Έτσι εξηγείται το σπίτι του Βολταίρου...

Ιδιαίτερα δύσκολο εγχείρημα – Επιστήμονες βάζουν στόχο να μετρήσουν όλα τα πουλιά του κόσμου

Μία ιδιαίτερη και διαφορετική έρευνα ετοιμάζονται να ξεκινήσουν Αυστραλοί ορνιθολόγοι, καθώς έχουν θέσει ως στόχο να μετρήσουν όλα τα πουλιά του πλανήτη μας.

Σε μια έρευνα που δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση PNAS, ορνιθολόγοι από το κέντρο επιστημών οικοσυστήματος και το κέντρο ερευνών για την οικολογία και την εξέλιξη του πανεπιστημίου της Νέας Νότιας Ουαλίας στην Αυστραλία έχουν χρησιμοποιήσει όλες τις βάσεις δεδομένων, τα στατιστικά και τις παρατηρήσεις, τα δεδομένα από υπολογιστές και ειδικούς αλγόριθμους για να υπολογίσουν τον αριθμό και των 9.700 ειδών πουλιών που ζουν στη Γη.

Υποθέτοντας ότι τα 9.7000 είδη που έχουν βρεθεί δεν είναι όλα τα είδη πουλιών που υπάρχουν στον πλανήτη(αλλά μόλις το 92% των συνολικών ειδών) και υπολογίζοντας το περιθώριο λάθους, οι επιστήμονες πιστεύουν πως στον πλανήτη μας αυτή τη στιγμή ζουν τουλάχιστον 50 δισεκατομμύρια πτηνά.

“Οι άνθρωποι έχουν καταβάλει μεγάλες προσπάθειες για να υπολογίσουν τον αριθμό του ανθρώπινου είδους-σήμερα είμαστε περίπου 7.8 δισεκατομμύρια άνθρωποι” λέει ο Δρ Γουίλ Κόρνγουελ, ένας από τους συγγραφείς της μελέτης.

“Και αυτή είναι η πρώτη πραγματική προσπάθεια να προσπαθήσουμε να υπολογίσουμε τον πληθυσμό άλλων ειδών στη Γη” εξηγεί ο επιστήμονας.

Πολλοί ίσως αναρωτηθούν προς τι ο κόπος για μια τέτοια μελέτη. Όπως εξηγούν οι επιστήμονες στόχος τους είναι να μελετήσουν καθένα από τα συνολικά 9.700 είδη πτηνών και να βρεθούν σε βάθος χρόνου πόσα απ’ αυτά τα είδη βρίσκονται σε κίνδυνο εξαφάνισης.

Να γίνουν αντιληπτοί οι λόγοι για την αύξηση ή τη μείωση των ειδών κι έτσι να γίνει εφικτή η προσπάθεια για την προστασία τους.

Τελικά, όταν η μέθοδος υπολογισμού επιβεβαιωθεί για την ορθότητά της, θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αντίστοιχες μελέτες πέρα από τα πτηνά.

“Παρά το γεγονός ότι η έρευνα επικεντρώνεται στα πτηνά, η προσέγγισή μας για τη διαχείριση τόσο μεγάλης κλίμακας δεδομένων θα αποτελέσει μοντέλο και για άλλους τέτοιου είδους υπολογισμούς και για άλλα είδη” εξηγεί ο επικεφαλής ερευνητής, Δρ Κόρεϊ Κάλαχαν.