Πώς τα πάει ένα VW Golf Mk2 σε σύγχρονο crash test;
Τα παλιά μοντέλα είναι λιγότερο ασφαλή από τα σημερινά σε δοκιμές πρόσκρουσης. Tι έπαθε ένα Golf δεύτερης γενιάς;
Newsroom | email: info@pronews.gr
Ξέχνα τους παλιούς που θεωρούσαν ότι οι λαμαρίνες των μοντέλων 40 και 50 ετών ήταν πραγματικά γεροδεμένες, ενώ τα σημερινά αυτοκίνητα «χάρτινα». Πλέον υπάρχει η χειροπιαστή γνώση ότι τα αυτοκίνητα γίνονται ολοένα κι ασφαλέστερα. Δες αυτό εδώ το VW Golf δεύτερης γενιάς.
Η Dekra, ένας ανεξάρτητος οργανισμός ασφάλειας αυτοκινήτων που ιδρύθηκε στο Βερολίνο το 1925, υπέβαλε ένα VW Golf Mk2 σε δοκιμές πρόσκρουσης σύμφωνα με τις σημερινές προδιαγραφές.
Για την ακρίβεια, προσομοιώθηκε η διαδικασία δοκιμών μετωπικής πρόσκρουσης που χρησιμοποιεί ο οργανισμός Euro NCAP από το 2020 μέχρι και σήμερα. Από το 2023, τα κριτήρια έχουν γίνει ακόμα πιο αυστηρά, αλλά αφορούν κυρίως τα συστήματα ADAS.
Για να λάβει αξιόπιστα αποτελέσματα, ο γερμανικός φορέας δοκιμών κατάφερε να εξασφαλίσει ένα μοντέλο 36 ετών σε άριστη κατάσταση.
Λες κι οι φωτογραφίες δεν είναι ήδη αρκετά τρομακτικές, έχουμε και τα σχόλια των ειδικών της Dekra: «Στο Golf δεύτερης γενιάς, οι επιβάτες θα είχαν ελάχιστες πιθανότητες να επιβιώσουν από τη μετωπική σύγκρουση λόγω της κατάρρευσης του χώρου επιβατών. Της βαθιάς διείσδυσης των εξαρτημάτων του οχήματος στην καμπίνα και της πρόσκρουσης στο τιμόνι».
Όπως αναμενόταν, το αποτέλεσμα ήταν πολύ διαφορετικό για το VW Golf Mk8 που δοκιμάστηκε υπό τις ίδιες ακριβώς συνθήκες. «Ολόκληρος ο χώρος επιβατών παρέμεινε εντελώς άθικτος και οι επιβάτες ήταν πολύ καλά προστατευμένοι από τους μπροστινούς και πλευρικούς αερόσακους, σε συνδυασμό με την αυξημένη προστασία από τις ζώνες ασφαλείας και τους προεντατήρες».
Η Dekra θέλησε να αξιολογήσει και την ενεργητική ασφάλεια. Οι δοκιμές πέδησης αποκάλυψαν ότι το μοντέλο 8ης γενιάς χρειαζόταν περίπου 30% λιγότερη απόσταση για να ακινητοποιηθεί.
Στο σλάλομ, το σύγχρονο VW κατάφερε να ολοκληρώσει τη δοκιμασία με ασφάλεια στα 75 km/h, τη στιγμή που ο προκάτοχός του σταμάτησε στα 65 km/h.
Οι διαφορές επεκτάθηκαν και στην ορατότητα. Οι στάνταρ προβολείς LED του νέου αυτοκινήτου αποδείχθηκαν «σε εντελώς διαφορετικό επίπεδο» από τους λαμπτήρες αλογόνου του προκατόχου του.
Στο πίσω μέρος, τα φώτα LED βελτίωσαν την ορατότητα για τους οδηγούς που ακολουθούσαν, η οποία ενισχύθηκε περαιτέρω από το τρίτο φως φρένων. Το οποίο απουσίαζε από το μοντέλο του 1989.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.