Η THEON έκανε σε μία μέρα περισσότερες εξαγωγές από ότι το ελληνικό κράτος σε ένα μήνα!

Χαμηλά η «μπάλα» από τους καταστηματάρχες για το εορταστικό ωράριο

Ξεκίνησε την Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου

Χαμηλά η «μπάλα» από τους καταστηματάρχες για το εορταστικό ωράριο

Πρεμιέρα έκανε χθες Πέμπτη (11/12) το εορταστικό ωράριο για τα καταστήματα, ανοίγοντας επισήμως την πιο εμπορική περίοδο του χρόνου.

Ωστόσο, οι επαγγελματίες τονίζουν ότι η εικόνα της αγοράς απέχει πολύ από εκείνη των προηγούμενων δεκαετιών, καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο κερδίζει συνεχώς έδαφος και πιέζει τα φυσικά καταστήματα.

Παρά τις δυσκολίες, οι περισσότεροι εμφανίζονται προσεκτικά αισιόδοξοι, προσδοκώντας αύξηση τζίρου έως και 20% σε σχέση με τους υπόλοιπους μήνες.

Τον ρόλο που διαδραματίζει η διεύρυνση του ωραρίου στην ψυχολογία του καταναλωτή περιέγραψε ο Νίκος, ιδιοκτήτης καταστήματος με εμπειρία τεσσάρων δεκαετιών στον ίδιο δρόμο. «Το εορταστικό ωράριο βοηθάει, διότι ο κόσμος έχει κάποιες ώρες παραπάνω για να διαθέσει, λόγω του εορταστικού κλίματος, να ξεγελαστεί και να ψωνίσει. Γιατί τα χρήματα βέβαια δεν φτάνουνε, αλλά αναγκαστικά λόγω εορτών, κόβουμε από αλλού για να κάνουμε κάποιο δώρο, κάτι» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Συγκρίνοντας τη σημερινή εικόνα με το παρελθόν, ο ίδιος επεσήμανε πως δεν υπάρχει «καμία σχέση με το παρελθόν», τονίζοντας πως «όταν το λες στους νέους, νομίζουν ότι τους κοροϊδεύεις. Όταν τους λες τι δουλειά υπήρχε πριν 10-15 χρόνια».

Μάλιστα, περιέγραψε τη διαφορά με βάση την κίνηση των πεζών: «Από τον κόσμο που περπατάει στο δρόμο [καταλαβαίνεις τη διαφορά]. Παλιά για να περάσεις από εδώ απέναντι, μπορεί να έκανες και κάνα δυο λεπτά από τον κόσμο. Και τώρα περνάς αέρα» σημείωσε.

Ωστόσο, αναγνώρισε πως οι γιορτές λειτουργούν θετικά. «Τονώνουν αναγκαστικά. Βασικά οι εορτές, επειδή έχει καταργηθεί το δώρο… Παλιά ήταν ένας επιπλέον μισθός που έπεφτε στην αγορά. Τώρα έχει μείνει μόνο ένα 10 με 20% παραπάνω από τους άλλους μήνες, αυτό. Δεν είναι όπως ήταν παλιά» κατέληξε.

Από την πλευρά της η Σοφία, η οποία διατηρεί κατάστημα με είδη δώρων τα τελευταία δύο χρόνια τονίζει ότι «ήταν λίγο καλύτερα τα πράγματα πέρσι. Δεν έχει [φέτος] τον κόσμο που είχε πέρσι, την κίνηση. Τώρα αρχίσαμε όμως, ευελπιστούμε ότι θα πάει καλά» δήλωσε. Όπως εξήγησε, το κατάστημά της διαθέτει είδη που δεν καλύπτουν άμεσες ανάγκες, γεγονός που δυσκολεύει την κατάσταση.

«Δεν υπάρχουν χρήματα. Κάνουν δωράκια, αλλά δεν είναι όπως ήταν άλλες χρονιές τα πράγματα, είναι λίγο πεσμένα» σημείωσε και πρόσθεσε αναφορικά με τις αγοραστικές συνήθειες: «Ναι, έπαιρνε ένα δωράκι το οποίο ήταν οικονομικά… ‘καλύτερο’. Τώρα μπαίνουν και θα πάρουν μία καρτούλα, δύο καρτούλες. Αυτό. Ο κόσμος δεν φαίνεται να έχει πολύ όρεξη. Ίσως να μην έχουν χρήματα κιόλας, να περιμένουν το δώρο τους».

Σε ό,τι αφορά τις ηλικίες που σπεύδουν να ψωνίσουν σημειώνει:

«Νεολαία, έφηβοι, μπόλικοι. Αλλά έχουμε και μεγάλους σε ηλικία πελάτες. Έχουμε, δεν μπορώ να πω. Πιστεύω όμως περισσότερο είναι οι έφηβοι».

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.