Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Ο άγνωστος κίνδυνος των φορτιστών
Οι σταθμοί ταχείας φόρτισης EV εκλύουν επικίνδυνα επίπεδα μικροσωματιδίων, υψηλότερα ακόμη κι από πρατήρια καυσίμων
Newsroom | email: info@pronews.gr
Αν και πολλοί είναι αυτοί που επιλέγουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα για οικολογικούς λόγους, μια νέα μελέτη έρχεται να ταράξει τα νερά: Οι ταχυφορτιστές μπορεί να επιβαρύνουν τον αέρα με μικροσωματίδια σε ανησυχητικό επίπεδο.
Ερευνητές του Πανεπιστημίου της California στο Los Angeles μέτρησαν την ποιότητα του αέρα σε 50 σταθμούς ταχυφόρτισης. Διαπίστωσαν συγκεντρώσεις σωματιδίων PM 2,5 σημαντικά υψηλότερες από αυτές σε παραδοσιακά πρατήρια. Τα μικροσκοπικά αυτά σωματίδια, 30 φορές λεπτότερα από μια τρίχα, μπορούν να διεισδύσουν βαθιά στους πνεύμονες και να φτάσουν στην κυκλοφορία του αίματος.
Συγκριτικά, στον αστικό ιστό καταγράφονται 7-8 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο, κοντά σε οδικούς άξονες 10–11, στα πρατήρια καυσίμων περίπου 12. Ωστόσο, δίπλα σε ταχυφορτιστές τα όργανα μέτρησαν κατά μέσο όρο 15, με κορυφώσεις που έφτασαν ακόμη και τα 200 μικρογραμμάρια.
Από πού προέρχεται η ρύπανση; Η αιτία εντοπίζεται στις ηλεκτρικές καμπίνες που τροφοδοτούν τους φορτιστές. Η μετατροπή του εναλλασσόμενου σε συνεχές ρεύμα παράγει θερμότητα, την οποία αποβάλλουν ανεμιστήρες. Αυτοί όμως σηκώνουν σκόνη από το έδαφος, αυξάνοντας τις συγκεντρώσεις μικροσωματιδίων.
Ευτυχώς, η ρύπανση μειώνεται αισθητά λίγα μέτρα μακριά από την εγκατάσταση. Ωστόσο, οι ειδικοί προειδοποιούν ότι τα PM2,5 συνδέονται με καρδιαγγειακά και αναπνευστικά νοσήματα, ιδίως σε ευπαθείς ομάδες.
Τι συνιστούν οι επιστήμονες; Η ομάδα προτείνει πρακτικές λύσεις: Οι οδηγοί να παραμένουν μέσα στο αυτοκίνητο ή να απομακρύνονται από τον φορτιστή κατά τη διάρκεια της φόρτισης. Επιπλέον, τεχνικές βελτιώσεις, όπως φίλτρα στις καμπίνες, μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο.
Η μελέτη ξεκαθαρίζει ότι το εύρημα δεν ακυρώνει τα περιβαλλοντικά οφέλη της ηλεκτροκίνησης, αλλά αναδεικνύει την ανάγκη προσοχής και τεχνολογικών επεμβάσεων.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.