ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Έτσι εξηγείται το σπίτι του Βολταίρου...

«Φως» στα μυστικά του Λεονάρντο Ντα Βίντσι με ακτίνες Χ και υπέρυθρη ακτινοβολία

«Φως» στα μυστικά του Λεονάρντο Ντα Βίντσι με ακτίνες Χ και υπέρυθρη ακτινοβολία

Μια νέα ανάλυση στο έργο «Τοπίο με Καταρράκτη» του Λεονάρντο Ντα Βίντσι αποκάλυψε πολλά μυστικά για το πώς δημιουργήθηκε το σκίτσο και πώς αυτό συνδέεται με τη γεωλογία, μια ακόμη από τις πολλές επιστήμες με τις οποίες είχε καταπιαστεί ο μεγάλος Ιταλός δημιουργός.

Η μελέτη υποστηρίζει πως το έργο δεν αποτελεί απεικόνιση ενός πραγματικού τοπίου αλλά είναι το αποτέλεσμα των χρόνιων γεωλογικών ερευνών του Ιταλού επιστήμονα και καλλιτέχνη.

Το σχέδιο έχει ημερομηνία 5 Αυγούστου 1473 και αρκετοί ιστορικοί πίστευαν πως σε αυτό απεικονίζονται οι «Καταρράκτες της Μαρμόρε», στην περιοχή της Ούμπρια. Οι καταρράκτες είναι τεχνητοί και είχαν δημιουργηθεί από τους Αρχαίους Ρωμαίους.


Το σκίτσο φυλάσσεται στην Πινακοθήκη Ουφίτσι της Φλωρεντίας και σπάνια είναι προσβάσιμο στο κοινό, ωστόσο, με αφορμή την έκθεση για τον Λεονάρντο Ντα Βίντσι που θα εγκαινιαστεί φέτος στη Φλωρεντία, οι αρχές επέτρεψαν την εξέτασή του με υπέρυθρη ακτινοβολία και ακτίνες Χ για πρώτη φορά.

Η έρευνα αποκάλυψε χημικά συστατικά δύο διακριτών μελανιών που χρησιμοποίησε ο Ντα Βίντσι. Αυτό το εύρημα αποδεικνύει πως ο Ντα Βίντσι δημιούργησε τμηματικά το σκίτσο προσθέτοντας λεπτομέρειες, όπως τα στρώματα των πετρωμάτων, αργότερα.

Έτσι, είναι σχεδόν απίθανο να απεικονίζεται στο σκίτσο ένα πραγματικό τοπίο, αλλά αντιθέτως, είναι πιθανό να αποτελούσε αποτύπωση της πολύχρονης γεωλογικής έρευνας που πραγματοποιούσε ο Ντα Βίντσι.


O Ντα Βίντσι μελέτησε τα πετρώματα και τα τοπία όχι μόνο για να ικανοποιήσει την προσωπική του περιέργεια αλλά και για να βελτιώσει και τις ικανότητές του στη ζωγραφική. Η αποτύπωση της στρώσης των πετρωμάτων στο σκίτσο του, που διακρίνεται πάνω από τον καταρράκτη, είναι γεωλογικά ορθή.

Χρησιμοποίησε τα ιζηματογενή στρώματα για να δημιουργήσει ένα τρισδιάστατο εφέ στο σκίτσο του μαζί με τις γραμμές που τέμνουν τα καλλιεργήσιμα χωράφια στο φόντο.

Αργότερα, οι ίδιες έρευνες θα επεκταθούν και στο πίσω μέρος του φύλλου του σκίτσου, όπου υπάρχει μια ανθρώπινη φιγούρα. «Θα προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε τις στρωματοποιήσεις και τη σειρά των φάσεων για να κατανοήσουμε την εξέλιξη του έργου» λένε οι ειδικοί.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.