ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Έτσι εξηγείται το σπίτι του Βολταίρου...

H Ευρώπη μείωσε κατά 12% τις εκπομπές ρύπων της το 2020

H Ευρώπη μείωσε κατά 12% τις εκπομπές ρύπων της το 2020

Το 2020 ήταν μια χρονιά προκλήσεων και ιστορικών αλλαγών για το σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Εν μέσω πολλών δυσκολιών που δημιούργησε o Covid-19, η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξήθηκε και οι εκπομπές CO2 μειώθηκαν σημαντικά. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η JATO, ο μέσος όρος εκπομπών ρύπων των οχημάτων που ταξινομήθηκαν στην ευρωπαϊκή αγορά το 2020 ήταν 106,7 gr/km, τιμή χαμηλότερη κατά 12%, σε σχέση με το 2019.

Αυτή η πτώση των εκπομπών CO2, οφείλεται στους αυστηρούς κυβερνητικούς περιορισμούς αλλά και στη μετατόπιση της στάσης των καταναλωτών υπέρ των ηλεκτρικών οχημάτων. Οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων αλλά και των PHEV ανήλθαν σε 1,21 εκατομμύρια μονάδες το 2020, καταλαμβάνοντας μερίδιο 10,6% της αγοράς όταν το 2019, ο όγκος τους ήταν 466.000 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας μόλις το 3,1% των συνολικών πωλήσεων.

Η πανδημία ώθησε σημαντικά τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων σε ολόκληρη την Ευρώπη. Σημαντικό ρόλο σε αυτή την στροφή των καταναλωτών διαδραμάτισαν φυσικά και οι κυβερνήσεις των ευρωπαϊκών χωρών που προσέφεραν τα απαραίτητα κίνητρα (οικονομικά κατά κύριο λόγο) για την απόκτηση αυτών των οχημάτων από τους καταναλωτές. Κοιτώντας κανείς τους αριθμούς, διαπιστώνει, ότι τα μοντέλα με παραδοσιακούς θερμικούς κινητήρες υποχώρησαν σε 8,6 εκ. το 2020, από τα 14,7 εκ. που είχαν πουληθεί το 2019.

Έξι χώρες της ευρωπαϊκής ένωσης, κατάφεραν να πετύχουν μέσο όρο εκπομπών ρύπων κάτω από τα 100 gr/km. Αυτές ήταν η Ολλανδία, η Δανία, η Πορτογαλία, η Σουηδία, η Γαλλία και η Φινλανδία. Μάλιστα, στη Σουηδία αλλά και στην Ολλανδία τα ηλεκτρικά μοντέλα καταλαμβάνουν κομμάτι από την πίτα των πωλήσεων της τάξεως του 32% και 25% αντίστοιχα. Βέβαια, υπάρχει και η άλλη όψη του νομίσματος που θέλει χώρες όπως η Σλοβακία, η Τσεχία αλλά και η Πολωνία να εμφανίζουν αύξηση στο μέσο όρο εκπομπών ρύπων τους και πολύ μικρή ανταπόκριση στην αγορά ηλεκτρικών μοντέλων.

Παρά το ταραχώδες τοπίο της αγοράς το 2020, τα SUV οχήματα απέδειξαν για μία ακόμα φορά ότι είναι οι ηγέτες της αγοράς. Ο όγκος των πωλήσεων τους αντιπροσώπευε το 40% των συνολικών ταξινομήσεων νέων οχημάτων! Τα SUV μοντέλα, παρότι κατάφεραν να μειώσουν κατά 16,2 gr/km τα CO2 τους χάρη στις πολλές νέες plug-in hybrid προτάσεις αλλά και αμιγώς ηλεκτρικές που κατέκλυσαν την αγορά και τη περασμένη χρονιά, συνεχίζουν να ρυπαίνουν 18% περισσότερο από τις υπόλοιπες κατηγορίες οχημάτων!

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Αυτό σημαίνει πως οι κατασκευαστές θα παρουσιάσουν περισσότερα αμιγώς ηλεκτρικά SUV το προσεχές διάστημα, προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες της αγοράς και πόσο μάλλον προκειμένου να μειώσουν περαιτέρω τις εκπομπές ρύπων του στόλου τους.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.