ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Έτσι εξηγείται το σπίτι του Βολταίρου...

ΟΟΣΑ: “Η χρήση υπολογιστών χειροτερεύει τις επιδόσεις των μαθητών”

ΟΟΣΑ: “Η χρήση υπολογιστών χειροτερεύει τις επιδόσεις των μαθητών”

Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές στα σχολεία προσφέρουν μία σχετική εξοικείωση των παιδιών με το μελλοντικό τους εργασιακό περιβάλλον, ωστόσο δεν συνεισφέρουν στις καλύτερες επιδόσεις των παιδιών, όταν χρησιμοποιούνται υπερβολικά. Τουναντίον, σύμφωνα με τη νέα διεθνή έκθεση του ΟΟΣΑ, η συχνή χρήση κομπιούτερ στο σχολείο σχετίζεται με τους κακούς βαθμούς των μαθητών.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, οι μαθητές που κάνουν ενδιάμεση χρήση υπολογιστών (μία έως δύο φορές την εβδομάδα) στο σχολείο, τείνουν να έχουν κάπως καλύτερα αποτελέσματα σε σχέση με όσους χρησιμοποιούν κομπιούτερ σπάνια στη τάξη. Όμως όσοι χρησιμοποιούν καθημερινά και συχνά υπολογιστές στο σχολείο, έχουν πολύ χειρότερες επιδόσεις στα τεστ. Όπως αναφέρει ο Οργανισμός, τα σχολεία στις ανεπτυγμένες χώρες δεν φαίνεται μέχρι στιγμής να έχουν πραγματικά αξιοποιήσει τις δυνατότητες των νέων τεχνολογιών για να μειώσουν το «ψηφιακό χάσμα» και να μεταφέρουν νέες χρήσιμες δεξιότητες στους μαθητές.

Η έκθεση επισημαίνει ότι ακόμη και οι χώρες που έχουν επενδύσει περισσότερο από τις άλλες στις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), δεν έχουν δει σημαντική βελτίωση στις επιδόσεις των μαθητών τους στα διεθνή τεστ PISA, τόσο στα θετικά όσο και στα θεωρητικά μαθήματα. Ο διευθυντής Εκπαίδευσης και Δεξιοτήτων του ΟΟΣΑ Αντρέας Σλάιχερ, σύμφωνα με το BBC, δήλωσε ότι η τεχνολογία δημιούργησε «πολλές ψεύτικες ελπίδες». «Οι άνθρωποι νομίζουν ότι μπορούμε απλώς να προσθέσουμε την τεχνολογία σε αυτό που κάνουμε ήδη στα σχολεία και ότι αυτό πρόκειται να μεταμορφώσει την μάθηση. Αυτοί οι άνθρωποι θα απογοητευθούν από τα νέα ευρήματα», πρόσθεσε.

Όπως διευκρίνισε όμως, τα ευρήματα του ΟΟΣΑ δεν πρέπει να αποτελέσουν δικαιολογία για να μην χρησιμοποιείται η τεχνολογία στην εκπαίδευση των παιδιών. «Τα σχολικά συστήματα πρέπει να βρουν πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να ενσωματώσουν την τεχνολογία στη διδασκαλία και στη μάθηση. Η τεχνολογία είναι ο μόνος τρόπος να διευρύνουμε δραματικά την πρόσβαση στη γνώση και να εφοδιάσουμε τα παιδιά με τις δεξιότητες του 21ου αιώνα, που θα χρειαστούν για να επιτύχουν στον αυριανό κόσμο. Οι εκπαιδευτικοί χρειάζεται να βρίσκονται στην πρωτοπορία του σχεδιασμού και της υλοποίησης αυτής της αλλαγής».

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Ο Σλάιχερ επεσήμανε ότι οι χώρες της Ασίας (Σιγκαπούρη, Ν.Κορέα, Κίνα, Ιαπωνία κ.α.) που οι μαθητές τους τα πάνε πολύ καλά σε επιδόσεις στα τεστ PISA, είναι γενικά επιφυλακτικές στη χρησιμοποίηση νέων τεχνολογιών στις τάξεις, παρόλο που ως κράτη έχουν κάνει μεγάλες επενδύσεις στις ψηφιακές τεχνολογίες. Όπως τόνισε το διευθυντικό στέλεχος του ΟΟΣΑ, η τεχνολογία στη τάξη συχνά λειτουργεί ως περισπασμός για τους μαθητές, ενώ επιπλέον τους διευκολύνει να απαντούν στα ερωτήματα του σχολείου κάνοντας απλώς αντιγραφή αυτούσιων κειμένων από το Ίντερνετ (copy-paste). Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, η Ελλάδα είναι η τρίτη χώρα σε μέση ημερήσια διάρκεια χρήσης του διαδικτύου στα σχολεία. Στη χώρα μας αναλογούν κατά μέσο όρο 8,2 μαθητές ανά υπολογιστή στο σχολείο, ενώ τα δύο τρίτα των μαθητών (66%) φέρονται να χρησιμοποιούν υπολογιστές στις τάξεις τους.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.