ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Έτσι εξηγείται το σπίτι του Βολταίρου...

Ο λόγος που οι κινητήρες πετρελαίου «καίνε» λιγότερο από τους κινητήρες βενζίνης

Μικρές διαφορές αλλά πολύ σημαντικές

Ο λόγος που οι κινητήρες πετρελαίου «καίνε» λιγότερο από τους κινητήρες βενζίνης

Οι κινητήρες πετρελαίου και βενζίνης διαφέρουν σε κάποιες λεπτομέρειες που κάνουν τους πρώτους να καταναλώνουν λιγότερο καύσιμο. 

Στα αυτοκίνητα οι δύο δημοφιλέστεροι τύποι κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι οι κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου με το καθένα μοτέρ να έχει τα δικά του υπέρ και κατά αναφορικά με την απόδοση και τη λειτουργία του.

Ωστόσο ένα αδιαμφισβήτητο πλεονέκτημα των diesel κινητήρων σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες είναι η σημαντικά χαμηλότερη κατανάλωση που παρουσιάζουν οι πρώτοι έναντι των δεύτερων για να παράξουν παρόμοια επίπεδα απόδοσης εκπέμποντας κατά συνέπεια και χαμηλότερες ποσότητες CO2. Γιατί όμως συμβαίνει αυτό;

Από τους βασικότερους λόγους που ένας κινητήρας πετρελαίου είναι πιο οικονομικός σε σχέση με ένα αντίστοιχης απόδοσης μοτέρ βενζίνης είναι το ίδιο το καύσιμο που χρησιμοποιείται.

Το πετρέλαιο έχει μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα από τη βενζίνη, περίπου 10-20%. Οπότε ένα diesel μοτέρ μπορεί να παράξει το ίδιο έργο με έναν αντίστοιχης απόδοσης βενζινοκινητήρα χρησιμοποιώντας μικρότερη ποσότητα καυσίμου.

Εκτός από το ίδιο το καύσιμο η μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ ενός κινητήρα diesel σε σχέση με έναν βενζίνης είναι η απουσία μπουζί από τον θάλαμο καύσης.

Για την ανάφλεξη του καύσιμου μίγματος, τα μοτέρ πετρελαίου «στηρίζονται» στην αυξημένη συμπίεση που παρουσιάζεται μέσα στους κυλίνδρους τους, η οποία ανεβάζει τη θερμοκρασία του μίγματος σε τέτοιο βαθμό που το μίγμα αυταναφλέγεται.

Όσο υψηλότερη είναι η συμπίεση τόσο υψηλότερη είναι και η απόδοση ενός μοτέρ.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Τέλος, μία ακόμη σημαντική διαφορά που οδηγεί τους diesel κινητήρες σε μικρότερη κατανάλωση καυσίμου είναι οι χαμηλότερες στροφές λειτουργίας που παρουσιάζεται η μέγιστη τιμή της ροπής και της ιπποδύναμής τους και οι χαμηλότερες στροφές που χρειάζονται, με τη διαφορά σε κατανάλωση να γίνεται ακόμη πιο αισθητή όταν έχουμε να κάνουμε με ίδιου κυβισμού μηχανικά σύνολα.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.