
Το Toyota RAV4 έκανε την πρώτη του εμφάνιση το 1994 και κανείς δεν φανταζόταν τότε ότι θα πουλούσε πάνω από 15 εκατομμύρια μονάδες.
Η πρώτη γενιά, με κωδική ονομασία XA10, ανταγωνιζόταν το Suzuki Vitara και βασιζόταν στην τότε νέα τάση των μικρών off-road SUV. Με την πάροδο των ετών και την εξέλιξη της αγοράς, το RAV4 μεγάλωσε και έγινε πιο «οικογενειακό». Από τη δεύτερη γενιά κιόλας στόχευε σε ένα πιο ευρύ κοινό, κάτι που αποδείχθηκε στρατηγικά σωστό, αφού το SUV αυτό έγινε το πιο δημοφιλές στον κόσμο. Παρότι δε, η Toyota προχωρά προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση, δεν εγκαταλείπει το RAV4 και τις υβριδικές εκδόσεις του. Με την έκτη γενιά μόλις να παρουσιάζεται.
Ένα SUV κομμένο και ραμμένο για τις ΗΠΑ; Το νέο RAV4 ακολουθεί τις σύγχρονες σχεδιαστικές τάσεις: Επιβλητική εμφάνιση, ψηλό καπό και μεγάλες διαστάσεις. Όπως και το Honda CR-V, φαίνεται να έχει σχεδιαστεί πρώτα με γνώμονα την αμερικανική αγορά, όπου σημειώνει εξαιρετικές πωλήσεις. Παρόλο που η Toyota δεν έχει αποκαλύψει ακόμη τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά, εκτιμάται πως το μήκος θα φτάνει τα 4,7 m πλησιάζοντας το Nissan X-Trail -γνωστό ως Rogue στις ΗΠΑ.
Ωστόσο, το RAV4 δεν προσφέρει 7θέσια έκδοση, γεγονός που επιτρέπει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών – αν και η ακριβής χωρητικότητα δεν έχει αποκαλυφθεί. Το αρνητικό είναι ότι δεν διαθέτει κάποια πρακτικά χαρακτηριστικά όπως μοχλούς αναδίπλωσης καθισμάτων από το πορτμπαγκάζ ή συρόμενο πίσω κάθισμα. Επίσης, κάτω από το δάπεδο υπάρχει μια πλήρους μεγέθους ρεζέρβα -κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο αλλά σπάνιο στις μέρες μας. Στο εσωτερικό έχουν γίνει αρκετές τεχνικές βελτιώσεις για να εξοικονομηθεί χώρος. Η μεγάλη μπαταρία είναι τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα και ο φορτιστής της επαναφορτιζόμενης έκδοσης μεταφέρθηκε κάτω από το καπό. Αν και αυτό δεν εξαλείφει το κεντρικό τούνελ, έχει βοηθήσει στην καλύτερη εκμετάλλευση του χώρου επιβατών. Το ταμπλό έχει πλήρως ανασχεδιαστεί, απομακρυνόμενο αισθητά από το μοντέλο του 2018. Η σχεδίαση είναι πιο «αμερικανική», με έντονες γωνίες και μεγάλη κεντρική κονσόλα. Το εσωτερικό παραμένει πιστό στη φιλοσοφία της Toyota, αλλά αποκτά έναν πιο δυναμικό χαρακτήρα. Ωστόσο, τα γραφικά στις οθόνες (12,3” στον πίνακα οργάνων και 12,9” στην κεντρική οθόνη) παραμένουν σχετικά απλά. Το σύστημα λειτουργεί με τη νέα πλατφόρμα λογισμικού Arene που εστιάζει στην ασφάλεια. Υποστηρίζει το πακέτο T-Mate και περιλαμβάνει εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης, όπως ανίχνευση διασταυρούμενης κυκλοφορίας εμπρός, υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας, σύστημα πρόσκρουσης κ.λπ., όλα αναβαθμιζόμενα ασύρματα. Το νέο Toyota RAV4 βασίζεται στην πλατφόρμα TNGA-K που χρησιμοποιείται σε μεγαλύτερα μοντέλα της φίρμας. Θα διατίθεται με υβριδικά και plug-in hybrid συστήματα κίνησης, με επιλογές για κίνηση στους δύο ή και στους τέσσερις τροχούς. Δείτε το video στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.