Είμαστε βέβαιοι ότι Ελεωνόρα θα δοξάσει (και αυτή...) το όνομα της Ελλάδας στην Ευρωβουλή!

Εντυπωσιακό: Αστρονόμοι κατέγραψαν supernova λίγο μετά την έκρηξη

Οι αστρονόμοι είναι πεπεισμένοι πως πρόκειται για ένα άστρο με διάμετρο 530 φορές αυτήν του δικού μας Ήλιου

Εντυπωσιακό: Αστρονόμοι κατέγραψαν supernova λίγο μετά την έκρηξη

Οι αστρονόμοι κατέγραψαν ένα εξαιρετικά σπάνιο φαινόμενο, καθώς κατάφεραν να αποτυπώσουν τις τελευταίες στιγμές της ζωής ενός άστρου, δηλαδή μια supernova.

Το άστρο ήταν πολύ μακριά για να μπορέσουν τα τηλεσκόπια να παρατηρήσουν λεπτομέρειες. Χρειάστηκαν 11.5 δισεκατομμύρια χρόνια για να φτάσει σε εμάς το φως του άστρου.

Ωστόσο, παρατηρώντας τις διαφορές στη φωτεινότητα, αποκαλύφθηκαν πληροφορίες για το πώς έζησε και πέθανε το άστρο.

Το φως του άστρου έτυχε να περάσει από τη συστάδα γαλαξιών Abell 370, η οποία βρισκόταν 4 δισεκατομμύρια έτη φωτός μακριά.

Με περίπλοκη μοντελοποίηση, οι αστρονόμοι μπόρεσαν να αποκαλύψουν τρεις στιγμές του άστρου μέσα σε οχτώ μέρες, με την πρώτη στιγμή να αποτυπώνεται μόλις έξι ώρες μετά την έκρηξη του άστρου.

Οι τρεις εικόνες παρείχαν πληροφορίες για την ψύξη της supernova στη διάρκεια μιας εβδομάδας, με τις θερμοκρασίες να ξεκινούν από 100.000 βαθμούς Kelvin και να καταλήγουν στους 10.000K.

Οι πληροφορίες που συλλέχθηκαν από αυτήν τη supernova μπορούν να επιβεβαιώσουν τα μοντέλα των αστρονόμων, για το πώς τα υλικά που περιβάλλουν τα άστρα αλληλεπιδρούν με την έκρηξη της ακτινοβολίας, θερμαίνοντάς τα σε μία στιγμή πριν ψυχθούν ξανά γρήγορα, επιτρέποντας στους επιστήμονες να καταλάβουν το αρχικό μέγεθος του άστρου βάσει του ρυθμού ψύξης.

Σύμφωνα με την έρευνα που δημοσιεύθηκε στο Nature, οι αστρονόμοι είναι πεπεισμένοι πως πρόκειται για ένα άστρο με διάμετρο 530 φορές αυτήν του δικού μας Ήλιου.