ΚΛΕΙΣΙΜΟ
«Η Ευρώπη θέλει Κυριάκο και Ούρσουλα» ανέκραξε ο Σχοινάς! - Και «Pfizer»;

Η Ευρωπαϊκή Ενωση αποφασίζει για την ναυπήγηση αεροπλανοφόρου!

Η Ευρωπαϊκή Ενωση αποφασίζει για την ναυπήγηση αεροπλανοφόρου!

Η διάδοχος της Γερμανίδας Καγκελαρίου Άνγκελα Μέρκελ, Άνεγκρετ Κραμπ-Κάρενμπαουερ, στοχεύει στην ανάπτυξη ενός ευρωπαϊκού αεροπλανοφόρου σε συνεργασία με τη Γαλλία.

Η απόφαση της λήφθηκε με βάση γνωμοδότηση σχετικής με έκθεση του Εμανουέλ Μακρόν που αφορούσε την Ευρωπαϊκή Πολιτική.

Η ανάπτυξη και ενεργή λειτουργία αεροπλανοφόρων, προσδίδει νέες διαστάσεις και δυνατότητες στους σχεδιασμούς της Κοινής Ευρωπαϊκής Πολιτικής Άμυνας και Ασφάλειας.

Για πρώτη φορά η Ευρώπη θα αποκτήσει δυνατότητες προβολής ισχύος σε μια άλλη ανώτερη και αναβαθμισμένη διάσταση, σε σχέση με τις σημερινές βασικές δυνατότητες που προσφέρουν οι, από πλοία και υποβρύχια, μεταφερόμενοι πύραυλοι κρούζ, ή οι αεροπορικές δυνάμεις των Ευρωπαϊκών κρατών.

Όσον αφορά τις τελευταίες, προκειμένου να δράσουν εκτός των συνόρων των μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, χρειάζονται σε οποιαδήποτε περίπτωση την άδεια τρίτων κρατών. ναυτικές δυνάμεις που θα επιχειρούν με αεροπλανοφόρο στο επίκεντρο τους, θα επιτρέψουν την προβολή ισχύος στην Ένωση σε οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη, οποιαδήποτε στιγμή και χωρίς την απαίτηση συνεννόησης με τρίτα μέρη.

Θα απαιτήσουν όμως και ταυτόχρονα την ανάπτυξη και την κατασκευή όλων των επιμέρους ναυτικών μονάδων που απαιτούνται προκειμένου να επιχειρεί, να λειτουργεί και να υφίσταται μια ομάδα μάχης αεροπλανοφόρου.

Η μεγαλύτερη πρόκληση θα είναι αυτή της βιομηχανικής ανάπτυξης και κατασκευής αυτών των πλοίων. Επί του παρόντος μόνο η αποχωρούσα από την Ένωση Βρετανία και η Γαλλία έχουν αυτήν την δυνατότητα. Δηλαδή της σχεδίασης, ανάπτυξης και κατασκευής αεροπλανοφόρων.

Οπότε η όποια απόρροια κάποιας σχετικής πολιτικής απόφασης, θα πρέπει να κινηθεί με γνώμονα ότι η βάση του οποιαδήποτε πυρήνα σχεδίασης, ανάπτυξης και κατασκευής θα αποτελέσει η Γαλλική ή Βρετανική αμυντική βιομηχανία.

Η συνεργασία σε οποιαδήποτε περίπτωση θα είναι δύσκολη, αν και σίγουρα θα υπάρξουν αρκετές πρόθυμες χώρες, όπως η Ισπανία και η Ολλανδία που έχουν εμπειρία στην κατασκευή και λειτουργία μικρότερων αεροπλανοφόρων και ελικοπτεροφόρων.

Το όλο εγχείρημα θα είναι δύσκολο και πολυδάπανο. Ενδεικτικά η κλάση Ελισάβετ του Βρετανικού Βασιλικού ναυτικού έχει κοστίσει 6 δισεκατομμύρια ευρώ για τα δύο πλοία.

Το ερώτημα που θα αναπτυχθεί το πλοίο δεν αποτελεί καίριο ερώτημα, καθώς τα πλοία αυτά με τις μονάδες επιφανείας συνήθως περιπολούν σε μια περιοχή γενικού ενδιαφέροντος και μετακινούνται σε άλλα σημεία του πλανήτη που έχει αποφασισθεί δράση, έπειτα σχετικής απόφασης. Μεγαλύτερη πρόκληση θα αποτελέσει το όλο πολιτικό εγχείρημα, αλλά και η ίδια η απόφαση ως πρόκληση για το μέλλον, τις κινήσεις και τις αποφάσεις της Κοινής Πολιτικής Άμυνας και Ασφάλειας της Ένωσης.

Δηλαδή κατά πόσον τα μέλη της Ένωσης όπως και το πλαίσιο της Πολιτικής Άμυνας και Ασφάλειας θα κινηθεί σε ένα εντελώς διαφορετικό επίπεδο από ότι μέχρι σήμερα.

Η πρόκληση μεγάλη, και αφορά ακόμα και την διαμόρφωση των υπαρχόντων σχετικών μηχανισμών της Ένωσης, όπως και πιθανότατα την δημιουργία άλλων.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Σε οποιαδήποτε περίπτωση το τι μέλλει γενέσθαι σχετικά με το συγκεκριμένο εγχείρημα, και εφόσον σε πρώτη φάση λάβει το δρόμο έπειτα της σχετικής λήψης πολιτικής απόφασης υλοποίησής του, είναι ένα τεράστιο ερωτηματικό, καθώς ως τώρα το όλο θέμα παραμένει μόνο σε επίπεδο συζητήσεων.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.