Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης

Προσθήκη του pronews.gr στην Google

Αυξημένες ασφαλιστικές εισφορές θα κληθούν να πληρώσουν από την 1η Ιανουαρίου 2027 οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι αυτοαπασχολούμενοι, καθώς τα ποσά που καταβάλλουν στον ΕΦΚΑ θα αναπροσαρμοστούν με βάση τον πληθωρισμό.

Με βάση το επικρατέστερο σενάριο για αύξηση του πληθωρισμού κατά 3,5% έως 3,8% μέσα στο 2026, η μηνιαία επιβάρυνση εκτιμάται ότι θα κυμανθεί από περίπου 9 έως 24 ευρώ, ανάλογα με την ασφαλιστική κατηγορία που έχει επιλέξει κάθε ασφαλισμένος.

Η μεγαλύτερη μερίδα των μη μισθωτών, περίπου το 80%, βρίσκεται στην πρώτη και χαμηλότερη ασφαλιστική κατηγορία.

Για αυτούς, η εισφορά κύριας ασφάλισης και υγείας από τα 250,77 ευρώ που είναι σήμερα αναμένεται να διαμορφωθεί περίπου στα 259,5 ευρώ τον μήνα.

Οι αυξήσεις θα επηρεάσουν όλες τις ασφαλιστικές κατηγορίες, με τα νέα ποσά να διαμορφώνονται ενδεικτικά ως εξής:

  • 1η κατηγορία: Από 250,77 ευρώ σε περίπου 259,5 ευρώ, με αύξηση περίπου 9 ευρώ τον μήνα.
  • 2η κατηγορία: Από 300,93 ευρώ σε περίπου 311,46 ευρώ, με επιβάρυνση περίπου 11 ευρώ.
  • 3η κατηγορία: Από 360,63 ευρώ σε περίπου 373,25 ευρώ, με αύξηση περίπου 13 ευρώ.
  • 4η κατηγορία: Από 433,47 ευρώ σε περίπου 448,64 ευρώ, με επιβάρυνση περίπου 15 ευρώ.
  • 5η κατηγορία: Από 519,45 ευρώ σε περίπου 537,63 ευρώ, με αύξηση περίπου 18 ευρώ.
  • 6η κατηγορία: Από 675,87 ευρώ σε περίπου 699,51 ευρώ, με επιβάρυνση περίπου 24 ευρώ.

Σε ετήσια βάση, η πρόσθετη επιβάρυνση θα ξεκινά από περίπου 105 ευρώ για όσους βρίσκονται στην πρώτη κατηγορία και θα φτάνει περίπου τα 284 ευρώ για εκείνους που έχουν επιλέξει την έκτη.

Γιατί αναστέλλεται ο δείκτης μισθών

Η αναπροσαρμογή των εισφορών θα γίνει με βάση τον πληθωρισμό και όχι τον δείκτη μεταβολής μισθών, καθώς προβλέπεται νέα αναστολή της εφαρμογής του τελευταίου για τρίτη συνεχόμενη χρονιά.

Συγκεκριμένα, διάταξη που εντάχθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εργασίας για τις εργασιακές σχέσεις και τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης μεταθέτει την ενεργοποίηση του δείκτη μισθών για το 2028.

Η εξέλιξη αυτή αποτρέπει μια μεγαλύτερη αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών, η οποία θα μπορούσε να προκύψει εάν η αναπροσαρμογή συνδεόταν με την πορεία των μισθών.

Ωστόσο, η επιβάρυνση για τους ελεύθερους επαγγελματίες θα είναι μεγαλύτερη από εκείνη του 2026, όταν οι εισφορές αυξήθηκαν κατά 2,5%.

Οι νέες τιμές αναμένεται να ισχύσουν από την 1η Ιανουαρίου 2027, ενώ οι ασφαλισμένοι θα καταβάλουν τις πρώτες αυξημένες εισφορές στο τέλος Ιανουαρίου. Η εξέλιξη αυτή ενδέχεται να οδηγήσει ορισμένους επαγγελματίες που βρίσκονται σε υψηλότερες ασφαλιστικές κατηγορίες να επιλέξουν την πρώτη, προκειμένου να περιορίσουν το μηνιαίο κόστος των ασφαλιστικών τους υποχρεώσεων.

Δείτε μας ζωντανά στο YouTube, Twitch, X, Telegram