ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Έτσι εξηγείται το σπίτι του Βολταίρου...

Οι νέοι ΥΠΕΡΑΠΟΔΟΤΙΚΟΙ κινητήρες μικρού κυβισμού.

Οι νέοι ΥΠΕΡΑΠΟΔΟΤΙΚΟΙ κινητήρες μικρού κυβισμού.

Εδώ και αρκετό καιρό οι αυτοκινητοβιομηχανίες, προς όφελος του Έλληνα καταναλωτή, έχουν αρχίσει την σχεδίαση και την παραγωγή υπεραποδοτικών κινητήρων μικρού κυβισμού, που από 1.0, 1.2 και 1.4 λίτρα μας προσφέρουν 100 με 150 ίππους και καταναλώσεις που μένουν σημαντικά κάτω από τα 5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Τι σημαίνει αυτό; Σημαντικά μικρότερο κόστος κίνησης και χρήσης και βέβαια λιγότερη επιβάρυνση στο περιβάλλον. Τι άλλο να ζητήσεις; 

Αξίζει να σημειώσουμε ότι αναφερόμαστε σε υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες (turbo με απλά λόγια), κάτι που δεν ήταν εφικτό στα κοινά – όχι sport – αυτοκίνητα πριν λίγα χρόνια, λόγω της ιδιαίτερης, απότομης απόδοσης της ροπής σε αυτούς. Σήμερα μηχανολογική σχεδίαση (τουρμπίνες μεταβλητής γεωμετρίας, μικρού μεγέθους) και ηλεκτρονικών, έχουν αλλάξει άρδην το σκηνικό.

Υπέρ Αποδοτικός 1.4 Turbo στο Νέο Astra

Το πλήρες όνομα του νέου κινητήρα της Opel είναι 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo και θα γιορτάσει την παγκόσμια πρεμιέρα του στο νέο Opel Astra στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA) το Σεπτέμβριο. Ο τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας με κεντρικό, άμεσο ψεκασμό θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις, 92 kW/125 hp και 107 kW/150 hp. Πρόκειται για ένα συνδυασμό του νέου, αλουμινένιου κινητήρα με τον πρόσφατα λανσαρισμένο 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo γνωστό από τα Opel ADAM και Corsa. Στην ουσία, ο νέος τετρακύλινδρος 1.4 l  είναι ο μεγάλος αδερφός του χιλιάρη τρικύλινδρου που έχει εκθειαστεί από τον ειδικό Τύπο από τότε που εμφανίστηκε στο ADAM ROCKS και στη νέα γενιά Corsa. Και οι δύο είναι μέλη της λεγόμενης οικογένειας μικρών κινητήρων – μιας ομάδας high-tech κινητήρων με τρεις ή τέσσερις κυλίνδρους και κυβισμό κάτω από 1.6 l. Αυτοί είναι βασικοί παίκτες στη μεγαλύτερη επέλαση κινητήρων στην ιστορία της Opel, με το λανσάρισμα 17 νέων κινητήριων μονάδων από το 2014 μέχρι το 2018.

Λόγω δομής, ο νέος.1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo προσθέτει λιγότερο βάρος στο αυτοκίνητο. Μόνο το αλουμινένιο μπλοκ ζυγίζει δέκα κιλά λιγότερο συγκριτικά το μπλοκ από χυτοσίδηρο του υπάρχοντος 1.4-liter turbo, με αποτέλεσμα να εναρμονίζεται πλήρως με το πνεύμα του πολύ αποδοτικού Opel Astra. Στον τομέα της απόδοσης, ο 1.4 turbo δείχνει πραγματικά τα τεχνικά του πλεονεκτήματα: για το λιγότερο δυνατόν βάρος, ο στρόφαλος είναι χυτός και κοίλος, η αντλία λαδιού είναι χαμηλών τριβών και λειτουργεί σε δύο επίπεδα πίεσης ανάλογα με τις απαιτήσεις. Ολόκληρος ο κινητήρας είναι σχεδιασμένος για λιπαντικά χαμηλών τριβών με ιξώδες 5W-30. Όλα αυτά τα μέτρα διασφαλίζουν απόδοση κορυφαίων προδιαγραφών.

Turbo PureTech της PSA Peugeot Citroen

Η PSA Peugeot Citroen απολαμβάνει μία νέα διάκριση από τον διεθνή θεσμό «International Engine of the Year Award», χάρη στους αποδοτικούς 3κύλινδρους κινητήρες τεχνολογίας Turbo PureTech. Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο βραβεύτηκε ως το καλύτερο στην κατηγορία «1,0 – 1,4 λτ.». 

Η νέα 3κύλινδρη γενιά κινητήρων PureTech προσφέρει εξαιρετική απόδοση με απίστευτα χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και μειωμένη εκπομπή CO2 έως 18% (σε σχέση με τα προηγούμενα μοτέρ). Συνοπτικά, η γενιά κινητήρων PureTech τοποθετείται στα Peugeot 108, 208, 308, 2008, 3008 και 5008, στα Citroen C1, C3, C3 Picasso, C4, C4 Cactus και C4 Picasso, στα DS 3 και DS 4, καθώς και στα Dongfeng Peugeot 308S και 408.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Τμήμα Ειδήσεων defencenet.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.