CNG στο VW up!: Εκμηδένισε το κόστος κίνησης με έξι χιλιάρικα
Η έκδοση φυσικού αερίου του up! μπορεί να κινηθεί με €4/100km. Με τιμές των μεταχειρισμένων να ξεκινούν από €6.000
Newsroom | email: info@pronews.gr
Ποτέ το VW up! δεν ήταν ενεργοβόρο, καθώς μιλάμε για ένα ελαφρύ αστικό μοντέλο με λιλιπούτειο μοτέρ. Όμως, δύο εκδόσεις ξεχώριζαν για το πολύ χαμηλό κόστος κίνησης: Η ηλεκτρική e-up! και η φυσικού αερίου eco-up!.
Με καμία από τις δύο δεν θα βαλθείς να γυρίσεις την Ελλάδα. Κατασκευάστηκαν για καθαρά αστική χρήση. Οπότε αν έχεις εξασφαλισμένη τη βραδινή φόρτιση, με την πρώτη μπορείς να κινείσαι με €2-2,5 στα 100.
Μια ματιά όμως στις ελληνικές αγγελίες αποκαλύπτει ότι κοστίζει κοντά στα €10 χιλιάρικα. Οπότε όσο ανώτερη κι αν είναι οδηγικά από την έκδοση φυσικού αερίου, οι €6.000 της τελευταίας σού κλείνουν το μάτι.
Ο κινητήρας του eco up! είναι ένας 3κύλινδρος 1.000άρης ατμοσφαιρικός με 68 ίππους. Πρέπει να ξέρεις από την αρχή ότι είναι αργό. Τα στοιχεία των επιδόσεων κάνουν λόγο για 16,3” για το 0-100.
Στη δοκιμή μας είχαμε μετρήσει 16,8”. Αν σου φαίνονται μπόλικα, έχε υπόψη σου ότι το νούμερο είναι έως και κολακευτικό. Αφού η ραθυμία του φυσικού αερίου στις χαμηλές στροφές κάνει ακόμα χειρότερη την κατάσταση. Ενίοτε σε φέρνει στα όρια της απελπισίας.
Η κατάσταση δεν σώζεται από το βάρος των 1.031 kg, περίπου 100 kg πάνω από τις βενζινοκίνητες εκδόσεις. Ούτε από το θεόμακρο σασμάν.
Αλλά όποιος επιθυμεί να καίει σαν παπάκι και δεν θέλει πολλά πάρε-δώσε με μπαλαντέζες, θα κληθεί να κάνει αυτόν τον συμβιβασμό. Καλό είναι να τον γνωρίζεις εξαρχής.
Το πλεονέκτημα του φυσικού αερίου είναι το πολύ χαμηλό κόστος ανά χιλιόμετρο. Στην πράξη, το eco up! μπορεί να αρκεστεί σε καταναλώσεις πέριξ των τριών κιλών CNG ανά 100 km.
Κάτι που με τις σημερινές τιμές, μεταφράζεται σε περίπου €4 ανά 100 km κίνησης. Καθόλου άσχημα για μοντέλο που δεν γεμίζει στην πρίζα.
Όπως όλα τα εργοστασιακά μοντέλα φυσικού αερίου της Volkswagen, έχει δύο ντεπόζιτα. Οπότε μπορεί να κινείται τόσο με φυσικό αέριο (CNG), όσο και με βενζίνη.
Προσφέροντας μια σιγουριά ότι ακόμα κι αν δεν βρεις να γεμίσεις με CNG, δεν θα ξεμείνεις στη μέση του πουθενά. μειωμένο κόστος χρήσης και μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε αντίθεση με τα μεταγενέστερα μοντέλα φυσικού αερίου του Ομίλου Volkswagen, που είχαν ρεζερβουάρ βενζίνης μινιατούρες, το eco-up! χωράει 35 lt αμόλυβδης. Οπότε δεν αγχώνεσαι πουθενά.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.