Η διατροφή μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την ψυχική διάθεση

Η ακολούθηση μιας προσεγμένης διατροφής που περιέχει πλήθος ωφέλιμων συστατικών μπορεί να βελτιώσει σημαντική την ψυχική διάθεση, αναφέρουν επιστήμονες από την Αυστραλία.

Σε τυχαιοποιημένη μελέτη που πραγματοποίησαν με νεαρούς πάσχοντες από κατάθλιψη, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπισή της.

Η μελέτη δημοσιεύθηκε στην διατροφική επιθεώρηση American Journal of Clinical Nutrition. Συμμετείχαν 72 νεαροί άνδρες, ηλικίας 18-25 ετών, οι οποίοι έπασχαν από μέτρια έως σοβαρή κατάθλιψη.

Οι άνδρες  αυτής της ηλικιακής ομάδας έχουν τις λιγότερες πιθανότητες να ζητήσουν ιατρική βοήθεια όταν εκδηλώνουν κατάθλιψη. Έχουν επίσης αυξημένα ποσοστά κατάθλιψης, λόγω των απότομων αλλαγών της «αναδυόμενης ενηλικίωσης», λένε οι ερευνητές.

Οι ερευνητές τους χώρισαν σε δύο ομάδες, ζητώντας από τη μία να ακολουθήσει ένα διατροφικό πρόγραμμα βασισμένο στις επιταγές της μεσογειακής διατροφής και από την άλλη να ακολουθήσει μόνο ένα πρόγραμμα ήπιας ψυχολογικής στήριξης.

Το διατροφικό πρόγραμμα

Η διατροφή που έπρεπε να ακολουθήσουν οι νεαροί ασθενείς, για να εξακριβωθεί ο αντίκτυπός της στην ψυχική διάθεση, περιείχε καθημερινά τα εξής:

  • Πέντε έως οκτώ μικρομερίδες δημητριακών ολικής αλέσεως
  • Πέντε ή περισσότερες μικρομερίδες λαχανικών
  • Δύο ή περισσότερες μερίδες φρούτων
  • Μία μικρομερίδα οσπρίων
  • Λίγους ξηρούς καρπούς
  • Τρεις μικρομερίδες έξτρα παρθένο ελαιόλαδο
  • Μία έως δύο μερίδες γαλακτοκομικών

Σε εβδομαδιαία βάση οι εθελοντές έπρεπε επίσης να καταναλώνουν:

  • Δύο μερίδες ψάρι
  • Δύο έως τρεις μερίδες πουλερικό
  • Μία μερίδα κόκκινο κρέας
Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Οι ερευνητές τους συνέστησαν ακόμα να μην υπερβαίνουν τα έξι αυγά την εβδομάδα. Έπρεπε επίσης να αποφεύγουν:

  • Τα επεξεργασμένα κρεατικά
  • Τα τηγανητά φαγητά
  • Τα ροφήματα με ζάχαρη