ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Έτσι εξηγείται το σπίτι του Βολταίρου...

Αλλάζουν όλα στα ΑΕΙ – Τι προανήγγειλε ο Β.Διγαλάκης

Αλλάζουν όλα στα ΑΕΙ – Τι προανήγγειλε ο Β.Διγαλάκης

Σημαντικές αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στα πανεπιστήμια, αλλά και στο «χάρτη» των ΑΕΙ, προανήγγειλε ο Βασίλης Διγαλάκης.

Ο υφυπουργός Παιδείας, με συνέντευξή του σε ιστοσελίδα, αποκάλυψε πως θα προωθηθεί νομοσχέδιο, το οποίο θα προβλέπει- μεταξύ άλλων – σημαντικές βελτιώσεις όσον αφορά στην αναδιάταξη των τμημάτων στα πανεπιστήμια ύστερα από σχετική αξιολόγηση, αλλά και ελάχιστη βάση εισαγωγής στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.

«Φέτος είχαμε στο 40% των τμημάτων φοιτητές, οι οποίοι εισήχθησαν με βαθμούς κάτω της βάσης, ενώ το 80% των αποφοίτων λυκείων εισήχθησαν στα πανεπιστήμια. Επίσης, τα τελευταία χρόνια είχαμε μια σημαντική αλλαγή στο “χάρτη” των ΑΕΙ, με τη δημιουργία τμημάτων χωρίς κανένα σχεδιασμό, χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια και χωρίς καμία σύνδεση με την αγορά εργασίας. Ειδικά φέτος λόγω της πανδημίας, οι απόφοιτοι των λυκείων δεν προτίμησαν τμήματα μακριά από τον τόπο κατοικίας τους», ανέφερε αρχικά ο υφυπουργός.

Όπως πρόσθεσε: «Αυτή η κατάσταση πρέπει να αντιμετωπισθεί από το υπουργείο Παιδείας, καθώς οι νέοι φοιτητές πρέπει να έχουν έστω τα ελάχιστα κριτήρια για να μπορέσουν να παρακολουθήσουν τα προγράμματα σπουδών στα ΑΕΙ και να αποφοιτήσουν ομαλά. Θα προχωρήσουμε γρήγορα σε διαβούλευση με όλους τους αρμόδιους φορείς για τα κριτήρια εισαγωγής στα ΑΕΙ, όπως για παράδειγμα, να μπει ελάχιστος βαθμός εισαγωγής σε κάποιο ή κάποια μαθήματα, από τα ίδια τα τμήματα. Εάν φέτος βάζαμε βάση του 10,ένας μεγάλος αριθμός αποφοίτων θα έμενε εκτός πανεπιστημίων και πολλά τμήματα χωρίς φοιτητές».

Ο πρόεδρος της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης, Περικλής Μήτκας, δήλωσε από την πλευρά του: «Το Ανώτατο Συμβούλιο της ΕΘΑΑΕ επεξεργάζεται ήδη στοιχεία για την κατάσταση και τις προοπτικές των ελληνικών ΑΕΙ, βάσει των οποίων θα εισηγηθεί την εθνική στρατηγική για την Ανώτατη Εκπαίδευση. Η ΕΘΑΑΕ προγραμματίζει επίσης, σε συνεργασία με τα υπουργεία Παιδείας και Εργασίας, τη συστηματική παρακολούθηση της ένταξης των αποφοίτων κάθε τμήματος στην αγορά εργασίας. Βασιζόμαστε σε δεδομένα για να χαράξουμε τα επόμενα βήματα».

Οι αλλαγές στις Πανελλήνιες Εξετάσεις 2021 αφορούν στον τρόπο υπολογισμού των μορίων και επίσης επανέρχονται οι συντελεστές βαρύτητας, για κάθε μάθημα και επιστημονικό πεδίο. Οι συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων είχαν καταργηθεί για τις Πανελλαδικές του 2020, γεγονός που προκάλεσε φέτος πλήθος προβλημάτων κι έτσι το υπουργείο θα τούς επαναφέρει.

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 και εφεξής ο υπολογισμός του συνολικού αριθμού μορίων κάθε υποψηφίου για εισαγωγή στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων γίνεται ως εξής:

Το άθροισμα των γραπτών βαθμών στην εικοσάβαθμη κλίμακα με προσέγγιση δεκάτου των τεσσάρων πανελλαδικά εξεταζομένων μαθημάτων, τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, πολλαπλασιάζεται επί δύο (2). Στη συνέχεια, στο γινόμενο αυτό προστίθενται τα γινόμενα των γραπτών βαθμών των δύο μαθημάτων με τους αντίστοιχους συντελεστές βαρύτητας, τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, όπως ορίζονται παρακάτω. Το τελικό άθροισμα πολλαπλασιάζεται με το εκατό.

Για τον προσδιορισμό του συνόλου των μορίων κάθε υποψηφίου για εισαγωγή στις Σχολές, στα Τμήματα και στις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις τμημάτων, που είναι ενταγμένα σε καθένα από τα Επιστημονικά Πεδία, θα υπολογίζονται τα μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού που ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο, ως ακολούθως:

A. Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών,1ο Επιστημονικό Πεδίο: ανθρωπιστικές, νομικές και κοινωνικές επιστήμες
α) Αρχαία Ελληνικά Προσανατολισμού με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3).
β) Ιστορία Προσανατολισμού με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7).

Β. Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας, 2ο Επιστημονικό Πεδίο: θετικές και τεχνολογικές επιστήμες
α) Μαθηματικά Προσανατολισμού με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3).
β) Φυσική Προσανατολισμού με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7).

3ο Επιστημονικό Πεδίο επιστήμες υγείας και ζωής
α) Βιολογία Προσανατολισμού με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3).
β) Χημεία Προσανατολισμού με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7)

Γ. 4ο Επιστημονικό Πεδίο: επιστήμες οικονομίας και πληροφορικής
α) Μαθηματικά Προσανατολισμού με συντελεστή ένα κόμμα τρία (1,3).
β) Οικονομία Προσανατολισμού με συντελεστή μηδέν κόμμα επτά (0,7).

Οι προτάσεις της Συνόδου Πρυτάνεων προς το υπουργείο Παιδείας για τα ΑΕΙ είναι οι εξής:

-Σημαντική αύξηση προσλήψεων προσωπικού όλων των κατηγοριών και ειδικοτήτων, με έμφαση στην προκήρυξη μόνιμων θέσεων καθαριότητας και φύλαξης.

-Δυνατότητα επαναπρόσληψης προσώπων μέσω ΑΣΕΠ.

-Άμεση έγκριση των Οργανισμών των ΑΕΙ όπως έχουν αποφασιστεί από τα Ιδρύματα, ανεξάρτητα από τους σε εκκρεμότητα σχεδιασμούς του Υπουργείου Παιδείας.

-Αύξηση της χρηματοδότησης της φοιτητικής μέριμνας ιδιαίτερα λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19 (π.χ. πρόσληψη προσωπικού για απολυμάνσεις).Ειδική χρηματοδότηση για την ψηφιοποίηση των Πανεπιστημίων.

-Διαμόρφωση ενός ρεαλιστικού και δίκαιου αλγόριθμου κατανομής της χρηματοδότησης των ΑΕΙ βασισμένου στις πραγματικές ανάγκες του Δημόσιου Πανεπιστημίου, με προτεραιότητα την άμεση αύξηση του προϋπολογισμού κατά 30%.

-Θα πρέπει να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση που να αναθέτει ρητά και διοικητικό έργο στις δύο αυτές κατηγορίες προσωπικού και εκτός εργαστηρίων, σε Τμήματα.

-Ανάκληση των αποσπάσεων των μελών του διοικητικού προσωπικού προς το υπουργείο Παιδείας.

-Αξιοπρεπή αύξηση του επιδόματος των πρυτανικών αρχών. Χρειάζεται, επίσης, επανεξέταση των ασυμβιβάστων.

-Οι συγγραφικές αμοιβές να μην προσμετρώνται μέσα στο μηνιαίο πλαφόν του Γενικού Γραμματέα, επιμεριζόμενες ανά μήνα.

-Ουσιαστική απλοποίηση των διαδικασιών σχετικά με την πρακτική άσκηση των φοιτητών.

-Καταβολή έκτακτης επιχορήγησης και θέσπιση όλων των απαραίτητων ρυθμίσεων για πρόσθετη παροχή υπηρεσιών και προσλήψεων (συμπεριλαμβανόμενης της καθαριότητας) προκειμένου τα Πανεπιστήμια να εφαρμόσουν τα υγειονομικά́ πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ.

-Ενίσχυση των πανεπιστημίων με κάθε τρόπο έτσι ώστε να καταστεί δυνατή η διά ζώσης και με πλήρη ασφάλεια πραγματοποίηση τουλάχιστον των εργαστηριακών ασκήσεων μπροστά στο ενδεχόμενο δεύτερου κύματος της πανδημίας.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

-Δυνατότητα ίδρυσης Παραρτημάτων ΑΕΙ σε άλλες χώρες.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.