
Σε πολλές χώρες, οι αρμόδιες αρχές εξετάζουν πιο καινοτόμες προσεγγίσεις για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Παρότι το τελευταίο διάστημα παρατηρείται αύξηση των αυστηρών ποινών για παραβάσεις του ΚΟΚ, ενισχύεται η άποψη ότι τα μέτρα αυτά από μόνα τους δεν επαρκούν για να περιορίσουν τα τροχαία ατυχήματα και να μεταβάλουν ουσιαστικά τις επικίνδυνες συνήθειες των οδηγών.
Η συζήτηση μετατοπίζεται σταδιακά προς τον επανασχεδιασμό των δρόμων με στόχο την πρόληψη και όχι μόνο την καταστολή. Η σωστή συντήρηση και η αναβάθμιση των υποδομών διευκολύνουν τους οδηγούς να λαμβάνουν ασφαλείς αποφάσεις, χωρίς να εξωθούνται σε ριψοκίνδυνες κινήσεις κατά τη μετακίνησή τους.
Παράλληλα, κερδίζει έδαφος και η ανάγκη αναθεώρησης του πλαισίου των ποινών, ώστε να μην επιβαρύνονται δυσανάλογα τα χαμηλά εισοδήματα.
Στο πλαίσιο αυτό, οι ΗΠΑ ενδέχεται να εξετάσουν πρακτικές που ήδη εφαρμόζονται σε ευρωπαϊκές χώρες. Στην Ολλανδία και στο Λονδίνο, για παράδειγμα, χρησιμοποιούνται διαφορετικά χρώματα στις λωρίδες ποδηλάτων, με κόκκινες και μπλε επιφάνειες αντίστοιχα, ώστε να ενισχύεται η ορατότητα και να γίνεται σαφές πότε οι οδηγοί οφείλουν να παραχωρούν προτεραιότητα και να σταματούν άμεσα.
Σε αυτές τις ζώνες απαγορεύεται η κίνηση αυτοκινήτων, γεγονός που ενισχύει την προσοχή των οδηγών και δημιουργεί ένα σαφές πλαίσιο συνύπαρξης με τους ποδηλάτες.
Αν και τέτοιες υποδομές δεν έχουν ακόμη υιοθετηθεί στις ΗΠΑ, η φιλοσοφία τους προωθεί ένα οδικό σύστημα που ενθαρρύνει τον σεβασμό μεταξύ όλων των χρηστών και την αυξημένη εγρήγορση.
Η στροφή προς μια πιο ολιστική πολιτική δεν αφορά μόνο τους οδηγούς ΙΧ, αλλά και όσους επιλέγουν εναλλακτικά μέσα μετακίνησης. Σε αρκετές περιοχές έχουν ήδη θεσπιστεί αυστηρότερες ποινές για οδηγούς που θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή ποδηλατών και πεζών, με στόχο την ενίσχυση της προστασίας τους.
Η προώθηση βιώσιμων μορφών μετακίνησης συνδέεται άμεσα και με την προσπάθεια επίτευξης των κλιματικών στόχων. Για να αλλάξει το μοντέλο μεταφορών, απαιτείται ένα περιβάλλον που δεν θα κυριαρχείται αποκλειστικά από τα αυτοκίνητα, αλλά θα διασφαλίζει την ασφαλή συνύπαρξη όλων στο δρόμο.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.