Από μικροί έχουμε ακούσει διάφορους μύθους για το πότε πρέπει να πίνουμε έναν χυμό πορτοκάλι, τι λένε όμως οι ειδικοί.

Κάνει να πίνω χυμό πορτοκάλι το βράδυ;

Καλό είναι να αποφεύγεις το χυμό πορτοκαλιού το βράδυ και γενικά των εσπεριδοειδή μετά τις 21:00, διότι όπως έχει αποδειχθεί μπορεί να δυσκολέψει τον ύπνο σου λόγω του αισθήματος έντονης καούρας που μπορεί να προκαλέσει. Ο λόγος είναι πως φρούτα αυτά είναι πολύ όξινα για το σώμα σου και το πιθανότερο είναι να σου προκαλέσουν καούρα. Απόφυγε τέτοιους χυμούς αργά το βράδυ γιατί το πιθανότερο είναι να υποφέρεις από κοιλόπονο όλο το βράδυ.

Kαλύτερη ώρα για χυμό πορτοκάλι;

Οι ειδικοί τονίζουν ότι το πρωί είναι η καλύτερη ώρα για ένα φυσικό χυμό πορτοκάλι αφού «ξυπνάει» το μυαλό, αυξάνοντας την πνευματική εγρήγορση και την ικανότητα συγκέντρωση της προσοχής. Η νέα μελέτη έδειξε πως οι άνθρωποι που πίνουν ένα χυμό με το πρωινό τους τείνουν να είναι πολύ πιο δραστήριοι το μεσημέρι. Ποτέ όμως με άδειο στομάχι αφού μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα στο στομάχι. Ιδανικά αν νιώσεις πως η κατανάλωση του το πρωί σου δημιουργεί δυσφορία μπορείς να καταναλώσεις τον φυσικό χυμό ως ένα από τα πέντε γεύματα της ημέρας για την καλή λειτουργία του οργανισμού και του μεταβολισμού. Χωρίς να έχεις άδειο στομάχι δηλαδή αλλά χωρίς να συνδυάζεται και με άλλες τροφές.

Χυμός πορτοκάλι μετά το φαγητό

Γενικά τα φρούτα όταν συνδυάζονται με άλλες πολλές τροφές μπορούν να προκαλέσουν φούσκωμα και δυσφορία και ο οργανισμός δεν θα μπορεί να κρατήσει τίποτα από τα ωφέλιμα που μας προσφέρει ένα φρούτο! Η μοναδική εξαίρεση είναι όταν έχεις ένα γεύμα πλούσιο σε λιπαρά τότε ο χυμός πορτοκαλιού μπορεί να βοηθήσει να εξουδετερωθεί η φλεγμονώδης απόκριση ενός γεύματος υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και να λειτουργήσει ως αντιοξειδωτικό, το οποίο εξουδετερώνει τη φλεγμονή και βοηθά να μην προκληθεί ζημιά στα αιμοφόρα αγγεία, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Buffalo.

Γιατί δεν κάνει να πίνουμε χυμό πορτοκάλι το πρωί

Οι χυμοί φρούτων περιέχουν μεγάλες ποσότητες φρουκτόζης η οποία, μετά την κατανάλωσή τους, φθάνει γρήγορα στο λεπτό έντερο και όταν το στομάχι παραμείνει άδειο για πολλές ώρες το λεπτό έντερο δεν είναι σε θέση να επεξεργαστεί μεγάλες ποσότητες φρουκτόζης με αποτέλεσμα το σάκχαρο να μην επεξεργάζεται και να δημιουργεί φούσκωμα. Όταν όμως συνδυαστεί με κάποια άλλη ελαφριά τροφή θα αποφύγεις το πρόβλημα και θα μπορέσεις να το κάνεις μέρος του πρωινού σου.

Παχαίνει ο φυσικός χυμός πορτοκάλι;

Τα πορτοκάλια δεν περιέχουν πολλές θερμίδες, άρα σε βοηθούν να ικανοποιήσεις την όρεξή σου με πιο ελαφρύ τρόπο. Ένα μεσαίο πορτοκάλι μπορεί να περιέχει από 59 μέχρι 69 θερμίδες. Ένα ποτήρι μπορεί να περιέχει μέχρι και 112 θερμίδες. Οπότε ο φυσικός χυμός πορτοκάλι δεν παχαίνει αλλά έχει περισσότερες θερμίδες από το φρούτο. Οι περισσότερες από αυτές τις θερμίδες προέρχονται από τα φυσικά σάκχαρα του φρούτου, που είναι εξαιρετική πηγή ενέργειας. Αν θες να χάσεις κιλά πιο αποτελεσματικά ίσως είναι καλύτερα να φας τα πορτοκάλια ως σνακ ή με το πρωινό σου. Γενικά όμως ως κομμάτι μιας ισορροπημένης διατροφής δεν θα σε παχύνει ο φυσικός χυμός πορτοκάλι. Οι τροφές που περιέχουν πολλή βιταμίνη C βοηθάνε να καις περισσότερο λίπος όταν γυμνάζεσαι.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Τα πορτοκάλια βέβαια αλλά και ο φυσικός χυμός πορτοκαλιού δεν αποτελούν μαγική λύση αλλά πρέπει να καταναλώνονται στα στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής, που να περιλαμβάνει πολλά φρούτα και λαχανικά.