξινομημένων ανήκαν στις Κατηγορίες Α, Β και C, (με συνολικό αθροιστικό μερίδιο για το έτος 2018 και των τριών κατηγοριών οχημάτων το 94,6% με μερίδια για τις κατηγορίες A, B, και C το 16,1% , 45,5% και 31,1% αντίστοιχα). Επισημαίνεται, ότι η μέση οικονομική δυνατότητα αγοράς ανέρχεται στα 15.000-25.000 € ανά πώληση οχήματος.

Ο στόλος στην Ελλάδα εκτιμάται κατά προσέγγιση στα 5,15 εκατ. οχήματα στα τέλη του 2018, με υπολογιζόμενη αύξηση κατά 920.000 των οχημάτων κατά το έτος 2030, εφόσον υφίσταται κάποιος έλεγχος εισόδων-εξόδων. Επισημαίνεται δε, πως συνιστά σήμερα τον 4 ο γηραιότερο στόλο στην Ευρώπη, με ποσοστό πλέον του 56% να απαρτίζεται από οχήματα 10-20 ετών και ποσοστό 25% να έχει υπερβεί τα 20 έτη.

Όσον αφορά τη διείσδυση ηλεκτρικών οχημάτων στην ελληνική αγορά οχημάτων, τα αμιγώς Η/0 (BEV) και τα Plug-In Υβριδικά (PHEV), δεν υπερβαίνουν το 0,33% της συνολικής αγοράς έως τον Αύγουστο του 2019.

Όπως συνάγεται από τα ανωτέρω στατιστικά στοιχεία, η σύσταση του ελληνικού στόλου και η μέση οικονομική δυνατότητα του καταναλωτικού κοινού δεν διευκολύνουν τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης υπό τις συνθήκες λειτουργίας της υφιστάμενης αγοράς. Συνεπώς, κρίνεται αναγκαία η διαμόρφωση ενός αποδοτικού προγράμματος μέτρων και πολιτικών, που θα διευκολύνει την αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων.

Η ανάγκη ρυθμιστικής παρέμβασης του κράτους αποδεικνύεται, κοιτώντας και τα παραδείγματα άλλων ευρωπαϊκών κρατών, στα οποία η αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων έχει ήδη ένα αξιοπρόσεκτο μέγεθος, και στα οποία εφαρμόζονται στρατηγικές προώθησης της ηλεκτροκίνησης. Τέτοια παραδείγματα κρατών είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ολλανδία, η Νορβηγία και η Σουηδία.

Στις χώρες αυτές, προσφέρονται σημαντικά κίνητρα που μετατρέπουν την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων αλλά και τη φόρτισή τους πιο ελκυστική, με αποτέλεσμα η αγορά της ηλεκτροκίνησης εκεί να παρουσιάζει ραγδαία ανάπτυξη.

Η χάραξη της εθνικής πολιτικής προώθησης της ηλεκτροκίνησης και η εξειδίκευσή της πραγματοποιείται σε πέντε διαφορετικές κατευθύνσεις:

1.Tη διεύρυνση της «αγοραστικής βάσης» της Ελληνικής Αγοράς, μέσω της διαφοροποίησης της καταναλωτικής ταυτότητας (προφίλ).

2.Tην αντικατάσταση παλαιότερων οχημάτων με «καθαρά» οχήματα plug in υβριδικής και αμιγώς ηλεκτρικής τεχνολογίας.

3.Tην αύξηση του υφιστάμενου 0,33% μεριδίου των ηλεκτρικών οχημάτων στην ελληνική αγορά σε τουλάχιστον 8,7% επί των νέων ταξινομήσεων εντός χρονικού διαστήματος 5 ετών (2020-2024).

4.Tην ανάπτυξη νέου «περιβάλλοντος χρήσης» τόσο από πλευράς υποδομών όσο και παροχών (κινήτρων).

5.Tην ενημέρωση του κοινού μέσω της προώθησης επικοινωνιακών προγραμμάτων.

Για να διευκολυνθεί η ομαλή μετάβαση προς την κινητικότητα μηδενικών εκπομπών, θα πρέπει να σχεδιασθεί ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα παροχής κινήτρων. Θα πρέπει επίσης να εφαρμοστεί ειδικό μεταβατικό μέτρο ώστε να καταστεί δυνατή η πρόσβαση σε οχήματα μηδενικών και χαμηλών εκπομπών από καταναλωτές, καθώς η Ελλάδα είναι από τα κράτη μέλη με πολύ χαμηλά επίπεδα διείσδυσης τέτοιων οχημάτων. Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, προσφέρεται μια σειρά από κίνητρα, με στόχο την ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων.
Τα κίνητρα διακρίνονται αφενός, σε αυτά που παρουσιάζουν αμιγώς οικονομικό χαρακτήρα (επιδότηση στην τιμή αγοράς, μείωση κόστους ταξινόμησης και χρήσης μέσω φορολογικών απαλλαγών, ειδική τιμολογιακή πολιτική στα προγράμματα ασφάλισης, μειωμένα διόδια, έκπτωση στην ακτοπλοΐα για το ηλεκτρικό όχημα κ.α.) και αφετέρου σε αυτά που εμφανίζουν τη μορφή κινήτρων χρήσης (είσοδος και καθημερινή κυκλοφορία εντός των μεγάλων αστικών κέντρων, ελεύθερη στάθμευση στους Δήμους που εφαρμόζεται ελεγχόμενη στάθμευση, υποστήριξη δημιουργίας δικτύων παροχής ενέργειας για την επαναφόρτιση των οχημάτων κλπ.).

Περαιτέρω, τα ως άνω κίνητρα διαφοροποιούνται και ανάλογα με το αν παρέχονται για Ιδιωτικής Χρήσεως, Δημόσιας Χρήσεως, ΤΑΧΙ ή κρατικά οχήματα. Το Σχέδιο Νόμου “Φορολογική μεταρρύθμιση με αναπτυξιακή διάσταση για την Ελλάδα του αύριο”, το οποίο έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, εισάγει δέσμη μέτρων για την προώθηση χρήσης των επιβατικών ηλεκτρικών οχημάτων και μέσων μαζικής μεταφοράς μηδενικών ή χαμηλών ρύπων. Αρχικά κίνητρα δίνονται στις επιχειρήσεις προκειμένου να επιλέγουν την αγορά ή μίσθωση αυτοκινήτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας για τη χορήγησή τους στους εργαζομένους τους.

Συγκεκριμένα:
Θεσπίζεται πρόσθετη έκπτωση 30% της αξίας του οχήματος από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων για δαπάνη μίσθωσης οχήματος μηδενικών ή χαμηλών ρύπων έως 50 gr/km CO2 εφόσον η λιανική προ φόρων τιμή τους δεν ξεπερνά τις 40.000 ευρώ (“υπεραπόσβεση” στα μισθώματα).
Προβλέπεται αυξημένος συντελεστής απόσβεσης 25% (απόσβεση σε 4 χρόνια) και 20% (απόσβεση σε 5 χρόνια), ανά φορολογικό έτος, για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων επιβατών (έως 9 άτομα) μηδενικών και χαμηλών ρύπων έως 50 gr/km CO2 αντίστοιχα.

Προβλέπεται αυξημένος συντελεστής απόσβεσης 15% και 10%, ανά φορολογικό έτος, για την αγορά οχημάτων μεταφοράς επιβατών άνω των 9 ατόμων μηδενικών και χαμηλών ρύπων έως 50 gr/km CO2 αντίστοιχα.

Προβλέπεται αυξημένος συντελεστής απόσβεσης 20% και 15%, ανά φορολογικό έτος, για την αγορά οχημάτων μεταφοράς εμπορευμάτων μηδενικών και χαμηλών ρύπων έως 50 gr/km CO2 αντίστοιχα.
Για τους εργαζομένους στις επιχειρήσεις, εταίρους ή μετόχους ή συγγενικά πρόσωπά τους εξαιρείται η αγοραία αξία ενός οχήματος μηδενικών ή χαμηλών ρύπων 50 gr/km CO2 από τον υπολογισμό εισοδήματος από μισθωτή εργασία και συντάξεις, που σήμερα φορολογείται ως επιπλέον εισόδημα.

Για την ανάπτυξη δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, παρέχεται στην επιχείρηση δυνατότητα έκπτωσης 30% από τα ακαθάριστα έσοδά της για την αγορά, εγκατάσταση και λειτουργία των σημείων φόρτισης.

Για την εκτίμηση διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης στην ελληνική αγορά καταρτίστηκαν δυο διαφορετικά σενάρια:
Σενάριο Α (Σενάριο Αναφοράς): Σύμφωνα με το σενάριο εξέλιξης των ταξινομήσεων κατ’ έτος και εκτιμήσεις της αγοράς, το ποσοστό διείσδυσης ηλεκτρικών οχημάτων θα ανέρχεται σε 24,1% επί των νέων ταξινομήσεων το έτος 2030.
Σενάριο Β (Σενάριο Εμπροσθοβαρές με οικονομική ανάπτυξη και αυξημένα μέτρα πολιτικής): Σύμφωνα με το σενάριο εξέλιξης των ταξινομήσεων κατ’ έτος και με στόχο την επίτευξη του φιλόδοξου στόχου με οικονομική ανάπτυξη και αυξημένα μέτρα πολιτικής έως το έτος 2030, το ποσοστό διείσδυσης των ηλεκτρικών οχημάτων το έτος 2030 ανέρχεται σε 30% επί των νέων ταξινομήσεων.
Βάσει των παραπάνω προβλέψεων το ΕΣΕΚ θέτει ως στόχο κατά το έτος 2030 το μερίδιο των ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων στις νέες ταξινομήσεις να ανέρχεται στο 30%!

Φυσικό αέριο: 55 σταθμοί ανεφοδιασμού έως το 2030
Αναφορικά με τη χρήση του φυσικού αερίου στις οδικές μεταφορές, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου, ως καύσιμο κίνησης βαρέων οχημάτων.

Στο πλαίσιο αυτό, προωθείται σχεδιασμός για την ανάπτυξη δικτύου 8 σταθμών ανεφοδιασμού οχημάτων υγροποιημένου φυσικού αερίου, μέχρι το έτος 2030. Το δίκτυο για τον ανεφοδιασμό οχημάτων με συμπιεσμένο φυσικό αέριο βρίσκεται σε στάδιο ανάπτυξης και προβλέπεται μέχρι το έτος 2030 να λειτουργούν 55 σταθμοί ανεφοδιασμού συμπιεσμένου φυσικού αερίου, σε όλη την Ελλάδα για να καλύψει τη σχετική ζήτηση.

Τέλος, το σχετικό θεσμικό πλαίσιο έχει ήδη καταρτιστεί, ενώ υφίσταται και η κατάλληλη τεχνογνωσία στην αγορά, σε ζητήματα όπως είναι η ίδρυση και λειτουργία σταθμών ανεφοδιασμού συμπιεσμένου φυσικού αερίου, μετατροπής οχημάτων (ρετροφίτ), τεχνητών, συνεργείων και πιστοποιήσεων (ΚΤΕΟ) για οχήματα συμπιεσμένου φυσικού αερίου, καθώς και για την οδική μεταφορά του συμπιεσμένου φυσικού αερίου σε χρήστες εκτός δικτύου αγωγών φυσικού αερίου.

«Καθαρά» οχήματα για τις Δημόσιες Υπηρεσίες
Στο Σχέδιο επισημαίνεται ξεκάθαρα ότι θα προτεραιοποιηθεί η υποχρέωση ποσόστωσης ενεργειακά αποδοτικών οχημάτων στις δημόσιες υπηρεσίες και οργανισμούς με τον καθορισμό υψηλότερων ορίων ενεργειακής απόδοσης, ενώ παράλληλα σχεδιάζεται η αναβάθμιση των μέσων μαζικής μεταφοράς με οχήματα νέας τεχνολογίας, στο βαθμό που αυτό είναι οικονομοτεχνικά και ενεργειακά αποδοτικό.

Στοχευμένο πρόγραμμα απόσυρσης
Θα προωθηθεί η αντικατάσταση των επιβατικών οχημάτων και ελαφριών φορτηγών με νέα υψηλής ενεργειακής απόδοσης μέσω συνδυασμού μέτρων όπως είναι ο σχεδιασμός στοχευμένου προγράμματος απόσυρσης επιβατικών οχημάτων, η θέσπιση αποτελεσματικότερου νομοθετικού πλαισίου για τη σύνδεση της φορολογίας των οχημάτων με την ενεργειακή απόδοση και τις εκπομπές CO2 και η εφαρμογή ενός ευρύτερου προγράμματος χρηματοδότησης για την αντικατάσταση οχημάτων δημοσίας χρήσης και εμπορευματικών οχημάτων.

Επισημαίνεται ότι η αγορά οχημάτων που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα θα συνεισφέρουν σημαντικά στη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης στον τομέα των οδικών μεταφορών. Για την περίπτωση μετατροπής των υφιστάμενων οχημάτων ώστε να χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα απαιτείται η θέσπιση του κατάλληλου θεσμικού πλαισίου ώστε να πιστοποιείται η μετατροπή των συγκεκριμένων οχημάτων.
 

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!
Pronews
Διαδωστε το αρθρο
Youtube Subscribe button
Διαβαστε ακομη

Τα δημοφιλέστερα της ημέρας

Ποια είναι η ισχύς του Πολεμικoύ Ναυτικού σε αυτές τις δύσκολες ώρες (βίντεο) photo
Ποια είναι η ισχύς του Πολεμικoύ Ναυτικού σε αυτές τις δύσκολες ώρες (βίντεο)
08/12/2019 - 23:15 ΝΑΥΤΙΚΟ
Ποια είναι η ισχύς του Πολεμικoύ Ναυτικού σε αυτές τις δύσκολες ώρες (βίντεο)
Βίντεο: Τελική πιστοποίηση για πλήγματα αέρος-επιφανείας και αέρος-εδάφους έλαβε ο πύραυλος IRIS-T που υπηρετεί στην ΠΑ photo
Βίντεο: Τελική πιστοποίηση για πλήγματα αέρος-επιφανείας και αέρος-εδάφους έλαβε ο πύραυλος IRIS-T που υπηρετεί στην ΠΑ
08/12/2019 - 21:45 ΠΥΡΑΥΛΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Βίντεο: Τελική πιστοποίηση για πλήγματα αέρος-επιφανείας και αέρος-εδάφους έλαβε ο πύραυλος IRIS-T που υπηρετεί στην ΠΑ
Διοικητής 1ης Στρατιάς Κ.Φλώρος για Τουρκία: «Τα “σκυλιά” στη γειτονιά μας αλυχτάνε αλλά θα τους τσακίσουμε στο κεφάλι» photo
Διοικητής 1ης Στρατιάς Κ.Φλώρος για Τουρκία: «Τα “σκυλιά” στη γειτονιά μας αλυχτάνε αλλά θα τους τσακίσουμε στο κεφάλι»
08/12/2019 - 20:43 Γ.Ε.ΕΘ.Α
Διοικητής 1ης Στρατιάς Κ.Φλώρος για Τουρκία: «Τα “σκυλιά” στη γειτονιά μας αλυχτάνε αλλά θα τους τσακίσουμε στο κεφάλι»
Δείτε τι εντόπισε ο Λιαντίνης στον Ταΰγετο και το μυστήριο που εμφανίζεται κάθε πρωί στην οροσειρά photo
Δείτε τι εντόπισε ο Λιαντίνης στον Ταΰγετο και το μυστήριο που εμφανίζεται κάθε πρωί στην οροσειρά
08/12/2019 - 15:38 ΜΥΣΤΙΚΙΣΜΟΣ
Δείτε τι εντόπισε ο Λιαντίνης στον Ταΰγετο και το μυστήριο που εμφανίζεται κάθε πρωί στην οροσειρά
«Ώρα μηδέν»: Η Άγκυρα στέλνει ερευνητικό πλοίο νότια της Κρήτης photo
«Ώρα μηδέν»: Η Άγκυρα στέλνει ερευνητικό πλοίο νότια της Κρήτης
08/12/2019 - 15:38 ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
«Ώρα μηδέν»: Η Άγκυρα στέλνει ερευνητικό πλοίο νότια της Κρήτης
Εκοιμήθη ο Γέροντας Εφραίμ της Αριζόνας - Τι είχε πει γι' αυτά που έρχονται ο μέγιστος άνδρας της Ορθοδοξίας photo
Εκοιμήθη ο Γέροντας Εφραίμ της Αριζόνας - Τι είχε πει γι' αυτά που έρχονται ο μέγιστος άνδρας της Ορθοδοξίας
08/12/2019 - 11:08 ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
Εκοιμήθη ο Γέροντας Εφραίμ της Αριζόνας - Τι είχε πει γι' αυτά που έρχονται ο μέγιστος άνδρας της Ορθοδοξίας
Χ.Χάφταρ: «Θα απελευθερώσουμε την Τρίπολη & θα καταστρέψουμε το τουρκικό όνειρο» photo
Χ.Χάφταρ: «Θα απελευθερώσουμε την Τρίπολη & θα καταστρέψουμε το τουρκικό όνειρο»
08/12/2019 - 09:46 ΥΠ.ΕΞ.
Χ.Χάφταρ: «Θα απελευθερώσουμε την Τρίπολη & θα καταστρέψουμε το τουρκικό όνειρο»
Οι Γάλλοι ξεκινούν έρευνες στην Κρήτη & η Άγκυρα απειλεί με νηοψίες: Θα ζητήσει η Αθήνα δυναμική επέμβαση του ΠΝ; photo
Οι Γάλλοι ξεκινούν έρευνες στην Κρήτη & η Άγκυρα απειλεί με νηοψίες: Θα ζητήσει η Αθήνα δυναμική επέμβαση του ΠΝ;
08/12/2019 - 07:54 ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
Οι Γάλλοι ξεκινούν έρευνες στην Κρήτη & η Άγκυρα απειλεί με νηοψίες: Θα ζητήσει η Αθήνα δυναμική επέμβαση του ΠΝ;
Διαβαστε ακομη

BEST OF 72h

Βίντεο: Τελική πιστοποίηση για πλήγματα αέρος-επιφανείας και αέρος-εδάφους έλαβε ο πύραυλος IRIS-T που υπηρετεί στην ΠΑ photo
Βίντεο: Τελική πιστοποίηση για πλήγματα αέρος-επιφανείας και αέρος-εδάφους έλαβε ο πύραυλος IRIS-T που υπηρετεί στην ΠΑ
08/12/2019 - 21:45 ΠΥΡΑΥΛΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Βίντεο: Τελική πιστοποίηση για πλήγματα αέρος-επιφανείας και αέρος-εδάφους έλαβε ο πύραυλος IRIS-T που υπηρετεί στην ΠΑ
Αιφνιδιαστική αεροπορική νυκτερινή προσβολή του Χαφτάρ στην Μισράτα: Τίναξαν στον αέρα αποθήκη με τουρκικά όπλα photo
Αιφνιδιαστική αεροπορική νυκτερινή προσβολή του Χαφτάρ στην Μισράτα: Τίναξαν στον αέρα αποθήκη με τουρκικά όπλα
06/12/2019 - 18:00 ΕΝΟΠΛΕΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ
Αιφνιδιαστική αεροπορική νυκτερινή προσβολή του Χαφτάρ στην Μισράτα: Τίναξαν στον αέρα αποθήκη με τουρκικά όπλα
Ποια είναι η ισχύς του Πολεμικoύ Ναυτικού σε αυτές τις δύσκολες ώρες (βίντεο) photo
Ποια είναι η ισχύς του Πολεμικoύ Ναυτικού σε αυτές τις δύσκολες ώρες (βίντεο)
08/12/2019 - 23:15 ΝΑΥΤΙΚΟ
Ποια είναι η ισχύς του Πολεμικoύ Ναυτικού σε αυτές τις δύσκολες ώρες (βίντεο)
«Πόλεμο Ελλάδας-Τουρκίας» βλέπουν οι Καταριανοί: Το τέλος των ψευδαισθήσεων photo
«Πόλεμο Ελλάδας-Τουρκίας» βλέπουν οι Καταριανοί: Το τέλος των ψευδαισθήσεων
06/12/2019 - 11:31 ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
«Πόλεμο Ελλάδας-Τουρκίας» βλέπουν οι Καταριανοί: Το τέλος των ψευδαισθήσεων
Δείτε τι εντόπισε ο Λιαντίνης στον Ταΰγετο και το μυστήριο που εμφανίζεται κάθε πρωί στην οροσειρά photo
Δείτε τι εντόπισε ο Λιαντίνης στον Ταΰγετο και το μυστήριο που εμφανίζεται κάθε πρωί στην οροσειρά
08/12/2019 - 15:38 ΜΥΣΤΙΚΙΣΜΟΣ
Δείτε τι εντόπισε ο Λιαντίνης στον Ταΰγετο και το μυστήριο που εμφανίζεται κάθε πρωί στην οροσειρά
Αυτή είναι η μικροκαμωμένη Φιλιππινέζα που δεν καθαρίζει... αλλά «κλείνει σπίτια»! photo
Αυτή είναι η μικροκαμωμένη Φιλιππινέζα που δεν καθαρίζει... αλλά «κλείνει σπίτια»!
06/12/2019 - 13:00 ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ
Αυτή είναι η μικροκαμωμένη Φιλιππινέζα που δεν καθαρίζει... αλλά «κλείνει σπίτια»!
Κατέρριψαν οι Τούρκοι το MiG-23 στη Λιβύη με το αντιαεροπορικό τους σύστημα HISAR-A; photo
Κατέρριψαν οι Τούρκοι το MiG-23 στη Λιβύη με το αντιαεροπορικό τους σύστημα HISAR-A;
07/12/2019 - 20:50 ΕΝΟΠΛΕΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ
Κατέρριψαν οι Τούρκοι το MiG-23 στη Λιβύη με το αντιαεροπορικό τους σύστημα HISAR-A;
Πρωτοσέλιδο στην μεγαλύτερη εφημερίδα της Τουρκίας το ρεπορτάζ του pronews.gr: «Αν όχι πόλεμος τώρα, πότε;»! photo
Πρωτοσέλιδο στην μεγαλύτερη εφημερίδα της Τουρκίας το ρεπορτάζ του pronews.gr: «Αν όχι πόλεμος τώρα, πότε;»!
06/12/2019 - 14:16 ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
Πρωτοσέλιδο στην μεγαλύτερη εφημερίδα της Τουρκίας το ρεπορτάζ του pronews.gr: «Αν όχι πόλεμος τώρα, πότε;»!
Σχολιαστε το αρθρο

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του discus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.

Tweets by pronewsgr

Pronews - Τελευταία Νέα

Πανικός στις ΗΠΑ: Ανθρωποκυνηγητό για 10 Σαουδάραβες στρατιωτικούς που εξαφανίστηκαν από βάση του Ναυτικού!
09/12/2019 - 00:11
ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Πανικός στις ΗΠΑ: Ανθρωποκυνηγητό για 10 Σαουδάραβες στρατιωτικούς που εξαφανίστηκαν από βάση του Ναυτικού!
Άγριος ξυλοδαρμός Σύρων έξω από νυχτερινό μαγαζί στο Ρέθυμνο
08/12/2019 - 23:52
ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Άγριος ξυλοδαρμός Σύρων έξω από νυχτερινό μαγαζί στο Ρέθυμνο
«Πανικός» στο πλατό της Αννίτας Πάνια - Ούρλιαζε και πετούσε ότι έβρισκε (βίντεο)
08/12/2019 - 18:51
ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
«Πανικός» στο πλατό της Αννίτας Πάνια - Ούρλιαζε και πετούσε ότι έβρισκε (βίντεο)
«Κλίμα» προσπαθούν να φτιάξουν οι Τούρκοι με φωτό Mirage 2000 να έχει «λοκάρει» τουρκική φρεγάτα - Ποια είναι η αλήθεια
08/12/2019 - 23:43
ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
«Κλίμα» προσπαθούν να φτιάξουν οι Τούρκοι με φωτό Mirage 2000 να έχει «λοκάρει» τουρκική φρεγάτα - Ποια είναι η αλήθεια
ΣΥΡΙΖΑ κατά Χρυσοχοΐδη: Μιλά για «αγριότητες» των δυνάμεων της Αστυνομίας
08/12/2019 - 23:41
ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
ΣΥΡΙΖΑ κατά Χρυσοχοΐδη: Μιλά για «αγριότητες» των δυνάμεων της Αστυνομίας
Οι επιστήμονες προειδοποιούν: Όσοι είναι πάνω από 40 χρόνων πρέπει να δουλεύουν το πολύ 3 μέρες την εβδομάδα! (upd)
08/12/2019 - 17:10
ΥΓΕΙΑ
Οι επιστήμονες προειδοποιούν: Όσοι είναι πάνω από 40 χρόνων πρέπει να δουλεύουν το πολύ 3 μέρες την εβδομάδα! (upd)
Συναγερμός στα Χανιά: Βρέθηκε νεκρός κρατούμενος στις φυλακές της Αγιάς!
08/12/2019 - 23:40
ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Συναγερμός στα Χανιά: Βρέθηκε νεκρός κρατούμενος στις φυλακές της Αγιάς!
Το νησί που ήθελε να αγοράσει ο Ωνάσης πριν πάρει τον Σκορπιό!
08/12/2019 - 23:33
GOOD LIFE
Το νησί που ήθελε να αγοράσει ο Ωνάσης πριν πάρει τον Σκορπιό!
ΥΠΕΘΑ: Θέλει αύξηση στην επάνδρωση μονάδων, αλλά δεν περισσεύει κανείς - Απασχολούνται στις «δομές» των αλλοδαπών
08/12/2019 - 16:37
ΥΠ.ΕΘ.Α
ΥΠΕΘΑ: Θέλει αύξηση στην επάνδρωση μονάδων, αλλά δεν περισσεύει κανείς - Απασχολούνται στις «δομές» των αλλοδαπών
Εθνική Μπάσκετ: Ο Πιτίνο θέλει τον Σπανούλη
08/12/2019 - 23:30
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
Εθνική Μπάσκετ: Ο Πιτίνο θέλει τον Σπανούλη
Αυτό είναι το μοναδικό μέρος του κόσμου που καλλιεργούνται τα σπάνια μαύρα μήλα
08/12/2019 - 23:24
GOOD LIFE
Αυτό είναι το μοναδικό μέρος του κόσμου που καλλιεργούνται τα σπάνια μαύρα μήλα
«Ώρα μηδέν»: Η Άγκυρα στέλνει ερευνητικό πλοίο νότια της Κρήτης
08/12/2019 - 15:38
ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
«Ώρα μηδέν»: Η Άγκυρα στέλνει ερευνητικό πλοίο νότια της Κρήτης
Το απίστευτο ξέσπασμα του Φώτη Κατσικάρη στο πάγκο! (βίντεο)
08/12/2019 - 23:21
ΜΠΑΣΚΕΤ
Το απίστευτο ξέσπασμα του Φώτη Κατσικάρη στο πάγκο! (βίντεο)
Άγιοι Θεόδωροι - Ξεσπά ο γιός της δολοφονημένης από Τσιγγάνους: «Μην λέτε ότι η μάνα μου λιποθύμησε»
08/12/2019 - 23:17
ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Άγιοι Θεόδωροι - Ξεσπά ο γιός της δολοφονημένης από Τσιγγάνους: «Μην λέτε ότι η μάνα μου λιποθύμησε»
Βίντεο: Αγρότης από τα Κύθηρα έφτιαξε πατέντα για να κάνει «παιχνιδάκι» το μάζεμα των ελιών
08/12/2019 - 15:19
LIFESTYLE
Βίντεο: Αγρότης από τα Κύθηρα έφτιαξε πατέντα για να κάνει «παιχνιδάκι» το μάζεμα των ελιών
Ποια είναι η ισχύς του Πολεμικoύ Ναυτικού σε αυτές τις δύσκολες ώρες (βίντεο)
08/12/2019 - 23:15
ΝΑΥΤΙΚΟ
Ποια είναι η ισχύς του Πολεμικoύ Ναυτικού σε αυτές τις δύσκολες ώρες (βίντεο)
Αυτά είναι τα πιο θανατηφόρα τσιγάρα - Αυξάνουν κατά 30% τον κίνδυνο θανάτου
08/12/2019 - 23:14
ΥΓΕΙΑ
Αυτά είναι τα πιο θανατηφόρα τσιγάρα - Αυξάνουν κατά 30% τον κίνδυνο θανάτου
Επεισόδιο στη Βουλή για το Ισλάμ - Έξαλλα τα τουρκικά ΜΜΕ: «Πρόσβαλαν την θρησκεία μας»!
08/12/2019 - 13:43
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Επεισόδιο στη Βουλή για το Ισλάμ - Έξαλλα τα τουρκικά ΜΜΕ: «Πρόσβαλαν την θρησκεία μας»!
Εσείς γνωρίζατε τι τρώνε οι Εσκιμώοι για να ζεσταθούν;
08/12/2019 - 23:10
ΥΓΕΙΑ
Εσείς γνωρίζατε τι τρώνε οι Εσκιμώοι για να ζεσταθούν;
Έξι εξοπλισμένα UAV Bayraktar TB2 παρέλαβε η τουρκική Στρατοχωροφυλακή
08/12/2019 - 23:08
ΤΟΥΡΚΙΑ
Έξι εξοπλισμένα UAV Bayraktar TB2 παρέλαβε η τουρκική Στρατοχωροφυλακή
Αιφνιδιαστικό πλήγμα του YPG στην Αφρίν: Σκότωσε 7 ισλαμιστές ενόπλους της Άγκυρας (βίντεο)
08/12/2019 - 23:01
ΕΝΟΠΛΕΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ
Αιφνιδιαστικό πλήγμα του YPG στην Αφρίν: Σκότωσε 7 ισλαμιστές ενόπλους της Άγκυρας (βίντεο)
Αυτές είναι ψαριές - Είτε είστε λάτρεις του ψαρέματος είτε όχι το βίντεο θα σας καθηλώσει!
08/12/2019 - 23:00
ΨΑΡΕΜΑ
Αυτές είναι ψαριές - Είτε είστε λάτρεις του ψαρέματος είτε όχι το βίντεο θα σας καθηλώσει!
La Casa de Papel: Ανακοινώθηκε η ημερομηνία κυκλοφορίας της 4ης σεζόν
08/12/2019 - 22:54
ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
La Casa de Papel: Ανακοινώθηκε η ημερομηνία κυκλοφορίας της 4ης σεζόν
«Κλείδωσα; Ας ελέγξω πάλι…» – Τι πυροδοτεί τη συνήθεια που έχουμε σχεδόν όλοι;
08/12/2019 - 22:50
GOOD LIFE
«Κλείδωσα; Ας ελέγξω πάλι…» – Τι πυροδοτεί τη συνήθεια που έχουμε σχεδόν όλοι;
Αυτό είναι το χωριό που βγάζει μόνο… μπράβους και «φουσκωτούς» (φωτο)
08/12/2019 - 22:47
GOOD LIFE
Αυτό είναι το χωριό που βγάζει μόνο… μπράβους και «φουσκωτούς» (φωτο)
ΕΛ.ΑΣ σε Δ.Μούτση για «βασανιστήρια»: «Αλλοδαπός με ψυχολογικά προβλήματα - Οδηγήθηκε σε ψυχιατρική κλινική»
08/12/2019 - 22:46
ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
ΕΛ.ΑΣ σε Δ.Μούτση για «βασανιστήρια»: «Αλλοδαπός με ψυχολογικά προβλήματα - Οδηγήθηκε σε ψυχιατρική κλινική»
Δειτε ολα τα νεα
Pronews
© pronews.gr 2019
Επικοινωνία:
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • RSS
  • Η Εταιρεία
  • Όροι χρήσης
Pixual