Apple: Ζήτησε από προμηθευτές της στην Ταϊβάν να επισημαίνουν τα προϊόντα τους με την ετικέτα «Made in China»

H Apple δεν είναι διατεθειμένη να χάσει την κινεζική αγορά

Apple: Ζήτησε από προμηθευτές της στην Ταϊβάν να επισημαίνουν τα προϊόντα τους με την ετικέτα «Made in China»

Η Apple φέρεται να ζήτησε από προμηθευτές με έδρα την Ταϊβάν να επισημαίνουν τα προϊόντα τους με την ετικέτα «Made in China».

Σε μια προσπάθεια να αποφευχθεί η διακοπή των αυστηρών κινεζικών τελωνειακών ελέγχων που προέκυψαν από την επίσκεψη της προέδρου της Βουλής των ΗΠΑ, Νάνσι Πελόζι, στην Ταϊπέι, η Apple ζητά να ακολουθηθούν οι τελωνιακές απαιτήσεις του Πεκίνου.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Guardian που επικαλείται πληροφορίες του πρακτορείου NikkeiΑsia, η Apple ζήτησε από τους κατασκευαστές στο νησί να επισημάνουν τα εξαρτήματα που προορίζονται για την ηπειρωτική Κίνα ως κατασκευασμένα στην «Κινεζική Ταϊπέι» ή «Ταϊβάν, Κίνα».

Οι συγκεκριμένες ετικέτες απαιτούνται για τη συμμόρφωση με έναν θεσμοθετημένο εδώ και χρόνια αλλά προηγουμένως ανεφάρμοστο κανόνα που απαιτεί από τα εισαγόμενα αγαθά να υποδηλώνουν ότι το νησί είναι μέρος της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας.

Η φράση «Made in Taiwan» μπορεί να οδηγήσει σε καθυστερήσεις

Η φράση «Made in Taiwan» μπορεί να οδηγήσει σε καθυστερήσεις, πρόστιμα, ακόμη και στην απόρριψη ολόκληρης της αποστολής σύμφωνα με τον συγκεκριμένο νόμο που έχει θεσπίσει η Κίνα.

Ωστόσο, η ίδια η Ταϊβάν απαιτεί στις εξαγωγές να επισημαίνονται με το σημείο προέλευσης: είτε το όνομα «Ταϊβάν» είτε το επίσημο όνομα της νησιωτικής χώρας, «Δημοκρατία της Κίνας», όροι που προφανώς δεν αναγνωρίζονται από το Πεκίνο.

Η επιλογή να απαιτηθεί από τους προμηθευτές να αρνηθούν την ανεξάρτητη ύπαρξη της Ταϊβάν έχει οδηγήσει σε επικρίσεις από όλο τον κόσμο.

H μη κερδοσκοπική οργάνωση GreatFire, που δρα ενάντια στην κινεζική λογοκρισία στο διαδίκτυο, σημείωσε ότι η κίνηση ήταν μια κλιμάκωση σε σχέση με μια προηγούμενη πιο χαλαρή πολιτικήτης Apple, που αφαίρεσε τη σημαία της Ταϊβάν από τα πληκτρολόγια emoji για χρήστες στην Κίνα και το Χονγκ Κονγκ.

«Είναι θέμα χρόνου να αρχίσει η Apple να αφαιρεί εφαρμογές των οποίων το όνομα περιέχει τους χαρακτήρες [για] την Ταϊβάν χωρίς να προσδιορίζει την «επαρχία της Κίνας;», διερωτάται η οργάνωση.

H Apple δεν είναι διατεθειμένη να χάσει την κινεζική αγορά

«Δυστυχώς, υποπτευόμαστε ότι η «κόκκινη γραμμή» της Apple, η στιγμή που θα πει: «Σταματήστε, όχι πια, δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε με το κινεζικό καθεστώς και να επιβάλλουμε τα αιτήματά του για λογοκρισία», δεν είναι πουθενά κοντά», δήλωσε ο εκπρόσωπος του GreatFire.

Η Apple μπορεί να ένιωθε σαν να μην έχει επιλογή παρά να συμμορφωθεί με τα αιτήματα της Κίνας. Οι καθυστερήσεις αποστολής τώρα θα ήταν καταστροφικές, καθώς η εταιρεία περνά στην τελική φάση παραγωγής του iPhone 14, που αναμένεται να ανακοινωθεί σε μια συνέντευξη τύπου τον επόμενο μήνα.

Οι ελλείψεις της εφοδιαστικής αλυσίδας έχουν ήδη αρχίσει να «δαγκώνουν», επισημαίνει ο Guardian με την εταιρεία να παίρνει την άνευ προηγουμένου απόφαση, σύμφωνα με τον έγκριτο αναλυτή Ming-Chi Kuo, να στείλει τις φθηνότερες μη Pro παραλλαγές του τηλεφώνου με το ίδιο βασικό μικροτσίπ που υπάρχει ήδη στα iPhone 13 αυτή τη στιγμή, σε έκπτωση.

Η Ινδία μπαίνει στο παιχνίδι

Ωστόσο, οι μακροχρόνιες προσπάθειες της Apple να διαφοροποιήσει τη διαδικασία παραγωγής της αποδίδουν τελικά καρπούς.

Σύμφωνα με τον Kuo, η εταιρεία αναμένει να στείλει εκδόσεις του iPhone 14 από εργοστάσια στην Ινδία μαζί με τους Κινέζους κατασκευαστές της την ημέρα κυκλοφορίας.

Τα προηγούμενα χρόνια, τα ινδικά εργοστάσια ήταν μήνες πίσω από αυτά της Κίνας και καθυστερούσαν πολύ να ακολουθήσουν την παραγωγή των τελευταίων μοντέλων της εταιρείας. Αυτό όμως φαίνεται να αλλάζει σιγά σιγά.

Τα μοντέλα που παράγονται στην Ινδία και τη Βραζιλία για την ώρα εξυπηρετούν σε μεγάλο βαθμό την ικανοποίηση της ζήτησης στις τοπικές αγορές και δεν προορίζονται για εξαγωγή σε όλο τον κόσμο.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Για αυτό, τα κινεζικά εργοστάσια της Apple εξακολουθούν να διαδραματίζουν αναντικατάστατο ρόλο, όπως κάνουν στην εξυπηρέτηση των εκατομμυρίων Κινέζων πελατών που αγοράζουν iPhone. Έτσι και η Apple μοιάζει να βρίσκεται προς το παρόν με «δεμένα τα χέρια» για την παρουσία της στην πολύτιμη κινεζική αγορά.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.