ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Έτσι εξηγείται το σπίτι του Βολταίρου...

Κινητήρας diesel, euro6, με 114 ίππους για το Mitsubishi ASX

Κινητήρας diesel, euro6, με 114 ίππους για το Mitsubishi ASX

Στο βωμό της οδηγίας Euro 6 για τα καυσαέρια το ASX χάνει τον εκπληκτικό diesel των 1.8 λίτρων με τους 150 ίππους και αποκτά έναν 8βάλβιδο diesel νέας τεχνολογίας, 1,6 λίτρων με 114 ίππους. Σε αρχικό άκουσμα μοιάζει με υποβάθμιση, ιδίως τη στιγμή που ο κινητήρας ήταν χαρακτηριστικό γνώρισμα του cross over της Mitsubishi.

Σε πραγματικό… χρόνο όμως το αυτοκίνητο έχει γίνει πιο φιλικό, πιο κοντά στο μέσο χρήστη, σε αυτόν που το χρησιμοποιεί κάθε μέρα, που κουβαλά με αυτό οικογένεια ή φίλους. Η απόδοση της ροπής είναι χαρακτηριστικά πιο γραμμική, με αποτέλεσμα να σε «αποδεσμεύει» από το κιβώτιο. Μία 3η ή μια 4η σε καλύπτουν στις περισσότερες των περιπτώσεων σε κίνηση ή σφιχτό δρόμο, ενώ στην εθνική η 6η αρκεί για… όλα! Έτσι η κατανάλωση κατεβαίνει κάτω από 5 λίτρα / 100 χλμ. (!) και οι εκπομπές καυσαερίων στα 119 gr/χλμ.

Η αλλαγές στην ανάρτηση δεν είναι ιδιαίτερα φανερές παρά μόνο εκτός δρόμου, όπου οι θόρυβοι από χτυπήματα της πίσω ανάρτησης έχουν εξαφανιστεί, με αποτέλεσμα το όλο σύνολο να δείχνει ακόμη πιο στιβαρό.

Ας ρίξουμε όμως μια αναλυτική ματιά στο μοντέλο 15.5 όπως ονομάζεται. Το ASX, γνήσιος εκπρόσωπος της στρατηγικής πράσινης τεχνολογίας της Mitsubishi Motor Company, χρησιμοποιεί:

– νέο 4-κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα 1.6 Di-D,8-valves SOHC Common rail, Άμεσου ψεκασμού Euro 6 χαμηλών περιβαλλοντικών επιπτώσεων (“low impact”), Di-D. 

– Ισχύς 114 ίπποι στις 3,600 σ.α.λ., 

– Ροπή 270 Νm στις 1,750 σ.α.λ. και 

– Κατανάλωση 4,7 lt/100 χλμ. στο μικτό κύκλο και

– Εκπομπές CO2 119gr/χλμ..

Ο Di-D της Mitsubishi αποκτά μεγαλύτερη περιβαλλοντική συμβατότητα με την προσθήκη (ανάλογα με το μοντέλο και την αγορά) ενός ολοκληρωμένου πακέτου ClearTec μειωμένων εκπομπών CO2, που περιλαμβάνει:

– Σύστημα “Automatic Stop & Go” 

– Electric power steering

– Σύστημα Ανάκτησης Ενέργειας Πέδησης (Generation Control System)

– Ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης

Το ASX χρησιμοποιεί μία βελτιστοποιημένη έκδοση του “AWC” της Mitsubishi, ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος 4WD

– Στη λειτουργία 2WD, η ροπή κατανέμεται μόνο στους εμπρός τροχούς για ευέλικτη συμπεριφορά και καλύτερη οικονομία καυσίμου.

– Στη λειτουργία 4WD AUTO, η κατανομή ροπής ελέγχεται για να επιτυγχάνεται ελκτική πρόσφυση και κατευθυντικότητα σε χωμάτινους δρόμους και / ή σε αντίξοες συνθήκες δρόμους (από 98 % μπροστά / 2 % πίσω μέχρι 50 % μπροστά / 50 % πίσω).

– Τέλος, στη λειτουργία 4WD LOCK, η κατανομή ροπής ανάμεσα στους μπροστά και στους πίσω τροχούς κλειδώνει  στο 50-50 για βελτίωση της πρόσφυσης σε κακές οδικές επιφάνειες και ξεκόλλημα του οχήματος. Έτσι, οι υψηλές επιδόσεις 4WD είναι εφικτές σε όλους τους δρόμους και όλες τις συνθήκες.

Όπως έγινε και με το Outlander, στο ASX έχουν εφαρμοσθεί μέτρα για το περιορισμό των επιπτώσεων σε συγκρούσεις από όλες τις κατευθύνσεις:

– Βελτιστοποίηση σχήματος των οκταγωνικής διατομής ευθύγραμμων εμπρός πλαϊνών δοκών για καλύτερη απορρόφηση ενέργειας

– Φέρουσα δομή τριών-διαδρομών που συνδέει το πίσω άκρο της εμπρός πλευρικής δοκού με αυτή του ταμπλό και τα κάτω στοιχεία για αποτελεσματική διάχυση της ενέργειας σε μία μετωπική σύγκρουση.

– Το εμπρός τμήμα των πλαϊνών δοκών έχει δομή crush box που απορροφά την ενέργεια κρούσης για να αποτρέπει τη μετάδοσή της σε όλο το μήκος της δοκού σε μικροσυγκρούσεις. Αυτό ελαχιστοποιεί τις ζημιές στο αμάξωμα και μειώνει το κόστος επισκευών.

– Ενισχυμένη δομή αμαξώματος τύπου ζωνών απορρόφησης – στην οποία οι ενισχύσεις των πλαϊνών δοκών συγκολλώνται μεταξύ τους – πολύ αποτελεσματική μέθοδος απορρόφηση ενέργειας κρούσεις σε μετωπικές, οπίσθιες και πλευρικές συγκρούσεις. 

– Η χρήση ατσαλιού υψηλής αντοχής (βλέπε παραπάνω) μειώνει το βάρος και αυξάνει την ακαμψία.

– Σύστημα αποσύνδεσης πεντάλ φρένου

– Καθίσματα αυχενικής προστασίας

– Σχεδίαση καπό με διπλή εξοχή (που δημιουργεί μία ζώνη παραμόρφωσης για τους πεζούς),

– Δομή βάσεων παρμπρίζ ανοικτής διατομής,

– Πλαστικά εμπρός φτερά,

– Εμπρός προφυλακτήρας που απορροφά ενέργεια (περιορισμός τραυματισμού ποδιών)

– Active Stability Control,

– Traction Control, 

– Hill Start Assist system, 

– ABS,

– Electronic Brake Distribution, 

– Brake Assist, 

– Emergency Stop signal System, 

– Μέχρι 7 αερόσακους (συμπερ. αερόσακου γονάτων οδηγού) ανάλογα με την αγορά και την έκδοση

Αλλαγές – Εξοπλισμός

Το ανανεωμένο ASX έχει δεχτεί και πλήθος αλλαγών στην εσωτερική σχεδίαση της καμπίνας των επιβατών με έμφαση στην άνεση και την πολυτέλεια των επιβατών. Μερικά από τα χαρακτηριστικά του εξοπλισμού που είναι εξοπλισμένο ανάλογα με την έκδοση για να διευκολύνουν την άνεση και την ασφάλεια των επιβατών είναι: 

– Active Stability & Traction Control (ASTC), 

– ABS με EBD & Brake Assist, 

– Hill Start Assist (HSA), 

– ESS (Emergency Stop Signal), 

– Αερόσακοι εμπρός, πλευρικοί, οροφής και αερόσακος γονάτου οδηγού, Σύστημα ανίχνευσης και πίεσης των ελαστικών, 

– Σύστημα κινητού τηλεφώνου Bluetooth με φωνητικές εντολές και χειριστήρια στο τιμόνι, 

– Ελαστικά 225/55 R18 με ζάντες αλουμινίου νέου σχεδιασμού, 

– Πανοραμική γυάλινη οροφή με εσωτερικό φωτισμό LED, 

– Μπάρες οροφής, 

– Κεντρικός καθρέπτης με αυτόματο υποφωτισμό κ.ά.

Ανάλογα με τις εκδόσεις:

Inform μόνο με τον βεζινοκινητήρα 1.6lt 4X2 περιλαμβάνει: 

– Active Stability & Traction Control (ASTC), 

– ABS με EBD & Brake Assist, 

– Hill Start Assist (HSA), 

– ESS (Emergency Stop Signal), 

– Αερόσακοι εμπρός, πλευρικοί, οροφής και αερόσακος γονάτου οδηγού, 

– Ηλεκτρικοί θερμ. εξωτ. καθρέφτες και εξωτ. χειρολαβές θυρών στο χρώμα του αμαξώματος, 

– Υψηλής αντίθεσης οθόνη υγρών κρυστάλλων με πολλαπλές ενδείξεις, 

– Κεντρική κονσόλα τύπου carbon, 

– Κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος, 

– Air Condition,

– Ηχοσύστημα R/CD, είσοδος για Audio – AUX, 4 ηχεία, 

– Ελαστικά 215/70 R16 με καλύμματα τροχών, 

– Σύστημα ανίχνευσης και πίεσης των ελαστικών.

Invite Plus (1,6lt petrol 4×2 & 1,6lt και diesel 4×2 & 4×4) περιλαμβάνει επιπλέον: 

– Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο  σύστημα τετρακίνησης, με επιλογές 2WD-4WD  και λειτουργία κλειδώματος 4WD  (μόνο εκδόσεις 4WD), 

– Δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, 

– Αυτόματος κλιματισμός, Cruise control με χειριστήρια στο τιμόνι, 

– Ηχοσύστημα R/CD με χειριστήρια στο τιμόνι & 6 ηχεία, θύρα USB,

– Αισθητήρας φώτων & βροχής, 

– Day Running Lights, 

– Μπροστινή γρίλια με επιχρωμιωμένο πλαίσιο, 

– Προβολείς ομίχλης εμπρός με επιχρωμιωμένο πλαίσιο, 

– Πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, 

– Πίνακας οργάνων υψηλής αντίθεσης με έγχρωμη οθόνη LCD πολλαπλών ενδείξεων, 

– Κεντρική κονσόλα με υλικό gloss black και ασημί λεπτομέρειες, 

– Υφασμάτινο κεντρικό ρυθμιζόμενο υποβραχιόνιο εμπρός, 

– Κεντρικό υποβραχιόνιο με ποτηροθήκες στο πίσω κάθισμα, 

– Ντουλαπάκι με θερμαινόμενη/ψυχόμενη θέση,

– Ελαστικά 215/70 R16 με ζάντες αλουμινίου, 

– Πλάτη πίσω καθισμάτων διαιρούμενη κατά 60:40

ASX Intense Panorama μόνο στο 1,6 Di-D 4WD περιλαμβάνει επιπλέον:  

– Σύστημα λειτουργίας χωρίς κλειδί (KOS / 2WD), 

– Φιμέ πίσω τζάμια (παράθυρα, φινιστρίνι και πίσω πόρτα),   

– Ηλεκτρ. θερμ. & αναδιπλούμενοι καθρέφτες στο χρώμα του αμαξώματος με ενσωματωμένο φλας, 

– Σύστημα κινητού τηλεφώνου Bluetooth με φωνητικές εντολές και χειριστήρια στο τιμόνι, 

– Ελαστικά 225/55 R18 με ζάντες αλουμινίου νέου σχεδιασμού, 

– Πανοραμική γυάλινη οροφή με εσωτερικό φωτισμό LED, 

– Μπάρες οροφής, 

– Κεντρικός καθρέπτης με αυτόματο υποφωτισμό.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Τμήμα Ειδήσεων defencenet.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.