Στο μεταξύ, το EX30 έγινε το best-seller της Volvo στην Ευρώπη και στην Ελλάδα, ξεπερνώντας τα XC40 και XC60. Στη χώρα μας, το 2024 πούλησε τριπλάσια αυτοκίνητα από το XC40 (985 έναντι 331) και ανακηρύχτηκε best-seller της αγοράς στα ηλεκτρικά B-SUV. Kαι το 2025 συνεχίζει με 332 κομμάτια (μέχρι και τον Αύγουστο) έναντι 145 του XC40, παραμένοντας στην κορυφή των B-SUV. 
Αναμφισβήτητα πρόκειται για μέγιστη επιτυχία, σε μια χώρα που τα ηλεκτρικά αποτελούν ψήγμα της αγοράς, με μερίδιο 5,31% για το 2025 με 5.304 ταξινομήσεις (μέχρι και τον Αύγουστο). Με το EX30 να κατέχει από μόνο του το 6,26% της αγοράς των BEV. Και να πλασάρεται στην τρίτη θέση, πίσω από το πολύ φθηνότερο BYD Dolphin (502) και το Tesla Model Y (383).Σήμερα, η σουηδική φίρμα επεκτείνει την γκάμα με μια έκδοση που είχε ανακοινωθεί ήδη από την παρουσίαση και τις πρώτες δοκιμές του EX30: Tην Cross Country.
Η ονομασία αυτή δεν είναι άγνωστη στη Volvo, καθώς χρησιμοποιείται εδώ και 25 χρόνια, από τότε που εμφανίστηκε στο V70 XC -όπου XC πάει να πει «Cross Country». Και η συνταγή παραμένει η ίδια. Πιο σκληροτράχηλη εμφάνιση, αρρενωπή κορμοστασιά, με πλαστικά προστατευτικά ολούθε, μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος σε σχέση με το στάνταρ μοντέλο από το οποίο προέρχεται και υποχρεωτικά τετρακίνηση. Ό,τι ακριβώς ισχύει και για το EX30 Cross Country. 
Έτσι, διατηρώντας τις ίδιες κόμπακτ διαστάσεις (4,23 m μήκος, και 1,84 m πλάτος), το μικρό Volvo κέρδισε σχεδόν δύο πόντους σε ύψος από το έδαφος, φτάνοντας τα 19 cm και σε συνολικό ύψος τα 1,57 m. Ακόμα αναβαθμίστηκε το πλαίσιό του για μεγαλύτερη άνεση και αποτελεσματικότητα εκτός ασφάλτου, αλλά κυρίως φτιασιδώθηκε για «περιπέτεια». Οι προφυλακτήρες και η μάσκα είναι ειδικής σχεδίασης, με μεγάλα τμήματα από ακατέργαστο πλαστικό. Μάλιστα, στη μάσκα αποτυπώνεται ένα σχέδιο «τοπογραφικού χάρτη» με τις συντεταγμένες του όρους Kebnekaise στη σουηδική Λαπωνία -αγαπημένη διαδρομή πεζοπορίας ενός από τους σχεδιαστές…
Υπάρχουν επίσης προστατευτικά στα φτερά, η επιγραφή «Cross Country» στην πίσω κολόνα και στον πίσω προφυλακτήρα. Η πόρτα του πορτμπαγκάζ διασχίζεται πλέον από πλαστικό πάνελ αντί για βαφή στο χρώμα του αμαξώματος. Οι ζάντες 19 ιντσών είναι αποκλειστικές για την έκδοση Cross Country, ενώ υπάρχει και δυνατότητα να διαλέξεις λάστιχα για χρήση εκτός ασφάλτου -λέμε, τώρα… Όλα αυτά δίνουν μια εντελώς διαφορετική φυσιογνωμία στο μοντέλο, ό,τι πρέπει για όσους θέλουν να ξεχωρίζουν. 
Στην καμπίνα δεν υπάρχει καμία διαφορά σε σχέση με την αστικό EX30. Το ταμπλό είναι ακριβώς ίδιο: Μίνιμαλ, με μια κεντρική κάθετη οθόνη 12,3 ιντσών και πολύ καθαρές επιφάνειες. Τα υλικά είναι σε μεγάλο βαθμό ανακυκλωμένα, αλλά δεν θυμίζουν premium κατηγορία, ιδιαίτερα στο κεντρικό πάνελ. Οι συναρμογές πάντως είναι αποδεκτές και τίποτα δεν τρίζει.
Διαβάστε τη συνέχεια της δοκιμής στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.