ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Έτσι εξηγείται το σπίτι του Βολταίρου...

Οι 4 βασικοί άξονες αλλαγών για εισαγωγή στα Πανεπιστήμια – Τί πρέπει να ξέρουν οι μαθητές

Οι 4 βασικοί άξονες αλλαγών για εισαγωγή στα Πανεπιστήμια – Τί πρέπει να ξέρουν οι μαθητές

Τέσσερις είναι οι βασικοί άξονες πάνω στους οποίους θα συζητήσει η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, σε μια προσπάθεια να καταλήξει σε λύση για το εξεταστικό σύστημα.

Αυτοί θα είναι: εξετάσεις για τα ΑΕΙ μετά το Απολυτήριο Λυκείου, δυνατότητα στους αποφοίτους να δοκιμάσουν την «τύχη» τους περισσότερες φορές σε σχέση με σήμερα, ο βαθμός του Λυκείου δεν θα είναι καθοριστικός για την επιτυχία, οι 18χρονοι θα εισάγονται σε σχολή και όχι σε τμήμα. Οι τελικές αποφάσεις αναμένονται να ανακοινωθούν από το νέο έτος και οι αλλαγές στα σχολεία της χώρας θα ισχύουν στην Α΄ Λυκείου την επόμενη σχολική χρονιά (2017-2018).

Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Ημερησίας, τα τέσσερα βασικά ζητήματα επί των οποίων θα γίνει η συζήτηση στη Βουλή είναι τα εξής:

1. Πότε θα γίνονται οι εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και ποιος θα έχει την ευθύνη διεξαγωγής τους;

Υπάρχει συμφωνία οι εξετάσεις να διεξάγονται μετά την ολοκλήρωση της φοίτησης και της απόκτησης του Απολυτηρίου Λυκείου τον Ιούνιο, υπό την ευθύνη ενός ανεξάρτητου εξεταστικού φορέα προκειμένου να διασφαλιστεί το αδιάβλητο της διαδικασίας. Οι υποψήφιοι θα μπορούν να δίνουν εξετάσεις περισσότερες της μιας φοράς προκειμένου να βελτιώνουν την επίδοσή τους, χωρίς ωστόσο να έχει διευκρινιστεί αν αυτές θα γίνονται μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα ή ετησίως.

2. Ποιος θα είναι ο ρόλος των ΑΕΙ στη διαδικασία επιλογής των φοιτητών τους;

Οι διαφορετικές απόψεις που υπάρχουν για το θέμα καθιστούν δύσκολη την συναίνεση. Για παράδειγμα, το πόρισμα το οποίο συνέταξε το Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, υπό την προεδρία του Γ. Μπαμπινιώτη, το 2009, προβλέπει ότι στον προσδιορισμό της ύλης θα συμμετέχουν τα αντίστοιχα τμήματα των ΑΕΙ τα οποία θα καθορίζουν και το ύψος της βαθμολογίας εισαγωγής των υποψηφίων.

3. Με ποια κριτήρια θα γίνεται η εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση; Πρέπει να είναι καθοριστικός ο βαθμός στο Λύκειο;

Το πόρισμα της Επιτροπής Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία, υπό την προεδρία του Αντ. Λιάκου, προβλέπει ότι «διαβατήριο» για την εισαγωγή των υποψηφίων στα ΑΕΙ αποτελεί η επίδοση στο διετές, πλέον, Λύκειο. Ο τελικός βαθμός του απολυτηρίου θα προκύπτει από τις γραπτές εξετάσεις στην Α΄ και τη Β΄ Λυκείου σε συνδυασμό με τους προφορικούς βαθμούς των τετραμήνων, καθώς και της βαθμολογίας των γραπτών εργασιών.

4. Οι υποψήφιοι θα εισάγονται σε σχολή ή σε τμήμα;

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Η πρόταση του υπουργείου Παιδείας προβλέπει ότι οι υποψήφιοι θα εισάγονται σε σχολή. Τα τμήματα, ωστόσο, θα διατηρηθούν στα ΑΕΙ. Κατά το πρώτο έτος σπουδών, οι φοιτητές θα παρακολουθούν κοινά μαθήματα σε ποσοστό έως και 80% και στη συνέχεια θα αποφασίζουν σε ποιο τμήμα θα συνεχίσουν τις σπουδές τους.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.