XCeed: Το μεγάλο άλμα της KIA στην κατηγορία των crossover

XCeed: Το μεγάλο άλμα της KIA στην κατηγορία των crossover

Κάθε αυτοκινητοβιομηχανία όταν αποφασίζει να βγάλει από την γραμμή παραγωγής ένα καινούργιο μοντέλο κάνει ανοδικά βήματα κυρίως σε θέματα ασφάλειας, άνεσης και συνδεσιμότητας.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση η KIA δεν αρκέστηκε σε ένα απλό βήμα αλλά έκανε ένα άλμα. Και μάλιστα μεγάλο.

Η οικογένεια των crossover απέκτησε ένα νέο μέλος που διαφέρει από όλα τα άλλα αυτοκίνητα της κατηγορίας.

Στην πανελλαδική παρουσίαση η ελληνική εταιρία που αντιπροσωπεύει τα αυτοκίνητα της KIA, είχε δύο διαφορετικά XCeed. ( Το μοντέλο αυτό θα είναι διαθέσιμο με 12 διαφορετικά χρώματα αμαξώματος).

Το ένα XCeed ήταν με κινητήρα turbo (βενζίνη) με κυβισμό 998 κ.εκ και το άλλο XCeed με βενζινοκινητήρα των 1.400 κ.εκ. turbo με ισχύ 140 ίππους που συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων.

Για την πρώτη γνωριμία με τα νέα XCeed διάλεξα αυτό με τον 1000άρι κινητήρα. Το νέο XCeed , κατασκευάζεται στο ευρωπαϊκό εργοστάσιο της KIA στη Ζιλίνα της Σλοβακίας. Η παραγωγή ξεκίνησε τον Αύγουστο. Είναι δημιουργία του Ευρωπαϊκού Κέντρου Σχεδιασμού στη Φρανκφούρτη. Το σίγουρο είναι ότι όποιοι και αν έβαλαν το χεράκι τους είχαν έμπνευση. Δούλεψαν με μεράκι.

Ας δούμε αρχικά τον εξωτερικό σχεδιασμό του Kia XCeed

Με την πρώτη ματιά σε μαγνητίζει. Κάναμε 800 χιλιόμετρα και επισκεφθήκαμε τρεις μεγάλες πόλεις στη Θεσσαλία. Όπου σταματούσαμε δεν προλαβαίναμε να απαντάμε σε ερωτήσεις. Πότε κυκλοφόρησε, πόσο κάνει αν έχει καλά κρατήματα και φυσικά όλοι ρωτούσαν αν μου αρέσει.

Αν και αρχικά φεύγοντας με το μπλε XCeed είχα τις επιφυλάξεις μου –όσον αφορά το χρώμα- οφείλω να ομολογήσω ότι έκανα λάθος. Γιατί αυτό το διαφορετικό μπλε χρώμα τελικά μαγνητίζει. Αρέσει. Όπως αρέσει και ο σύγχρονος σχεδιασμός του αυτοκινήτου. Το XCeed έχει «έκφραση». Έχει τη δική του προσωπικότητα.]

Είναι από τα πιο ψηλά crossover στην κατηγορία του. Σημαντική αυτή η διαφοροποίηση γιατί περνάει εύκολα τις χωμάτινες διαδρομές και δεν σε προβληματίζουν οι διάσπαρτες πέτρες.

Με συνολικό μήκος 4.395 mm, το Kia XCeed είναι 85 mm μεγαλύτερο από το πεντάθυρο hatchback Ceed και 90 mm πιο μικρό από το Sportage. Έχει χαμηλότερο κέντρο βάρους σε σχέση με το πιο ψηλό SUV και μια πιο ψηλή θέση οδήγησης συγκριτικά με το συμβατικό Ceed. Η απόσταση από το έδαφος του Kia XCeed είναι 174 mm όταν οι ζάντες είναι 16 ιντσών και 184 mm όταν είναι 18 ιντσών. Οι διαστάσεις είναι 4,395 (μήκος) ,1.826 χλστ (πλάτος) και 1.483 χλστ (ύψος) με ζάντες 16 ιντσών και 1.495 χλστ. με ζάντες 18 ιντσών.

Το καπό του αυτοκινήτου ενώνεται αρμονικά με τις εμπρός κολώνες πίσω από τους εμπρός τροχούς, εξασφαλίζοντας έτσι στο αυτοκίνητο μια σπορτίφ σιλουέτα. Τη δυναμική στον εξωτερικό σχεδιασμό βοηθάει η 5η πόρτα με την κλίση και το τελείωμά της να βρίσκεται 60 mm πιο ψηλά σε σχέση με αυτό του hatchback. Ανάλογα με την έκδοση αλλά και τις απαιτήσεις των πελατών το Kia XCeed εφοδιάζεται με ζάντες αλουμινίου 16 ή 18 ιντσών και με ελαστικά διαστάσεων 205/60 R16 ή 235/45 R18.

Θα διαπιστώσεις ότι είναι γεμάτο σχεδιαστικές λεπτομέρειες. Ξεχωρίζει η μάσκα , τα φώτα, στο πίσω κρύσταλλο και η διακριτική αεροτομή. Οι προβολείς έχουν επανασχεδιαστεί, ενώ τα τετράγωνα LED φώτα με τη σχεδίαση «παγάκι» (ice cube) που αποτελούν τη φωτεινή ταυτότητα του Ceed έχουν εδώ ένα πιο γωνιώδες σχήμα. Την όλη εικόνα ολοκληρώνουν τα λεπτά φλας που εισέρχονται μέσα στα φτερά.

Στο πίσω μέρος, τα νέα φώτα δημιουργούν μια λεπτή, ιδιαίτερα «τεχνολογική» φωτεινή υπογραφή LED, η οποία από συγκεκριμένες γωνίες, φαίνεται σαν να ακουμπά προς τα εμπρός, στους ώμους του αυτοκινήτου. Οι καμπύλες που εκτείνονται οριζόντια στην πέμπτη πόρτα και τον πίσω προφυλακτήρα εξασφαλίζουν στο XCeed μια πιο φαρδιά και σταθερή εμφάνιση.

Το εσωτερικό

Ο οδηγός δεν δυσκολεύεται να βρει την ιδανική του θέση. Οδηγεί ξεκούραστα. Όπως ξεκούραστα ταξιδεύουν στο άνετο XCeed και οι επιβάτες παρά το γεγονός ότι το μεταξόνιο είναι το ίδιο με τα άλλα μοντέλα της σειράς Ceed (2,650 mm). Το Kia XCeed παρέχει άνετους χώρους στους εμπρός και πίσω επιβάτες του. Τα καθίσματα είναι φαρδιά και αναπαυτικά. Είναι τοποθετημένα κατά 42 χιλιοστά πιο ψηλά σε σχέση με το Ceed. Ο χώρος των αποσκευών φτάνει τα 426 λίτρα (VDA), 31 λίτρα περισσότερα από το Ceed . Η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.378 λίτρα όταν είναι διπλωμένα τα πίσω καθίσματα.

Ο οδηγός συνηθίζει εύκολα το σωστό σε διαστάσεις πολυλειτουργικό τιμόνι ενώ δεν δυσκολεύεται να ενημερωθεί σε ό,τι ζητήσει από τον ευανάγνωστο πίνακα οργάνων και τη μεγάλη οθόνη 10.25 ιντσών. Η κεντρική κονσόλα είναι εντυπωσιακή, προσανατολισμένη ελαφρώς προς τον οδηγό. Η οθόνη του συστήματος infotainment είναι αφής. Κυριαρχεί οπτικά στο ταμπλό, ενώ το κάτω τμήμα του πίνακα οργάνων διαθέτει ένα σύνολο κουμπιών, ενδείξεων και διακοπτών, ευαίσθητων στην αφή, με τη βοήθεια των οποίων ρυθμίζεται η ένταση του ηχοσυστήματος, της θέρμανσης και του εξαερισμού.

Το προαιρετικό σύστημα πλοήγησης με οθόνη αφής 10,25 ιντσών διαθέτει πολλαπλή σύνδεση Bluetooth ως στάνταρ, επιτρέποντας στους επιβάτες να συνδέουν ταυτόχρονα δύο κινητές συσκευές, τόσο με Apple CarPlay όσο και με Android Auto. Η προηγμένη λειτουργία split-screen επιτρέπει στους χρήστες να ελέγχουν ή να παρακολουθούν ταυτόχρονα πολλές λειτουργίες του οχήματος, προσαρμόζοντας την οθόνη ώστε να εμφανίζονται ταυτόχρονα μέχρι τρεις εφαρμογές, μαζί με μια σειρά διαθέσιμων μικρο-εφαρμογών (widgets).

Στο δρόμο

Το καινούργιο crossover ξεχωρίζει. Ο οδηγός το καταλαβαίνει γρήγορα γιατί είναι σταθερό στο δρόμο και έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Στις στροφές η ανάρτηση δεν σε προβληματίζει και οι κλίσεις που παίρνει το αυτοκίνητο είναι ανεπαίσθητες. Δεν μπορώ να πω ότι η ανάρτηση είναι μαλακή ούτε σκληρή. Μπορώ να πω μόνο ότι ακόμη και στις κατηφορικές στροφές δεν προβληματίστηκα ενώ οι επιβάτες δεν κουράστηκαν, δηλαδή δεν γκρίνιαξαν παρά το γεγονός ότι έκανα αρκετά χιλιόμετρα στο χώμα.

Πάντως σύμφωνα με την εργοστασιακή αναφορά, διαθέτει εξελιγμένα αμορτισέρ στην πλήρως ανεξάρτητη μπροστινή ανάρτηση για βέλτιστη απόσβεση και κορυφαία επίπεδα άνεσης και κρατήματος. Με εξαίρεση την ειδική σχεδίαση των στοπς στα έμβολα των αμορτισέρ, η υπόλοιπη ανάρτηση παραμένει ίδια με εκείνη του πεντάθυρου Ceed, του ProCeed και του Ceed Sportswagon. Οι μηχανικοί της Kia έχουν χρησιμοποιήσει πιο μαλακά ελατήρια εμπρός και πίσω κατά 7% και 4% αντιστοίχως για μεγαλύτερη άνεση και σταθερότητα κάτω από όλες τις συνθήκες.

Το τιμόνι είναι υπάκουο. Με το σύστημα Drive Mode Select επιτρέπει στον οδηγό να παραμετροποιεί την υποβοήθηση του τιμονιού, την απόκριση του πεντάλ γκαζιού και – για τα μοντέλα εξοπλισμένα με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη – την ταχύτητα αλλαγής σχέσεων. Υπάρχουν δύο επιλογές παραμετροποίησης, οι Normal και Sport. Στη λειτουργία Sport το τιμόνι αποκτά περισσότερο «βάρος» και το πεντάλ γίνεται πιο άμεσο, ενώ στη Normal δίνεται προτεραιότητα στην εξοικονόμηση καυσίμου και στην άνεση οδηγησιμότητας του Kia Xceed.

Κινητήρας

Ο τρικύλινδρος τούρμπο κινητήρας (Euro Stage 6d TEMP) είναι αρκετά δυνατός και συνεργάζεται άψογα με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Για να καταλάβετε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε κάτω από το καπό του έναν κινητήρα 998 κ.εκ (Launch Edition III) που αποδίδει 120 ίππους στις 6.000 στροφές. Η μεγίστη ισχύς είναι 17.5 (kg.m) από τις 1.500 – 4.000 σ.α.λ.. Η κατανάλωση στο αυτοκίνητο της δοκιμής κυμάνθηκε 6.7-8.9 λίτρα για κάθε 100 χλμ. Φυσικά αυτό είναι ανάλογα με τους ρυθμούς που κινείσαι. Στην εθνική οδό με 3.500 σαλ η κατανάλωση ήταν 6.7 λ αλλά αν ανεβαίνεις το Μπράλο που είναι μεγάλες ανηφόρες και γεμάτο στροφές λογικό είναι η κατανάλωση να ξεπεράσει τα 8 λίτρα.

Βοηθήματα χρήσιμα για τον απαιτητικό οδηγό

Το Kia XCeed προσφέρει μια ευρεία γκάμα από προηγμένες και έξυπνες τεχνολογίες ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού. Διαθέτει Smart Cruise Control με Stop & Go, Προειδοποίηση Τυφλού Σημείου (Blind-spot Collision Warning), Προειδοποίηση Πρόσθιας Σύγκρουσης (Forward Collision Warning) με Ανίχνευση Οχημάτων και πεζών, Έξυπνη Προειδοποίηση Ορίου Ταχύτητας (Intelligent Speed Limit Warning), Έξυπνη Υποβοήθηση Στάθμευσης (Smart Parking Assist), η Υποβοήθηση Διατήρησης Λωρίδας (Lane Keeping Assist), Αυτόματη Ρύθμιση Προβολέων (High Beam Assist) κ.α. Το σύστημα προειδοποίησης κόπωσης (Driver Attention Warning) συμβουλεύει τον οδηγό του Xceed να κάνει ένα διάλειμμα.

Το σύστημα υποβοήθησης LFA Assist (LFA) είναι η αυτόνομη τεχνολογία οδήγησης “Επιπέδου 2” της Kia, η οποία ελέγχει την επιτάχυνση, το φρενάρισμα και το τιμόνι. Το LFA μπορεί να αναγνωρίζει οχήματα και σήματα οδικής κυκλοφορίας για να διατηρεί το αυτοκίνητο στη λωρίδα κυκλοφορίας του και σε ασφαλή απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα. Όπως ισχύει για κάθε αυτοκίνητο της Kia που πωλείται στην Ευρώπη, έτσι και το ολοκαίνουργιο XCeed είναι στάνταρ εξοπλισμένο με το σύστημα ελέγχου δυναμικής ευστάθειας (Vehicle Stability Management).

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Κλείνοντας να σας πω ότι όλα τα XCeed πουθα εισαχθούν στην ελληνική αγορά θα φέρουν στάνταρ ρεζέρβα. Οι πωλήσεις του νέου XCeed ξεκίνησαν εδώ και μερικές εβδομάδες σε ολόκληρη την Ευρώπη. Το εργοστάσιο δίνει 7 χρόνια εγγύηση η 150.000 χιλιόμετρα

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.