ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Πώς μπορεί να ξεφτιλίσεις στην Ελλάδα και τις πιο ιερές έννοιες: Βάζεις τον Αυτιά να ανακράξει «Πατρίδα, Θρησκεία, Οικογένεια»!

Με ποια διατροφή θα προλάβετε τις παθήσεις του προστάτη

Ένας στους δύο άνδρες εκδηλώνει προστατίτιδα τουλάχιστον μία φορά στη ζωή του

Με ποια διατροφή θα προλάβετε τις παθήσεις του προστάτη

Σύμφωνα με τους ειδικούς, ένας άνδρας ηλικίας 31-40 ετών έχει μία πιθανότητα στις 12 να εκδηλώσει καλοήθη υπερτροφία του προστάτη.

Οι πιθανότητες γίνονται μία στις δύο όταν φθάσει στα 51-60 του χρόνια και οκτώ στις δέκα όταν περάσει τα 80.

Ένας στους δύο άνδρες εκδηλώνει προστατίτιδα τουλάχιστον μία φορά στη ζωή του, ενώ ένας στους επτά εκδηλώνει κάποια στιγμή καρκίνο του προστάτη.

Πώς μπορεί λοιπόν ένας άνδρας να προστατεύσει τον προστάτη του;

Ορισμένα τρόφιμα έχουν συνδεθεί με μειωμένο κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου του προστάτη, δεν υπάρχουν ωστόσο αποδείξεις ότι ασκούν προστατευτική δράση.

Πλέον αμφισβητούνται και μεμονωμένα συστατικά, όπως το λυκοπένιο ή το σελήνιο, που παραδοσιακά σχετίζονταν με καλύτερη υγεία του προστάτη.

Με βάση τα έως τώρα επιστημονικά δεδομένα, οι άνδρες μπορούν να κάνουν τα εξής:

Τρώτε καθημερινά δύο σαλάτες και τρία φρούτα. Είναι σημαντικό να τρώτε ποικιλία λαχανικών και φρούτων, που αποτελούν πηγές αντικαρκινικών, αντιφλεγμονωδών και αντιοξειδωτικών συστατικών.

Αποφεύγετε τα ζωικά λιπαρά, δηλαδή το κόκκινο κρέας (μοσχάρι, χοιρινό, αρνί), τα επεξεργασμένα προϊόντα κρέατος (λουκάνικα, αλλαντικά) και τα γαλακτοκομικά με πλήρη λιπαρά. Τρώτε ψάρια (δύο μερίδες την εβδομάδα), πουλερικά χωρίς πέτσα, όσπρια (δύο μερίδες την εβδομάδα) και αυγά (έως τρία την εβδομάδα για τους περισσότερους άνδρες). Μία μερίδα γαλακτοκομικά είναι 30 γραμμάρια τυρί, 1 γιαούρτι ή ένα ποτήρι (220-250 ml) γάλα.

Προτιμάτε τα δημητριακά ολικής άλεσης και όχι τα επεξεργασμένα, δηλαδή μαύρο ψωμί, ζυμαρικά ολικής αλέσεως, καφέ ρύζι κλπ.

Επιλέγετε τα καλά λιπαρά όπως το ελαιόλαδο και αποφεύγετε τα μερικώς υδρογονωμένα και τα υδρογονωμένα λιπαρά (τρανς λιπαρά οξέα) που υπάρχουν σε πολλά πρόχειρα φαγητά (π.χ. πατατάκια, έτοιμες ζύμες, αρτοσκευάσματα και κρουασάν κ.λπ.) και σε συσκευασμένα τρόφιμα.

Αποφεύγετε τα πολλά γλυκά και το αλάτι, περιορίζοντας την κατανάλωση έτοιμων συσκευασμένων φαγητών.

Αποφεύγετε τα ροφήματα με πρόσθετη ζάχαρη (π.χ. πλήρη αναψυκτικά, φρουτοχυμοί με ζάχαρη κ.λπ.) και να προτιμάτε όσα αναγράφουν «χωρίς προσθήκη ζάχαρης».

Πίνετε αλκοόλ με μέτρο, το πολύ 1-2 ποτά την ημέρα.

Μην ξεχνάτε να πίνετε καθημερινά άφθονο νερό.

Προσοχή στις μερίδες: Tο μισό σας πιάτο πρέπει να είναι γεμάτο με λαχανικά ή φρούτα (αναλόγως με το γεύμα) και να μην τρώτε μεγάλες ποσότητες τροφής. Η παχυσαρκία αποτελεί αρνητικό προγνωστικό παράγοντα για την αντιμετώπιση των παθήσεων του προστάτη.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Μην παίρνετε συμπληρώματα χωρίς συμβουλή γιατρού, καθώς κάποια μπορεί να είναι επιβλαβή για τον προστάτη.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.