
Ύστερα από μήνες παλινωδιών, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε τελικά να κάνει βήμα πίσω σε ό,τι αφορά την απαγόρευση των μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035. Μπορεί αυτή η επιλογή να λειτουργήσει προς όφελος των Κινέζων κατασκευαστών; Σύμφωνα με την BYD, ναι.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιβεβαίωσε την περασμένη εβδομάδα την εγκατάλειψη του στόχου για μηδενικές εκπομπές CO₂ το 2035 και την απαγόρευση των θερμικών κινητήρων μετά από αυτή την ημερομηνία στα επιβατικά αυτοκίνητα. Η απόφαση αυτή δεν βρίσκει σύμφωνους όλους, ούτε καν στο εσωτερικό της αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς αρκετοί αντιλαμβάνονται ότι ενδέχεται τελικά να λειτουργήσει εις βάρος τους.
Μια άποψη που συμμερίζεται σε μεγάλο βαθμό και η BYD. Στον κινεζικό όμιλο μάλιστα, αντιμετωπίζουν την εξέλιξη με αισιοδοξία, εκτιμώντας ότι η παράταση ζωής των θερμικών κινητήρων θα επηρεάσει αρνητικά τους Ευρωπαίους κατασκευαστές και θα ευνοήσει τις κινεζικές εταιρείες.

Σύμφωνα με τη Stella Li, επικεφαλής της BYD για την Ευρώπη, η αναβολή της πλήρους μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση θα αναγκάσει τους Ευρωπαίους κατασκευαστές να μοιράσουν τα κονδύλια Έρευνας και Εξέλιξης σε δύο κατευθύνσεις. Αντί να επενδύσουν αποκλειστικά στη βελτίωση της ηλεκτρικής τους γκάμας, θα δαπανήσουν δισεκατομμύρια ευρώ για να συνεχίσουν την εξέλιξη θερμικών και συμβατικών υβριδικών μοντέλων.
Οι δαπάνες R&D περιορίζονται από λογιστικά κριτήρια και, ανάλογα με τις μεθόδους υπολογισμού κάθε κατασκευαστή, κυμαίνονται συνήθως μεταξύ 5% και 7% του κύκλου εργασιών. Στην BYD, οι καθαρά θερμικοί κινητήρες έχουν εγκαταλειφθεί εδώ και χρόνια και η εξέλιξη επικεντρώνεται αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση και τα plug-in hybrid. Παρότι ένα σύστημα PHEV περιλαμβάνει κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο Κινέζος κατασκευαστής δίνει έμφαση κυρίως στην ηλεκτρική μονάδα και στη μετάδοση, καθώς στη διάταξη DM-i ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί κυρίως επικουρικά. Η BYD, επομένως, δεν σκοπεύει να αλλάξει στρατηγική ύστερα από τους νέους κανονισμούς της Ευρώπης. Αντίθετα, ενδέχεται να στραφεί στην κατηγορία M1E, παρουσιάζοντας ένα 100% ηλεκτρικό μοντέλο πόλης στην κατηγορία των σουπερμίνι, ειδικά σχεδιασμένο για την ευρωπαϊκή αγορά. Παράλληλα, εκτιμά ότι το δίκτυο διανομής της θα διπλασιαστεί μέσα στην επόμενη χρονιά, από 1.000 σε 2.000 σημεία πώλησης -αριθμός αντίστοιχος με εκείνον μιας καθιερωμένης μαζικής ευρωπαϊκής μάρκας.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.