Από το 2022, ο αριθμός των σημείων φόρτισης στη Γαλλία έχει τριπλασιαστεί και οι ταχυφορτιστές έχουν εξαπλασιαστεί. Τα δημόσια σημεία φόρτισης ήταν 100.000 τον Μάιο του 2023, ξεπέρασαν τις 150.000 τον Οκτώβριο του 2024 και πλέον φτάνουν τα 169.559.
Στόχος της γαλλικής κυβέρνησης είναι τα 400.000 δημόσια σημεία φόρτισης έως το 2030, εκ των οποίων τα 50.000 θα είναι ταχυφορτιστές. Η συνολική ισχύς τους θα ξεπερνά τα 9 GW, προκειμένου να καλύπτει τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση.
Σήμερα, η πλειοψηφία των φορτιστών βρίσκεται σε ιδιωτικούς χώρους. Για του λόγου το ασφαλές πάνω από 1,4 εκατομμύρια σημεία είναι οικιακά (55% του συνόλου), ενώ οι επιχειρήσεις διαχειρίζονται σχεδόν 988.000 φορτιστές (38%). Οι υποχρεώσεις που τίθενται για τους εταιρικούς στόλους και τους χώρους στάθμευσης άνω των 20 θέσεων αναμένεται να ενισχύσουν ακόμα περισσότερο αυτόν τον αριθμό.

Για να επιτευχθεί ο φιλόδοξος στόχος που έχει θέσει η κυβέρνηση, η Γαλλία βασίζεται σε γενναία κίνητρα:
• Φορολογική έκπτωση 75% (έως €500) για εγκατάσταση οικιακού φορτιστή.
• Επιδότηση 50% έως €600 για φορτιστές σε πολυκατοικίες.
• Ενίσχυση έως €8.000 για εγκατάσταση σε μεγάλους χώρους στάθμευσης.
Παράλληλα, οι διαχειριστές δικτύων φόρτισης επωφελούνται από τον ειδικό φόρο που πληρώνουν οι διανομείς καυσίμων, με απόδοση 8–10 λεπτά ανά kWh. 
Επιπροσθλετως, η κυβέρνηση δίνει βάρος και στη βελτίωση της εμπειρίας χρήσης. Έως το τέλος του 2025, η πλατφόρμα transport.data.gouv.fr θα παρέχει αναλυτικές πληροφορίες για τη θέση, τη διαθεσιμότητα και τις τιμές σε όλους τους φορτιστές της χώρας. Παράλληλα, θα δημιουργηθεί ένας δωρεάν προσομοιωτής κόστους φόρτισης.
Τέλος, οι εταιρείες ηλεκτρικής ενέργειας θα κληθούν να προσφέρουν ειδικά τιμολόγια στους κατόχους ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ η αμφίδρομη φόρτιση (V2G), που επιτρέπει την επιστροφή ενέργειας στο δίκτυο, θα δώσει στους οδηγούς τη δυνατότητα να μειώσουν ακόμα περισσότερο το κόστος χρήσης.
Η Γαλλία φιλοδοξεί μέσα στην επόμενη πενταετία να τριπλασιάσει τον αριθμό των φορτιστών και να φτάσει τα 7 εκατομμύρια σημεία έως το 2030. Μία πρόκληση τεράστια, αλλά αναγκαία, ώστε οι οδηγοί να νιώθουν ασφάλεια και σιγουριά
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.