Σαν σήμερα το 1976: Αεροπλάνο της Ολυμπιακής κόπηκε στα τρία – Φρουρούσαν τα πτώματα για να μην τα φάνε οι λύκοι

Συνετρίβη πριν 46 χρόνια κοντά στην Κοζάνη, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν και οι 50 επιβαίνοντες

Σαν σήμερα το 1976: Αεροπλάνο της Ολυμπιακής κόπηκε στα τρία – Φρουρούσαν τα πτώματα για να μην τα φάνε οι λύκοι

Σαρανταέξι χρόνια έχουν περάσει από την ημέρα που ένα αεροπλάνο της Ολυμπιακής Αεροπορίας συνετρίβη κοντά στην Κοζάνη, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν και οι 50 επιβαίνοντες.

Πρόκειται για το πέμπτο δυστύχημα της ελληνικής πολιτικής αεροπορίας και το τέταρτο της Ολυμπιακής που βρισκόταν ήδη υπό κρατικό έλεγχο από τις αρχές του 1975.

Το ελικοφόρο YS-11, ήταν σχετικά καινούριο, ιαπωνικής κατασκευής και κυβερνήτης ήταν Κωνσταντίνος Σκιαδάς, με εμπειρία και στα πολεμικά αεροσκάφη.

Το αεροσκάφος είχε προορισμό τη Κοζάνη με μια ενδιάμεση στάση στη Λάρισα και μετέφερε τους δύο πιλότους, τις δύο αεροσυνοδούς και συνολικά 46 επιβάτες, 40 εκ των οποίων Έλληνες και 6 ξένοι.

Δεν προσγειώθηκε στην Κοζάνη

Το αεροπλάνο, λόγω πυκνής ομίχλης δεν κατάφερε να προσγειωθεί στη Λάρισα και συνέχισε την πορεία του για τη Κοζάνη.

Ο πύργος ελέγχου είχε ενημερώσει στις 9:46 το αεροσκάφος πως η κατάσταση του καιρού στην Κοζάνη ήταν πανομοιότυπη και η προσγείωση θα γινόταν εξ όψεως καθώς δεν υπήρχαν ραδιοβοηθήματα στο αεροδρόμιο Κοζάνης. Αυτή ήταν η τελευταία επικοινωνία με το αεροπλάνο.

Η πρόσκρουση στο όρος «Φλάμπουρο»

2

Ο πιλότος προσπάθησε να βρει μια πιο ασφαλή δίοδο και κατέβασε το αεροπλάνο πιο χαμηλά, με αποτέλεσμα να προσκρούσει στην κορυφή «Φλάμπουρο» της οροσειράς του Σαρανταπόρου (1.379 μέτρα) και να συντριβεί.

Από την έκρηξη «πετάχτηκαν» οι κάτοικοι του χωριού Μεταξάς πήγαν στον τόπο του δυστυχήματος, παρά τη χιονοθύελλα, ωστόσο αυτό αντίκρισαν ήταν φρικιαστικό: Το αεροσκάφος είχε κοπεί στα τρία και πτώματα καίγονταν σε μεγάλη ακτίνα, ενώ η μυρωδιά από καμένες σάρκες είχε κυριεύσει την περιοχή.

Φρουρούσαν τα πτώματα στους -10 βαθμούς κελσίου

Όταν έφτασαν τα σωστικά συνεργεία κατάλαβαν πως δεν υπήρχε περίπτωση να έχει σωθεί κανείς από τους επιβαίνοντες.

Οπλισμένοι χωροφύλακες μάλιστα φρουρούσαν τα πτώματα όλο το βράδυ, με θερμοκρασίες 10 βαθμών υπό το μηδέν, για το φόβο επιδρομής λύκων και τσακαλιών.

Σπουδαστές, νεόνυμφοι, πατέρας

Τα θύματα του τραγικού δυστυχήματος ήταν κυρίως νεαρά παιδιά, σπουδαστές που πήγαιναν να γραφτούν στα σημερινά ΤΕΙ, φαντάροι που επέστρεφαν στις μονάδες τους, ένας συνάδελφός τους που πήγαινε να πάρει το απολυτήριό του, μια νεόνυμφη, ένας πατέρας που επέστρεφε στο σπίτι του για πρωτοαντικρύσει το νεογέννητο παιδί του και δύο τραγουδίστριες που θα ξεκινούσαν σειρά εμφανίσεων στο κέντρο «Αδυναμία» της Κοζάνης.

Παραδοχή για το αεροδρόμιο της Κοζάνης

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Ο διοικητής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, Ηλίας Ντέρος, αναγκάστηκε να παραδεχτεί ότι το αεροδρόμιο της Κοζάνης «δεν είναι από τα καλά», ενώ ο υπουργός Συγκοινωνιών, Γεώργιος Βογιατζής, ανακοίνωσε ότι η κυβέρνηση Καραμανλή θα διέθετε άμεσα 1 δισ. δραχμές για τη βελτίωση της τεχνικής υποδομής των αεροδρομίων.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.