ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Έτσι εξηγείται το σπίτι του Βολταίρου...

Αυτοί είναι οι λόγοι που οι κορυφαίες μάρκες πολυτελείας δεν επηρεάζονται από την κρίση

Αυτοί είναι οι λόγοι που οι κορυφαίες μάρκες πολυτελείας δεν επηρεάζονται από την κρίση

Τα καταστήματα ρούχων έχουν πληγεί περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση, καθώς ο κόσμος δεν θεωρεί ο κόσμος αναγκαίο τον ρουχισμό, όμως οι κορυφαίες μάρκες πολυτελείας δεν δείχνουν να επηρεάζονται.

Οι μάρκες πολυτελείας φαίνεται να ανταπεξέρχονται καλύτερα από καταστήματα λιανικής πώλησης ρούχων που έχουν προϊόντα πιο προσβάσιμα από οικονομικής άποψης στο κοινό. Μεγάλοι παίκτες όπως η H&M και η GAP κλείνουν καταστήματα και χάνονται θέσεις εργασίας στο πλαίσιο των οικονομικών επιπτώσεων από την πανδημία του κορονοϊού.

Παραδόξως, οι μάρκες πολυτελείας φαίνεται να ξεπερνούν τις δυσμενείς συνθήκες αν και υπέστησαν απώλειες. Κορυφαίες μάρκες, όπως η Louis Vuitton, η Gucci και η Hermes, αύξησαν τις τιμές τους σε σχέση με πέρσι. Γιατί λοιπόν αυτή η διαφορά;

Ένα σημαντικό σημείο είναι ότι οι λιανοπωλητές υψηλού επιπέδου δεν ελέγχουν συνήθως τις αλυσίδες τους, το ίδιο δεν ισχύει για τους ομίλους πολυτελών εμπορικών σημάτων όπως οι LVMH, Kering, Chanel και Richemont. Καθώς αυτοί οι όμιλοι έχουν αυξήσει την προσφορά προϊόντων τους στις μάρκες τους τα τελευταία 20 χρόνια, έχουν ακολουθήσει μια στρατηγική εξαγοράς των εταιρειών στις αλυσίδες εφοδιασμού τους. Έτσι, είναι σε θέση να καθορίσουν τις δικές τους τιμές, από τις πρώτες ύλες έως τις τιμές που πληρώνουν οι πελάτες για τα προϊόντα τους.

Αν και το συνολικό κόστος παραγωγής μπορεί να είναι υψηλότερο και η ποιότητα καλύτερη, τα οικονομικά λειτουργούν σε παρόμοιες αρχές: όσο φθηνότερη είναι η παραγωγή, η εργασία και οι πρώτες ύλες, τόσο υψηλότερο είναι το πιθανό κέρδος.

Σε ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα, το κόστος παραγωγής είναι ιδιαίτερα χαμηλό, γεγονός που αυξάνει την ανταγωνιστικότητα. Πάρτε για παράδειγμα το εργοστάσιο της Louis Vuitton στο Τέξας, το οποίο παράγει τις εμβληματικές τσάντες με το λογότυπο LV. Ο αρχικός μισθός για τους εργαζόμενους φέρεται να ανέρχεται σε 13 δολάρια ανά ώρα το 2019. Ομοίως, η Louis Vuitton χρησιμοποίησε ένα εργοστάσιο υποδημάτων στη Ρουμανία τα τελευταία χρόνια, όπου το κόστος εργασίας είναι χαμηλότερο από ό, τι στη Δυτική Ευρώπη. Όλα εκτός από τα πέλματα παράγονται στη Ρουμανία και τελειοποιούνται στη Γαλλία ή την Ιταλία.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Εκτός από τη μαζική παραγωγή και τους χαμηλούς μισθούς, η μαζική αγορά πρώτων υλών μειώνει επίσης σημαντικά το κόστος. Δεν υπάρχει αμφιβολία λοιπόν ότι αυτές οι εταιρείες επιτυγχάνουν περιθώρια κέρδους που είναι από τα υψηλότερα στον εταιρικό κόσμο με αποτέλεσμα να ανταπεξέρχονται καλύτερα στις συνθήκες πίεσης που έχει δημιουργήσει η πανδημία στον οικονομικό τομέα.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.